bambi

En dag
Igår var alltså jag och maken på bio för första gången på länge. Det är verkligen lyxigt att få komma iväg på bio utan barnen ibland. Men vi fick först stå i kö i 25 minuter (tur att vi var tidiga) för att hela SF's system var nere och sen var det några som satt och pratade en massa bakom oss trots flera "shhhh:n" (jag var nära att vända mig om och säga högt "Men kan ni vara tysta nån gång?", men sen blev dom tysta). Men trots allt detta så var det faktiskt en trevlig upplevelse.


Filmen som vi såg var en som jag har velat se ända sen jag hörde att den skulle komma ut på film, eftersom jag har ju läst och älskat boken - En dag!


Självklart så jämför man med boken och jag blev lite besviken att dom hade utelämnat vissa bitar. Men i det stora hela så tyckte jag filmen var fantastisk!


Dexter, som den manliga huvudpersonen heter, är en dryg och bortskämd person som ändå har ett djup (men det tar ett tag för honom att utveckla detta djup). Jim Sturgess spelade Dexter utmärkt och han var precis som jag hade föreställt mig!


Dexter träffar på Emma när dom tar examen. Dom har en dag tillsammans och håller kontakten och förblir vänner igenom dom 20 åren man följer dom. Men man känner hela tiden på sig att dom båda är kära i varandra och man hoppas hela tiden att dom båda ska inse det (samtidigt).


Emma, som spelas av Anne Hathaway, var väl också ungefär som jag hade föreställt mig. Hon levererar kanske lite för många "one-liners" och ska hela tiden vara rolig i filmen. Men i det stora hela så var hon jättebra.


Jag älskade filmen och kom ut alldeles rödmosig ut ur biosalongen. Jag ger filmen en 5 av 5 möjliga. Jag älskar karatärerna (även Ian var helt underbar i filmen!), hur dom utvecklas och själva historien är helt underbar! Gå se den!
#1 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Va kul att ni kunde komma iväg och se den och att den dessutom var bra. Jag älskade också boken.

#2 - Tess

Härligt att läsa en positiv recension av den filmen! Har mest hört negativa saker. Man ska försöka låta bli att jämföra filmer med böcker, men det är väldigt svårt :-S