bambi

Eftermiddagen i bilder + topp 3 tv-serier

Idag på eftermiddagen så rensade jag ur mina garderober. Jag är verkligen i rensar-tagen nu. Jag vet inte om det är efter att ha bott ur en resväska i två månader som jag har insett att man egentligen inte behöver så mycket saker...

Så jag var förbi Stockholms Stadsmission och lämnade in lite kläder.



På väg därifrån till förskolan för att hämta Zack så stöter jag på LadyDahmer! Så vi tog våra barn med till lekparken:



Zack lade sig i en vattenpöl och gnällde sen över att han var blöt, så det var bara att dra med alla barnen hem till oss.



Där drog barnen fram alla leksaker som vi hade och sen så kom maken hem och lagade mat åt oss. Vi åt falukorv med ratatouille och bulgur och pratade om genus och tv-serier. Vi gillar båda tv-serier och jag kom på att jag måste delge min absoluta topp 3 lista på tv-serier.

1.) Desperate Housewives
2.) Nip|Tuck
3.) Family Guy

Hmm... men sen finns ju också Mad Men, Cityakuten och en massa andra favoriter....

#1 - therese

ååå desperata hemmafruar är en av mina favoriter oxå...så i morgon är det dags igen :)

#2 - Sussi

Hejsan



Har inte fattat den serien DH.

Mina favo är åt det tristare hållet. Ser gärna på bygglov, Navy CIS, Mentalisten, Top model, project Runawy osv osv.

Ha en fin kväll

Kram

s

#3 - Agnieszka-2barnsmorsan

Ni verkar ha haft en mysig dag!

#4 - Maja

Haha jag har inte sett en enda av dina favoritserier =).

Min absoluta favorit är "Familjen annorlunda", annars gillar jag också "en unge i minuten" och "bygglov". Dokumentärer helt enkelt!

Ha det gott!

/ Maja

#5 - therese

men gud det är ju tisdag i dag!!!!!!

jag hade måndag....tänk om jag missat desperata!!!!! =0

tur jag insåg mitt misstag.

#6 - Susanne

Får du möjlighet så kolla på boardwalk empire. Sjukt bra serie!

Gick i USA i höstas så det tar nog ett tag till innan den kommer hit om den alls kommer. Men bra är den!

#7 - Mia

Håller med dig vad gäller ettan. Fantastiskt bra serie! :) Tur att det går att se serier som Falcon Crest, Dallas etc nu igen på DVD. Håller faktiskt på att ta mig igenom samtliga säsonger av Dallas. Vilka minnen :)

#8 - Karin

DH är verkligen det bästa på hela veckan! :)

#9 - Carolina

DH är även min favorit :-)

#10 - sofia

Måste tipsa dig om serier som jag plöjt genom de senaste året/åren.. Weeds, Californication, Sons of anarchy. Beroendefremkallande är bara förnamnet ;)

Ha en bra dag :)

#11 - Carola

Nip/Tuck var verkligen bra, synd att den är slut nu... :-(