The Squid and the Whale - En sån ärlig historia om två bröder och hur dom påverkas av sina föräldrars skilsmässa. Jag har inte sett någon liknande film. Älskar sårbarheten hos personerna.
Eternal Sunshine of the Spotless mind - Bland dom finaste kärlekshistorierna som finns. Två personer, som är extremt olika, hittar tillbaka till varandra trots att dom gör allt i sin makt att komma ifrån varandra. Dom är verkligen menade för varandra.
Inception - En riktigt häftig film som känns väldigt nyskapande men nya idéer om hur man kan påverka andra. En film som aldrig blir tråkig och som får en att tänka och fundera en massa efteråt (så som alla bra filmer ska göra egentligen).
Pianot - En av dom vackraste filmerna som finns på flera plan. Vackra bilder, vacker musik och en vacker kärlekshistoria som byggs upp även fast den ena av dom bara kan "tala" genom musik.
Napoleon Dynamite - En väldigt annorlunda komedi som är så underbar. Man kan inte låta bli att skratta och bli kär i alla konstiga och roliga figurer. Napoleon är så underbar som vågar sticka ut och göra det han själv vill utan egentligen bry sig om vad andra tycker. En film som gör att man får ett leende på läpparna hela dagen.
En till film som jag skulle vilja lägga till på listan men som inte har kommit ut på dvd än är - Black Swan. Det är en av dom obehagligaste och läskigaste filmerna jag har sett. Men också en mycket tänkvärd film om hur det kan bli när man är besatt av perfektion.
Har ni någon film som ni tycker ALLA borde se?