bambi

God morgon fredag!

Idag är det verkligen någon som inte pigg! Krulltotten vill bara sitta i famnen.

Fick precis ett samtal från Skatteverket att det är lite krångel med vår namnändring. Maken måste köpa namnet om han ska heta samma som oss, så han får väl göra det så att vi kan heta samma efternamn nån gång ;)

Ha en underbar fredag allihopa!

#1 - Annica H

Söt Bild :D

#2 - tindra

Naaa lilla gumman vad hon ser putt ut :) Krya på er

#3 - N

Va? Köpa? Varför då?



Z får krya på sig.



Trevlig helg!

#4 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

N Han har tydligen inte rätt att ta det, när vi redan är gifta... enligt namnlagen... nåt sånt var det... Så då måste han betala 1800 kronor hos patent- och registreringsverket och "köpa" namnet så får han ha det.

#5 - Linda

Har du nytt namn efter giftermålet? När vi gifte oss fick min man betala (vi tog ett eget namn) och sen efter det tog jag namnet och behövde inte betala i och med att han redan gjort det. Som jag förstod det kostar det inget att ta sin make/makas efternamn....

#6 - Ejkej

Han kan väl inte behöva betala om du redan heter så. Då måste det väl bara vara att byta som man gör om man tar partnerns namn vid giftermål. Kanske måste du byta först?

#7 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Nja... namnlagen är tydligen rätt så krångligt. Eftersom jag tar min mammas efternamn som ogift så var det ett undantag från namnlagen på något vis. Däremot om jag hade bytt till det efternamnet innan vi gifte oss så hade han fått byta till det gratis nu, men det visste vi inte då... :/

#8 - Martina

Aha du skulle alltså ha bytt namn innan ni gifte er istället...då hade han väl sluppit betala.

Alltid är det något man glömt tänka på haha



Själv var mitt mål alltid att den dagen jag gifter mig så slipper jag heta det jag hetat hela livet i efternamn.....och så hittar jag en karl vars efternamn jag inte kan ta eftersom han har det kvar efter sin förra fru!

Så nu äntligen har jag kommit till freds med mitt efternamn...haha

#9 - Mia

När vi skulle gifta oss bytade jag gratis en månad innan så då kunde min man ta det gratis efter giftemålet , trista pengar synd ingen tipsat om det



/Mia