Konsumentföreningen i Stockholm kallar dessa nya tuggummin för "dummaste produkten någonsin". Det är tre olika tuggummin som har tre olika egenskaper Focus (där man ska kunna fokusera mer, innehåller lite koffein - 4 tuggummin motsvarar en halv kopp kaffe), Beauty (som innehåller betakaroten, samma sak som morötter så då kan vi även klistra på lappar på morotspåsar att dom gör oss vackrare) och Active (som också innehåller koffein och vitaminer, man ska tydligen tugga detta innan man idrottar).
Jag måste verkligen hålla med Konsumentföreningen, för det är ju inte klokt om folk tror att dom ska bli vackrare eller springa fortare av ett tuggummi? Hur befängt låter inte det? 35 kronor för 14 stycken och sen så ska dom säljas på apoteken runtom i landet (och lite andra ställen)?? Jag börjar tappa företroendet för apoteken mer och mer....
Dessutom så har dom världen mest stereotypa tv-reklam. Jag vet inte om ni har sett den? Men jag hoppas att den har blivit anmäld flera gånger om. Dessa tre figurer är med i reklamen och "väljer" varsitt tuggummi... kan ni gissa vem som väljer vilket tuggummi??
Inte så svårt kanske? Den första väljer förstås Focus, kvinnan väljer Beauty (vad annars??) och mannen till höger väljer förstås Active.
Tror ni att folk kommer att köpa dessa tuggummin?