bambi

Hejdå Plutten!


Nyss så åkte min lilla plutt iväg med min syster. Han ska sova hos henne i två nätter och jag saknar honom redan. Det är ju jättejobbigt att han åker ifrån oss (speciellt när han inte ens "hinner" säga hejdå) men han kommer ha så roligt med moster så jag är glad för hans skull.

Dom har planerat in badhusbesök och bio (Nalle Puh filmen) så jag vet att han kommer ha en toppen helg utan tråkiga mamma eller pappa! Det är nog väldigt roligt för Leah att få vara ensam med både mamma och pappa lite också, det händer ju inte så ofta. Det var någon som berättade (minns inte vem nu) att dom hade hört på ett radioprogram där man kunde ringa in och berätta om sitt bästa barndomsminne och då var det en gubbe som ringde in. Dom hade varit 8-9 syskon och han hade önskat sig en födelsedag att få gå ut i skogen ensam med pappa och det var den bästa dagen i hans liv. Han mindes den dagen resten av livet. Det är så viktigt att syskonen får ensamtid med sina föräldrar också.
#1 - Malin

Tycker att det är så roligt när något av mina barn gör något utan oss, just att dom berättar och man själv får liksom uppleva det genom dem. Den där sköna glädjen dom har när dom själva tycker att dom varit med om något speciellt helt själva. Ha en skön helg!

#2 - LILITH - Borderline & mamma

Ja det är något jag hela tiden känner stress över, att jag inte hinner med att ge egentid ordentligt. Och just nu med allt som pågår i deras liv är det så otroligt viktigt.

#3 - alexandra

ni har så otroligt fina barn! =) grattis till era två underbara friska barn!

#4 - Emma

Håller med dig! Jag tror att det är otroligt viktigt att alla barn får någon form av egentid med sina föräldrar ibland! Det behöver inte vara mycket tid, men någon gång ibland få känna att "mamma och/eller pappa enbart koncentrerar sig på mig!"



Det är en av de saker som jag är mest rädd för nu när jag snart ska ha min nr 2. Att min stora ska känna att han fortfarande får tid tillsammans med mamma och pappa!