bambi

När Zack bara får välja en leksak....



"Åh, va roligt det här va!" utbrister Zack när han får springa runt i leksaksaffären.



Idag blev det alltså ett besök i leksaksaffären, mest för att vi ska på kalas imorgon men också för att han så gärna ville det efter att ha tittat på leksakerna på internet.

Han fick välja EN leksak och då blev det denna:



Han är helt överlycklig över sitt lilla "hus" men tillhörande hästar, dockor och djur.



Nu kanske alla genusmotståndare tycker att det är förskräckligt att han valde ett rosa hus! Men han är överlycklig och han kände han kunde välja leksaker från HELA leksaksbutiken, inte bara den svarta/blåa delen....

Sen så handlade vi även lite varma pyjamasar åt Zack (Leah har redan). Det var lite svårt att hitta! Polarn o. Pyret hade bara vanliga tunna bomullspyjamasar, men H&M hade dom varmare varianter i fleece och i velour. 199 kronor styck:

#1 - Anna - Mamma till Emilia med albinism

Jag tycker ibland inte samma som dig angående genus, men detta huset var väl inget =)

Det är så sött, har själv tittat på det, Emilia ska få ett piratskepp i julklapp, egentligen kan man se det som till killar men hon tycker säkert det är lika kul =)

När det gäller leksaker så tycker jag att de kan leka med allt möjligt och han fick faktiskt själv välja det =)

#2 - Belinda

Mysigt att få gå till leksaksaffären och välja en leksak :)

#3 - Tess

Förstår mig inte på folk som vill begränsa sina barn och lära dem att välja från ett begränsat utbud, t.ex. "pojkavdelningen" eller "flickavdelningen". Jag ser hela leksaksaffären som en enda barnavdelning och den enda gränsen jag har är åldergränsen, för att en del saker kan vara farliga för små barn.

#4 - Aniika

Jag tycker det är jättebra om barnen får välja själva vad de vill leka med, utan inflytande från oss vuxna (fast när det gäller krigsleksaker griper jag in, det gillar jag inte!) Förresten, vad definierar en "genusmotståndare"? Har aldrig hört det ordet. Jag tex tycker hela genusdebatten har gått överstyr, men innebär det att jag är en genusmotståndare? Hm, det måste jag fundera på.

Fint hus, det hade min treårige son också gillat!

#5 - Pethra

Men det är ju klart, det var han själv som skulle få välja och huset bjuder in till lek. Jag kan faktiskt inte förstå de föräldrar som begränsar sina barn till vissa leksaker. Men det jag undrar, av ren nyfikenhet och inget annat, är hur ni kommer agera om Leah får upp ögonen för Barbie och andra typiska flickleksaker när hon blir lite äldre. Kommer ni styra hennes val till andra leksaker eller kommer hon få leka med det hon vill fastän ni inte gillar det? Anledningen till att jag frågar är den att vår dotter får välja leksaker själv, hon leker med så väl bilar som dockor, men så finns det föräldrar som anser att vi inte borde låta henne leka med dockor så mycket, detta är samtidigt föräldrar som anser att man inte skall begränsa sina barn till vissa leksaker men i själva verket är det precis det vi skulle göra om vi försökte styra vår dotter ifrån vissa typiska flickleksaker.