bambi

Enkel och god Carbonara
När man har (två) småbarn så är det alltid bra med enkel och snabb mat. Som denna maträtt, en snabb version av den klassiska Carbonaran. Denna maträtt tar totalt ca 15 minuter att göra och blir riktigt smarrig!



4 port. spaghetti
4 st äggulor
1 dl matlagningsgrädde
2 paket bacon
1 vitlöksklyfta

1. Koka spaghetti enligt förpackningen.
2. Klipp bacon i strimlor och stek i en torr stekpanna. Ta upp och låt rinna av på hushållspapper.
3. Blanda äggulan med grädde, pressad vitlök, en nypa salt och svartpeppar. (Jag brukar blanda allt i en "shaker" och skaka om lite.)
4. När pastan är klar, häll av vattnet och blanda äggkrämen med pastan. Strö över bacon och rör om. Servera gärna med parmesan och sallad.
#1 - Pethra

Ett tips är att ha i någon dl riven parmesan, jätte gott! :)

#2 - Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset

Härligt!



Ja, jag kan nog måndag och torsdag?



KRAM



Hur mycket "sladd" är du?

Jag är äldst, men jag var 7 när min syster kom, 8 när första bror kom och 12 när sista bror kom.

Innan jag fick barn själv var mina småsyskon mina "bebisar".

Har nog klängt på dom mer än dom på mej då jag älskar deras sällskap. :)

#3 - Malin

Jag är lite nyfiken på om din man brukar ta med sig matlåda till jobbet eller om han äter ute ? :) Likaså hur du gör då du arbetar som lärare.



Kram

#4 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Malin Nu när min man jobbar på domstol så har han nästan jämt matlåda med sig. Förut när han jobbade på advokatbyrå så åt dom alltid ute! Stor skillnad på "kulturerna" där.



Jag brukar ha matlåda med mig, men äter kanske ute någon gång i veckan.

#5 - Mamma Miaa

Hej, Vill bara tacka för alla jättebra mattips :) Har mycket i huvudet just nu så att bestämma middagar tar på krafterna men i din blogg har jag faktiskt hittat en del inspiration :) Tack tack och hoppas på fler bra middagstips.

Kram Miaa

#6 - ♥anna♥

MM gott!