bambi

Det här med internettävlingar...

Jag tror att företag snart inte kommer att våga ha internettävlingar där folk får anmäla sig och uppmana folk att rösta längre. Först var det hela det där med LadyDahmers medverkan i Gilettes tävling Just Legs, där hon poserade med håriga ben... det togs bort och hon bidrog med en ny bild och blev tvåa efter att Gilette ändrade lite i reglerna...

Nu så har "Britain's Next Top Model" en tävling där dom tio favoriterna ser ut så här:



Ni kanske ser att det är någon som inte riktigt passar in bland dom övriga? Modetidningen Grazia, som är medarrangör i tävlingen, har på sin hemsida bett människor att rösta på andra tävlanden än Roland B. Helt sjukt och så oseriöst av dom att gå ut med en sån sak!


Om företag redan har en färdig bild av hur vinnaren ska se ut, varför ha en tävling där ALLA får vara med? Det är vuxenmobbing deluxe detta när företag uteslutar tävlanden som dom inte tycker passar in. Hemskt, skrämmande och allmänt äckligt.

Gå in och rösta på Roland här.

#1 - Beatrice, mamma till skrutten Robin

Snälla någon, va sjukt! Varför skulle han inte kunna vinna lika mycket som någon av dom andra? JAG ska då rösta på Roland...

#2 - ♥anna♥

Ja jag tycker det är kasst! Då är det inte en tävling för alla. Heja Roland!



Dessutom var det rejält fult att inte LadyDahmer vann, varför skulle de ha folkets röster då undrar jag?



Ha en bra dag i solen!

#3 - Martina

Varför tar de sig inte bara i kragen och stänger ner tävlingen om det inte passar kan man undra.

Sen kan folk skicka in sina foton och de väljer ut de som man kan rösta på istället.



Det är bra att det starka "internetfolket" sätter ner foten mot ytligheten!

(säger hon som är skitglad att hennes barn blivit uttagna att fotas för BabyBjörn... Lite dubbelmoral)

#4 - En pojkmammas vardag ♥

Tog dom bort hennes bild? Det har jag missat. Varför då?? Jag som tyckte att det var riktigt bra!!

#5 - Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen

N publicerade en bild på sina bara, och håriga ben med rött nagellack vill jag minnas. Där det klart och tydligt var BENEN hon ville visa, och normbrytande.

Då tog de bort bilden och hävdade att "man måste visa en outfit", därför kom bilden i jeansshorts och linne ;-)



Jag hjälper självklart till att sprida detta. Helt absurt, och jag ÄLSKAR när folk rör om i grytan. Idealet är sterotypt och alla liknande saker är början till en förändring. Att människor börjar visa att de fått nog! :-D Bloggar senare ikväll, nu smått eftermiddagskaos!

#6 - Mali - just me

Men om det är så att han uppmanar läsare på sin blogg att rösta på honom och om det är anledningen, om han inte seriöst vill bli modell så ska han verkligen uteslutas tycker jag..

Däremot om han har blivit framröstad utan att han uppmanat alla människor att rösta på honom, då är det skrämmande.

Men om han är med "på skämt" så gör dem rätt tycker jag.

Jag tycker även att "skadligt överviktiga" och "skadligt underviktiga" ska uteslutas ur tävlingar som är tonårsinriktade!

#7 - Inkan o Ligan

Nu har jag röstat. :-)

#8 - britta bloggar

Åh vad bra att folk röstar på honom! Skönt med lite förändring, lite gräsrotsrevolution!

#9 - Joel

Är nog 4-chan som håller på igen. Sist fick de ju följande kille att vinna en tävling i norge och bli tvålföretagets ansikte utåt för ett år. :)



http://www.dagbladet.no/2010/07/05/magasinet/lano-ungen/konkurranse/reklame/12430664/



Jag röstade på Roland!