bambi

Tips på mat- och bakbloggar!


Jag försöker hitta lite inspiration till helgen (me&i party och sen middag med vänner på lördag) och det finns ju en sån uppsjö av mat och bakbloggar där ute! Det är verkligen underbart! Jag tänkte visa er sen vad det blir för middag för vännerna. Någon efterfrågade vad jag skulle laga för mat om jag var med i "Halv åtta hos mig" så då får jag låtsas att jag ska vara det på lördag  :)

Några trevliga bloggar som man kan få lite inspiration utav är: BakeMyDay, EnSidaMedMat och underbara Mia Öhrns blogg!
#1 - Camilla

Jag läser Jennie Benjaminsson's blogg, www.kalasgott.com, all hennes mat ser så god ut. Hon var ju med i Sveriges Mästerkock 2011.



Om jag ska tipsa om ett recept så är det en lax och sparrispaj som är gudomlig! http://lurans.blogg.se/2011/april/paj-med-primor.html#comment

#2 - Pethra

Säger som Camilla här ovan, Kalasgott.com. Har testat många av hennes recept och allt är, precis som det låter, kalasgott. ;)

#3 - Anna - Mamma till Emilia med albinism

Kryddburken har oxå jättegott =)

#4 - Milis Värld

Jag bakar en hel del (dagens underdrift kanske, haha) Kika gärna in...



Har även en nystartad tårtblogg. Du kanske hittar något intressant där. :)

http://cake-oholic.blogspot.com