bambi

Kolacupcakes
Otroligt saftiga och mumsiga cupcakes med mycket kolasmak! Frostingen är nästan för god med sin härliga smörkoalsmak! Försvinnande goda!



12 st

175 g smör, rumstempererat
1 dl socker
3 ägg
2 ½ dl (300 g) färdigköpt kolasås
2½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 msk mjölk

Smörkolafrosting
3 dl florsocker
25 g smör, rumstempererat
1 1/4 dl (150 g) färdigköpt kolasås

1. Värm ugnen till 175 grader.
2. Rör smör och socker vitt och pösigt. Vispa sedan ner äggen, ett i taget.
3. Tillsätt kolasåsen och blanda väl.
4. Vänd ner mjöl, bakpulver och mjölk. Vispa ordentligt.
5. Grädda i ca 20-25 minuter i mitten av ugnen.
6. Vispa ihop alla ingredienser till frostingen till en slät blandning och bred på cupcaksen när dom har svalnat.


P.S. Gilla gärna inlägget på Bloglovin' så att fler få ta del av dessa underbara recept!! Och börja gärna prenumerera på min blogg om du inte redan gör det  :)
#1 - Joanna

Åh, vad gott det ser ut!

#2 - Elin

Åh vad jag blir sugen på att baka, men min ugn är trasig :(

#3 - Marie

Ser goda ut, men jag ogillar när det är så där sött som kola och choklad. Jag vill ha det fruktigt och med så lite sött som möjligt!



Har du möjligtvis något bra recept på morotscupcakes?



#4 - Annica H

Åh, du frestar mig! ;)

Ser riktigt gott ut det där. Skicka en med posten? fnitter

#5 - Erica

fin blogg :)

#6 - Helena

Det ser farligt gott ut!

#7 - Rebecca - TÄVLING I BLOGGEN

Men gud så gott det där såg ut! :)

#8 - victoria (bloggfamiljen/matplatsen)

Guuuuud så gott det lät!!! vad är det du garnerat med??? vilken kolasås använder du, ohoy??



kram Victoria

#9 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

victoria Jag använde ICAs egna kolasås, dom hade extrapris på dom. Ovanpå har jag karamellflarn som jag har gjort genom att smälta socker och lite lite citronsaft och sen brer ut på bakplåtspapper för att torka :)

#10 - Anna

Wow, det där lät riktigt gott! När jag var gravid var jag helt tokig i att baka. Kanske ska ta upp det nu igen när vi fått lite ordning på tillvaron igen? :)

#11 - Matilda

Hallo! Tänkte tipsa om ett recept på brownies: http://www.recept.nu/1.149559/leila_lindholm/kaka/agg_mejeri/chocolate_chip_walnut_brownies



Vet inte om du kanske redan har det receptet, men det är i alla fall ruskigt gött! Jag, som är lite av en katastrof i köket, tyckte t om att de var rätt lätta att göra (även om syrran hjälpte till en del:P) Jag gjorde dock halva satsen och det räckte gott och väl, jävligt mastiga :)



/Matilda

#12 - My

mums! :) ska testa det!

#13 - Andrea

Min kompis bakade sådana och tog med en till mig dagen efter i skolan, de var SÅ goda! Fortsätt lägga upp goda recept som hon kan baka till mig!

#14 - FELICIA!

Jag bakade dessa igår - försvinnande goda och poppis hos familjen!

#15 - Natali BLOGGAR OM LIVET ♥ ♥ ♥

Ser så sjukt goda ut, pecan nötter är så gott (visst är det pecan?)