bambi

Mitt i kravallerna på Söder



Jag tog en trevlig fika med underbara Anna idag. En mycket trevlig fortsättning på dagen, fram tills vi hamnade mitt i värsta huliganbråket någonsin på Söder. Jag som aldrig brukar vara rädd eller känna mig otrygg på stan var riktigt rädd.

Vi var precis på väg ut ur en butik när vi hör en massa skrik och glaskross utanför. Förbi springer det hundratals människor (jag överdriver inte) och vi hör polissirener. Folk börjar prata om att någon har blivit skjuten?!?!



När vi till slut vågar oss ut ur butiken (Anna hade med sig barnen, men inte jag) så ser vi blodiga människor, bland annat en man som håller en massa papper på huvudet och blod som rinner ner ifrån det. Men även andra med blodiga ögon och blod lite överallt. Efter ett tag var det poliser överallt och vi såg dom gripa flera stycken men också att flera kom undan.

Riktigt läskigt var det... så nu ska jag försöka lugna mig lite.... Har kollat Aftonbladet men dom har inte skrivit något ännu om det.
#1 - Elin

obehagligt =/

#2 - Regina

Fy vad otäckt!

#3 - Viola

Men ush :(

#4 - Ladydahmer

Men fy va läskigt!

#6 - Carolina

Usch, läskig upplevelse!

#7 - Sophie - Vi 3 mot världen!

Men fy vad läskigt!!!

#9 - Martina

Obehagligt att ha med sig barnen när man hamnar i något sådant här! Skönt för dig att inte ha det, synd om Anna.