bambi

Fläskfilé balsamico
Kvällens middag blev en enkel men mycket god sådan, nämligen fläskfilé i balsamicosås. Supergott!



1 fläskfilé
2 ½ dl matlagningsgrädde
1 msk balsamvinäger
1 msk kycklingfond
2 tsk oregano
½ tsk soja
½ msk maizena

1. Skär köttet i 2-3 cm tjocka skivor. Salta och peppra och stek dom i smör.
2. Tillsätt grädde, vinäger, fond, oregano och soja. Rör om och låt koka 3-5 min.
3. Red av med lite maizena utrört i lite vatten om det behövs.
4. Servera med ris och grönsaker!
#1 - ENDENISE - Mamma till 2 i December

mumms! Tack för tipset!

#2 - Liz

Mums! De ser ju super gott ut, måste jag testa någon gång! =]

#3 - Katja

Låter gott, ska jag nog testa i veckan!

#4 - Jenny

Ser verkligen jätte gott ut, måste testa här hemma, ha en fin kväll kära du! Kram /Jenny

#5 - Malin C

Mm det varkar smaskens, får jag allt ta och prova någon dag=)

#6 - Emma

Såg riktigt gott ut

#7 - Sussi

Hejsan



Jag bara älskar dina mat tips, tusen tack.

Nu vet jag vad jag ska göra i helgen.

Ser riktigt mumsigt ut.



Ha en bra Torsdag

Kram

Sussi

#8 - Mamman mitt i kaoset

Det där lät gott och helt i min smak!