bambi

Black Swan


Filmen som jag och Anna såg igår var Black Swan med Natalie Portman i huvudrollen. En helt underbar film och Portman är en sån otroligt duktig skådespelerska!

Filmen handlar om Nina som är en professionell balettdansös. Hon har verkligen tillägnat hela sitt liv åt baletten. Hon äter knappt någonting och förstör hela sin kropp för konstens skull. Hon ger upp hela sitt liv för perfektion.

När hon får huvudrollen i Svansjön så blir pressen ännu större och hon blir allt mer galen. Stundtals en ganska läskig film och man har svårt att sluta tänka på vissa läskiga scener.

Black Swan är en film som alla bör se, inte minst för att se Portmans brilljanta skådespeleri! Jag ger den en 5 av 5 möjliga.
#1 - Jessica - stryk en cupcake på barnens t-shirt

Jag har verkligen svårt för läskiga filmer... men vill se denna! Är den övernaturligt läskig? I så fall måste jag nog skippa... :-)

#2 - Dorothea - Ett nästintill trillingliv

åh jag såg den för en 2 veckor sedan och älskade den jag med! jag tycker om lite så där twistade filmer ;)



ha en härlig torsdag fina du!

#3 - Martina

Hade tänkt att se The Ritual i kväll...men nu kanske det får bli denna film istället...

#4 - Heidi

Har tänkt kolla den, men hittills så säger alla att den filmen är skit dålig. Men kanske ge det en chans verkar det som :)