bambi

Varje torsdag är det likadant...



Jag: -Zack... det är torsdag idag. Vet du vad det är då?
Zack: -Viiiisningssamling!
Jag: -JA! Vad ska ta med dig till visningssamlingen den här gången?
Zack (tittar sig omkring och tar den saken som är närmast): -Bollen!
Jag: -Men du leker ju aldrig med bollen. Är det inte roligare att ta med tåget som vi köpte på Spårvagnsmuseet? Så kan du berätta lite om dom gamla tågen och hur vi åkte det där lilla lilla tåget?
Zack: -Nej! Bollen ska jag ta med!


En annan gång så högg han tag i ett tomt russinpaket som han promt skulle ha med sig och visa upp. En annan gång tog han med sig ett gem som låg i närheten. Jag får väl bara inse att han och jag har helt olika syn på vad en bra visningssak är för något.
#1 - Christine

Hahahaha! Underbart!

#2 - Milo

Självklart ska han ha med sig en sak som han tycker han vill visa, inte som mamma vill att han ska visa. :) Men jag skulle nog också lägga mig i lite hehe, iallafall föreslå saker. :)

#3 - tangirrl

haha va rolig han är! :) Och kreativ! Det är säkert inte alla som har med ett gem till samlingen!

#4 - Tindra

Vad sööööööööööööööööt!

#5 - Josefin

Men åh vad sött! Och väldigt talande för denna åldern :)

#6 - Bella

Vilken rolig kille du har =) Och jag gillar när du lagt upp videoklipp från när du intervjuat honom.

#7 - Martina

Hos oss är det fredagar som är "leksaksdag". En del barn har en speciell bok som de vill läsa på mysstunden eller något spel som de vill spela under dagen.

Idag tog min dotter med sig en av sina trasigaste väskor med en gurka av tyg i.....