bambi

Projekt Barnrum Make Over startar om...

Lite less blev jag när dom ringde från inredningsbutiken där jag hade beställt tapeterna och säger att dom hade utgått! Först så tänkte jag "äsch, då skiter vi i det... vi vill ju ändå flytta till hus om några år..." men så kände jag att det är ju så tråkigt att barnen ska bo så där i kanske 3-4-5 år (ja, vi vet inte hur länge det blir) och om det inte blir av nu så kommer det nog aldrig bli av....

Så jag begav mig tillbaka till inredningsbutiken och kollade igenom alla fina tapeter en gång till. Bården hade inte utgått, så jag valde att behålla den men valde istället en tapet med stjärnor i pastellfärger. Jag vill ha ett LJUST rum, så därför fick det bli dom....

Så här, ungefär, kommer det att se ut (jag har klippt ut bården från en annan bild så därför ser den lite konstig ut).



Som någon läsare skrev så kan det bli lite jobbigt med för mycket ränder, så detta kanske till och med blir bättre än min första beställning?

 

Någon undrade också om vi skulle tapetsera själva och det har vi inte tänkt göra. Vi vill få det ordentligt gjort och vi vågar oss inte på det själva när vi aldrig har tapetserat förut. Så vi kollar runt efter målare... 3000 kronor är första budet vi har fått. Lät väldigt dyrt, så vi kollar runt lite....

#1 - J

Ser superfint ut- jag gillade den tapeten bättre, tror också att det hade kunnat bli för mycket med det randiga.

#2 - Nathalie-Mamma till Athida

Kommer bli super fint. Är glad att sambon är målare de gånger jag kommer på att de ska tapetseras om här hemma :)

#3 - malin

hej, för att komma undan lite billigare så måla enfärgat på väggarna och sätt sedan upp bården.

Eller håller du det enfrägat med färgglada tycker istället.... barnen växer snabbt ifrån "barnmotiv" kan jag av egen erfarenhet lova.

Lycka till!!

#4 - Sara - Mamma till Max 2,5 �r

jag tror det blir bättre. har kompisar som har en randig tapet som fondvägg i ett barnrum och man blir snurrig när man tittar på den väggen så hade nog blivit lite mycket att ha det i ett helt rum

#5 - Anonym

Tror också att dett blir bättre med den här tapeten, det blir lätt för mycket mönster och lite rörigt annars. Att tapetsera är verkligen inte svårt om man är två, särskilt inte med Easy Up där man sätter klister på väggen först. Så vill ni spara de där tusenlapparna så är det absolut att rekommendera.

#6 - M A T BL O G G E N





Jag tror att den randiga tapeten kan bli för mkt. När vi hade valt en randig tapetet ( dock fondvägg ) , så tog det inte änns 2 månader innan jag tapetserade om den.



ha en fin vecka.



/ Jenny



http://pernillawahlgren.se/bloggar/jennys-matblogg

#7 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Ovanstående kommentar var från mig, vet inte varför din sida inte vill spara mitt namn längre...?

#8 - Sara

Har också haft funderingar på den stjärntapeten, tror absolut att ni kommer bli nöjda =) Förstår dock inte er skräck för att tapetsera, känns som ett storstadsfenomen (rätta mig om jag har fel =)) att ta in en målare för en sån sak. Min erfarenhet, efter att ha bott i hyreslägenhet där målare tapetserat om, är att det blir mkt snyggare och mer noggrannt gjort om man gör det själv. Jag kan tapetsera utan problem och jag har verkligen tummen mitt i handen =) Glöm inte möjligheten till rot-avdrag om ni får tag i en målare! Kram

#9 - Therese - Eira min ögonsten

Det kommer bli jättefint! :)

#10 - Tessa

Jag tror också att det blir snyggt!

#11 - Ag

Det är inte dyrt med 3000 kr för att tapetsera ett rum. Snarare tvärt om. Jag skulle bli misstänksam hur dom tänkt göra det. Fast ni kanske bara tänkt att de skulle sätta den rakt på den gamla?

Är delägare i en målerifirma så jag har lite koll :)



Man kan endast utnyttja rot-avdrag om man äger sin bostad.



Annars tror jag det blir riktigt bra med det du valt!

#12 - Rita

Min man och jag hade aldrig tidigare tapetserat tidigare, men tapetserade ändå om ett helt rum i vår gamla lägenhet. Det blev jättefint och snyggt gjort! Jag är mycket nöjd! T.o.m. min pappa, som tapetserat hur mycket som helst i sitt liv, var imponerad! Testa, det är inte alls svårt, jag lovar! Ni behöver bara ta reda hur man gör, de små tipsen hur man får det snyggt. Kan dock vara en idé att nån annan tar hand om barnen just den dagen... ;)