bambi

Jag har varit ute och jagat....



Ja... ni kanske ser vad...?



Jag trotsade regnet för att få tag i mina favoriter, men hälften var förstås slut. För två veckor sen när jag skulle köpa lite glass av Hemglass bilen så stod den inte kvar och hade åkt en kvart tidigare än vad det stod på hemsidan. Och idag stod den inte alls där jag trodde och åkte iväg åt ett annat håll än vad tidtabellen säger. Eller så är det kanske jag som inte förstår mig på den?

Min absoluta absoluta favorit Sunborn Punch var i allafall inte slut, men Turkisk Peppar glassen var slut (väldigt populär enligt den trevliga chaffören) så då fick Smack Lakrits ersätta den, Dumle glassen var också slut och då fick Nougat Krokant duga istället och så ville maken ha den gamla klassikern Sandwich.
#1 - Hon den avundsjuka..

I dag på lasarettet pratade vi om "gamla" glassar och när sambon och jag växte upp fanns en glass som hette Igloo (tror den stavades så) men vi vet inte om den fortfarande finns kvar.



Jag har en fråga också och den är Om du har facebook och om du i så fall lägger ut bilder på barnen där?

Anledningen till att jag frågar det är för att när vi låg inne med sonen frågade jag om jag fick ta en bild på honom när han låg på uppvaket (för att visa hans pappa som inte fick vara med) men då sa dom nej eftersom folk lägger ut såna bilder på just fb.

Jag tog andra bilder på honom som jag INTE lagt ut på fb, men på min blogg.



Kram Sofia

#2 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Hon den avundsjuka Ja, den med colasmak! Den minns jag! Vet inte om den finns kvar?



Jag är inte särskilt aktiv på FB så det var länge sen jag la ut bilder på barnen där. Men det finns några stycken. Skillnaden är väl att FB har rättigheterna över ens bilder?

#3 - mathilda

haha, jag har också jagat glassbilen idag :)

en låda sundborn punch fick också följa med mig hem och sen valde barnen en fruktansvärt tråkig småpinnemix...

#4 - jis

Snälla Bambi, uppmärksamma detta,



http://stizie.blogg.se/2011/june/info-om-morgondagens-sokning.html#comment



Även om ni bor i Stockholm så behövs alla tankar och böner!

#5 - Beatrice, mamma till skrutten Robin

Jag fick tag på ett paket med Turkisk Peppar glassen sist dom var här :) smaskens!

#6 - Ejkej

Nej men, har du inte sett reklamen. Nu kan du ju få ett sms av hemglass ca 15 minuter innan dom kommer. ;)

#7 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Jag köpte Turkisk Peppar-glassen för någon vecka sedan men måste säga att jag är lite besviken. Då är Lakritspucken godare....