bambi

Dummaste produkten någonsin



Konsumentföreningen i Stockholm kallar dessa nya tuggummin för "dummaste produkten någonsin". Det är tre olika tuggummin som har tre olika egenskaper Focus (där man ska kunna fokusera mer, innehåller lite koffein - 4 tuggummin motsvarar en halv kopp kaffe), Beauty (som innehåller betakaroten, samma sak som morötter så då kan vi även klistra på lappar på morotspåsar att dom gör oss vackrare) och Active (som också innehåller koffein och vitaminer, man ska tydligen tugga detta innan man idrottar).

Jag måste verkligen hålla med Konsumentföreningen, för det är ju inte klokt om folk tror att dom ska bli vackrare eller springa fortare av ett tuggummi? Hur befängt låter inte det? 35 kronor för 14 stycken och sen så ska dom säljas på apoteken runtom i landet (och lite andra ställen)?? Jag börjar tappa företroendet för apoteken mer och mer....

Dessutom så har dom världen mest stereotypa tv-reklam. Jag vet inte om ni har sett den? Men jag hoppas att den har blivit anmäld flera gånger om. Dessa tre figurer är med i reklamen och "väljer" varsitt tuggummi... kan ni gissa vem som väljer vilket tuggummi??



Inte så svårt kanske? Den första väljer förstås Focus, kvinnan väljer Beauty (vad annars??) och mannen till höger väljer förstås Active.

Tror ni att folk kommer att köpa dessa tuggummin?
#1 - idun

Jo tack. Har noterat reklamen och "vilka" den riktar sig till.

Patetiskt och bakåtsträvande är två ord som beskriver det bra ur mitt perspektiv.

#2 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Det får man ju verkligen hoppas att folk inte gör... Läste dock i Sydsvenskan i morse att tuggummit fått bra kritik från en del modebloggare...

#3 - Johanna

Har också noterat vem som "väljer" vilket tuggummi i reklamen och jag stör mig lika mycket varje gång. HUR kan man fortfarande vara så förlegad att man gör en sådan stereotyp reklam? Snacka om oupplyst!!

#4 - Johanna - Tv�barnsmamman mitt i kaoset

Håller verkligen med dej.



Såg dom för första gången igår och trodde det var ett skämt.

Vilka tror på det där?



Nej tack!



Allt bra annars?

Kram

#5 - Sofi

Jag har missat denna reklam. Men jag gissade rätt på vem som valde vilket tuggummi innan jag skolade ner till texten under. De var inte så svårt =) Jag kommer bojkotta dessa tuggummin!!!!! Ha en bra dag!!!

#6 - Tindra

störd produkt ju! att sen dem ska säljas på apoteket som man ändå litar på ska ha bra produkter & inga skoj grejer liksom..hmm....

Ang fika :) ska kolla om maken e ledig next friday så kan vi ses i city :)

Kram!

#7 - Nena

Läste nånstans att Apoteket Hjärtat försvarar sig med att detta är ett nytt sätt att få i sig vitaminer. Woahahahahaha!!!!

#8 - Anonym

Man kan inte ens lita på Apoteken längre, de säljer lika mycket skit som alla andra. Samma sak med alla vitamindrycker som många läkare kommenterat och sagt att det är till ingen nytta, det är mest socker vi får i oss via dessa. Vanlig varierad mat räcker liksom. Vad lever vi i för ett samhälle där tuggumi och piller samt drycker ska ersätta frukt, grönt, fisk och kött samt spannmål?

#9 - Josephine

hej jag har sett reklamen och förstår inte riktigt men det är ganska pinsamt ju men hursomhelst kopierade jag ditt inlägg till min blogg för jag tyckte om det så mycket men jag angav källa förstås hoppas att det är okej annars tar ag bort inlägget! :)

#10 - Elin.

Jag har inte sett reklamen men jag har sett tuggummina (på coop) och undrat var tusan det är för nått. Helt sjukt och jag hoppas att ingen kommer köpa dom...

#11 - madeleine

Jag såg den reklamen igår och var helt säker på att det var ett skämt, blev helt paff när de sa att de skulle säljas på Apoteket. Jag skulle aldrig köpa dem men tror tyvärr att det är många som kommer att göra det.



H/Madde

#12 - Adam Svensson, Konsumentföreningen Stockholm

Att tuggummit har fått positivt utlåtande hos yngre bloggare låter för mig inte så konstigt. Med all sannolikhet har företaget skickat ut gratisprover till just bloggare. Det hade varit roligare att se vad som hade hänt om företaget istället hade skickat ut sina prover till bloggande dietister.

#13 - Tess

Jag störde mig också otroligt på den! Män eftersträvar alltså kondition och smarthet, medan kvinnor bara vill vara vackra?