bambi

Vecka 47 - #833 Jumble knit coat




Höstens mysigaste kofta heter #833 Jumble knit coat och är i 50% akryl, 25% alpacka och 25% ull. Koftan finns i färgerna winter white, magnolia, dark grey mel, lite indigo och vintage brown.



Denna fina omlott kofta har ett fint hjärta med broderier (gjorda för hand) på ryggen. Stor krage och sidenband att knyta med. Härliga långa ribbstickade ärmar och två fickor framtill. Handvirkade detaljer längst ner.

Det jag gillar mest med Jumble knit coat är känslan av att man sveper in sig i koftan. Det är väldigt mjuk och skön - och varm! Inte alls stickig och rätt så stor i storleken (rätt så lätt att reglera när det är omlottmodell).

Jumble knit coat kostar 1995 kronor, finns även en del utan hjärtat och broderiet på ryggen och då är den en hundralapp billigare. Jag kunde inte motstå denna i den härliga färgen winter white!

#1 - Ejkej

Ååååh vilken fin. Om det var nån OddMolly som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa så är det den!

#2 - Sofie

Inte stickig??? Åh, jag lät bli att köpa den för att den var så stickig..så olika man är :)