bambi

Kvarteret Igor och Galna Glassen


Nu har vi gått på stan lite här i makens gamla hemstad, Västerås. Det är alltid roligt att utforska andra städer. Jag har i och för sig gått en hel del på stan här förut, men mycket har förändrats. En sak som alltid verkar finnas här i Västerås är gatumusikanter.... varje gång jag är här så hör man dom.



Jag hittade en butik som hade Odd Molly, med 30% rea men utbudet var inte så stort.



En nyöppnad galleria i Västerås är Kvarteret Igor. Där finns bland annat Ben & Jerry's!!



Även om jag är ett stort fan av Ben & Jerry's så tyckte jag att detta ställe var roligare - Galna Glassen.



Man får välja glass + tillbehör + sås som dom sedan blandar på en djupfryst granitsten.



Några av tillbehören: Kokosbollar, Mums Mums, Kladdkaka, Brownie, Oreos, Daim, Japp, Polkagrisar, Djungelvrål, Jordgubbar, Hallon, mm mm.




Jag valde kombinationen gammaldags vanilj + brownie + vit choklad + noisettesås + jordnötssmör = sjukt gott!!



Medans maken valde den konstiga kombinationen gammaldags vanilj + lakritssås + gelehallon!!!



Vad vi shoppade?? Det visar jag senare!  :)
#1 - Anna - Mamma till Emilia med albinism

Dit skulle jag vilja åka!



Fast jag hade nog aldrig kunnat välja ha ha, beslutångest som man har!



Varför har de inte sådana roliga saker i skåneland hi hi.



Du vet jag och min glass med saker i ;o)

#2 - Sofia

Åh vad mysigt att få gå och strosa sådär, hade gärna gjort det också.



Kram Sofia (tack för ditt svar via mejlen).

#3 - Johanna

Det där glass-stället ser ju helmysigt ut :-)

#4 - Anna

Du måste bara åka till Tullhuset i hamnen. Där har de mycket Odd Molly och många andra fina märken.

#5 - Jessica

GUD vad gott det lät! din glass-kombo vill jag ha! NU ;)

#6 - louise mamma till Hugo

Undrade just när ett sådant glasställe skulle komma till sverige.



Åt på ett sådant ställe i Australien. Underbart gott och sååååå mkt att välja på att blanda i mums =)