bambi

Tips på adventsfika
Tänk att det redan är första advent på söndag! Ska ni baka något gott tills dess? Jag har lite planer på att fixa några vintriga cupcakes (som förstås kommer upp senare på bloggen).

Förra året så bakade jag två jättegoda juliga kladdkakor - en pepparkakskladdkaka och en saffranskladdkaka (med vit choklad). Detta serverades med glöggrädde, supergott! Rekommenderas!


(Klicka på bilden för att komma till receptet)

Vad vore julen utan saftiga goda saffransbullar? Dessa har vitchoklad och mandelmassa som fyllning!


(Klicka på bilden för att komma till receptet)

Jag kan även rekommendera dessa underbart goda toscagömmor med saffran - en gammaldags känsla av konditori! Dom gick åt snabbt!  :)


(Klicka på bilden för att komma till receptet)

På kakfatet passar dessa godingar in - saffranskakor med choklad!


(Klicka på bilden för att komma till receptet)

Enkla och såååå goda - Kardemummatryfflar! Perfekt att ge bort som present också!  :)


(Klicka på bilden för att komma till receptet)
#1 - maya

jag måste bara fråga? vem äter upp alla dessa kakor? Själv kan jag inte baka för allt bara slinker ner..............har jag kakor i burk en, kylen eller frysen så blir det att jag äter på kvällen. vi jobbar båda två och har 2 små barn så inte har vi tid att bjuda hem folk som äter upp det heller.



Men en saffranskladdkaka ska jag nog allt våga mig på - på söndag och så får det bli ett pass på gymmet efter!



Är du inte rädd för socker & fett? Dåliga tänder och fläsk?

#2 - storasyrran

Åh så gott, får nog testa några av recepten! Saffransbullarna verkar ju kanongoda!

#3 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

maya Bara en av dessa saker har jag bakat nu, allt annat är från förra året under 1 ½ månad. Men jag eller maken brukar ta med bakverk till jobbet, jag har gett till pedagogerna på barnens förskola och så bjuder jag vänner så klart!



Lite rädd för socker är jag. Jag har aldrig haft hål i tänderna men jag ska försöka bli bättre på att gåt ill gymmet!

#4 - Alabamasthlm

Men sukta en gravid kvinna så här mitt i natta, gört bara!

#5 - Sofie - Mamma till två små

Men gud vilken massa gott! blir galen! haha.. vill börja baka nu! Och vi som ska försöka dra ner lite.. hum får nog tänka om..

#6 - Anonym

Oh tack för tipsen! Ska ha kalas med släkten för ena dottern på söndag och tänkte köra på glögg och adventsfika :) Så några av dessa recept här får det nog bli, funderar på saffranskladdkakan istället för tårta :)

#7 - ≈Sanna≈

Ååh vilken pärla du är som tipsade om saffranskladdkakan, jag har tänkt nu i flera dagar att jag ska leta reda på receptet för jag hann aldrig prova förra året och nu har jag mer saffran hemma.

Snittarna med chokladen på såg också mumsiga ut, kanske blir till att prova dem också.

Tack igen, tankeläsare :)

#8 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Ååååhhhhhh va mkt godsaker. Det vattnas i munnen.

#9 - Emma

Tryfflarna och saffransbullarna är jag sugen på och testa

#10 - Angelica

Har klickat på två recept och ska prova att göra dem på söndag då första advent är :D

#11 - tindra

Hej vännen...

Bakade din saffranskladdkaka häromdagen & den vart jättegooooo!!!