bambi

Svartvit bild med färg på en liten del
Anonym om En egen liten personlighet:
Åh, vilken fin bild! Hur gör man när man fotar sådär? Leah i svartvit och färg på blomman? Vill så gärna lära mig! Snälla, lite foto tips :-)

Så härligt just den där perioden när man verkligen känner varandra, för man kan kommunicera! E deras personlighet blir så mycket tydligare :-)

Kramar!


 
Bilden i inlägget vs. orginalbilden




Svar: Jag använder mig alltid av Picnik när jag redigerar bilder till bloggen. Jag kan varmt rekommendera det då man kan göra så otroligt mycket med sina bilder och det är gratis! Men man kan betala en liten summa för att få tillgång till ännu mer redigeringsmöjligheter. Jag betalar, då jag verkligen vill stödja deras program.

På just denna bild så valde jag "effects" Black and White. Sen kan man med en pensel "måla" det som inte ska vara svart-vitt. Verkligen superenkelt!
#1 - Maria.

Använder också picnick och är jättenöjd med det. Bilderna får ett annat liv och det är bra till så mycket. Tror jag nyttjar deras sida varannan dag i alla fall. Betalar dock inte för det, men gratis tjänsterna räcker långt tycker jag.

#2 - Susanne

Hur gör jag för att få fram penseln? Hittar inte det!

Har också använt picnik i många år både betald o obetald klart bästa redigeringsprogramet.

#3 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Susanne Det finns en liten bild på en pensel till höger om "Fade"

#4 - Susanne

Ahaaaa! Tack för hjälpen :-)

#5 - Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen

Spännande! Ska försöka testa (någon gång när livet erbjuder massor av fritid, haha) Har testat lie i Paint.net, och det har också funkat väldigt bra tycker jag.

Men vad ska jag jämföra med? Vanliga stenålders-Paint? (då är ju ALLT bättre)

#6 - Sara - Mamma till Max 2,5 år

Hej! jag har en fråga till dig. Vilka är dina absolut favorit-cupcakes? Jag fyller år på fredag och skulle vilja ha tips inför vilka jag ska bjuda på till mina gäster =)!