bambi

En av mina största rädslor
I söndags när vi var på brunchen på Rival så var det några andra barnfamiljer där. När vi satt och åt så hör vi hur ett av barnen skriker högt av smärta och mamman tar snabbt tag i barnet och rusar in på toaletten. Vi förstår sen vad som har hänt när vi ser hur pappan (som först sprang efter också) sedan plockar undan kaffekoppar och personalen kommer och torkar upp. Vi hör hela tiden hur barnet skriker av smärta igenom toalettdörrarna.

Så småningom kommer mamman och barnet ut och barnet gråter fortfarande. Dom betalar och går därifrån och jag tänker på att just det där är en av mina största rädslor - att barnen ska bränna sig. Vi dricker ganska mycket te och får ständigt vakta våra temuggar men en olycka kan ske så snabbt. Just att bränna sig gör så ont och smärtan brukar dröja sig kvar så länge. Det är det som gör det så skrämmande...
#1 - Sandra G

Min son har fått en kaffekopp över sig när han var 1½ år, pappan hade råkat ställa koppen för nära kanten på bänken. fy vad hemskt det var :(



olyckor händer alldeles för lätt!

#2 - Caroline

Ja usch att bränna sig är verkligen en mardröm! Jag brände mig i en stekpanna när jag var två och lagade mat tillsammans med mamma, Jag har fortfarande ärr på armen efter det... som tur är kommer jag inte ihåg att det gjorde ont, men mamma har berättat hur jobbigt det var. Resten av kvällen fick jag mellan lekarna doppa armen i isvatten.

#3 - Mamma Miaa

Uch vad hemskt att titta på sen oxå, har oxå sett en sån sak hända och just därför tänker jag efter extra mycket och ställer aldrig kaffekoppar så någon av barnen når.

#4 - tindra

:( hemskt....stackars liten...

#5 - Nina

jag har faktiskt börjat köra på termosmuggar här hemma. dem har ju lock och man kan dra igen själva hålet. och OM den åker ut så kommer det ju inte ut i sån fart om ens alls. Blir helt nojjig om jag har en kopp med varmt te framme.

#6 - Amelie

Jag använde också alltid termosmugg med lock när barnen var små

#7 - Sofie - Mamma till två små

Usch det är mardrömmen... brännskador kan ju göra så ont så länge... :(

#8 - Emma

Fy vad hemskt

#9 - Johanna

Min mamma spillde ut en kopp te på mig när

Jag var lite, med kokande vatten! Vi fick ligga isolerade på sjukhuset i en månad samt ta skinn från andra ställen på kroppen... Nu minns jag ingen smärta från den händelsen utan bara att vi åkte taxi till sjukhuset... Det enda synsliga på kroppen är att området över bröstet inte

Blir lika brunt som över resten av kroppen. :) slutet gott allt gott! :)

#10 - Viola

Min son fick hela armen flådd förra vintern (andra gradens brännskada) då han på ett oförutsägbart sätt för sin ålder lyckades klättra på kökslådehandtagen och dra ner en temugg över sig. Det var något av det värsta jag varit med om sedan jag blev förälder.

#11 - fr�ken K | vill bli amat�rfotograf

En som min sambo känner fick kokande spaghettivatten över sig. Han har ärr än idag. Det måste vara fruktansvärt. Kokande vatten ger ju brännskador. Jag är också rädd för sånt. Hu!