bambi

Skrapsår och chili



Idag så mötte vi upp Apan och hennes barn i lekparken. Det var trevligt och barnen fick lära sig själva lite konfliktlösning när det blev bråk om den enda spaden som fanns. Leah ville också gärna vara med, men hon är ovan vid att ha på sig skor så hon föll pladask ner i asfalten. Stackars Leah. Jag hatar när barnen skadar sig.



Efter en lång eftermiddag ute så var det skönt att komma hem. Barnen lekte nöjt i sitt rum så att jag kunde laga mat i lugn och ro själv (jag tror att det aldrig har hänt förut!). Det blev Chili con carne med baguette. Jag brukar göra på en ganska så snabb och barnvänlig variant, tar max 20 minuter att göra och Leah älskade det (på tal om att man inte vågar ge sina barn av sin egen mat).



#1 - karoliina

min Neo älskar också chili con carne!

det går alltid hem :)

#2 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Det är Villes favoriträtt också faktiskt. Verkar vara en riktig barnfavorit.



Stackars Leah!