bambi

Att tillåta sig ha tråkigt ibland

Det blev lite stressigt imorse då barnen väckte oss 6.40. Vi brukar inte ställa klockan på morgonen eftersom barnen alltid vaknar runt kl. 6! Så imorse blev det stress, stress, stress och så var det förseningar och skit. Så nu sitter jag här och väntar och har tio minuter att döda. Så vad gör man? Man plockar förstås fram iPhonen!

Men tänk för bara ett par år sen. Då hade jag istället suttit här och haft tråkigt. Kanske tittat på människor eller blundat en stund. Men idag tillåts vi inte ha tråkigt! Jag läste i YourLife att begreppet tråkigt inte ens fanns förrän på 50-talet (om jag minns rätt). Då fanns det inget som var "tråkigt". Men idag när vi ständigt ska bombaderas med information och roligheter så är det något hemskt över ordet tråkigt. Vi hinner aldrig varva ner när vi konstant matas med information. Men hur ska vi kunna njuta av allt roligt om vi aldrig tillåts att ha tråkigt?

Nu ska jag njuta av tråkigheten...

#1 - Sanna

Verkligen så sant. Kan ibland sakna att bara vara men ändå inte riktigt lyckas vara det. Idiotiskt men dator, telefon osv finns ju alltid där. Hoppas du kunde njuta!

#2 - Martina

Att sitta och vänta på bussen i tio minuter tyckte då aldrig jag var speciellt tråkigt "förritiden".

Antingen tittade jag på människor (älskar att studera människor) eller så läste jag.

Så jag har nog alltid proppat mig full av information av ett eller annat slag haha

#3 - LADY DAHMER | en fantastisk blogg som alla borde läsa!

Jag har aldrig med iphonen när jag lämnar och hämtar på dagis. Jag vill inte fresta mig själv utan ta vara på stunden.

#4 - Angelica

Skulle vara kul och läsa ett inlägg om tips på julklappar till barnen och vad ni tänkt köpa/önska till Zack och Leah =)

Så svårt det där och jag vill inte köpa en massa småtrams utan nåt vår 2,5 åring verkligen tycker är roligt och har nytta av.

Kram

#5 - ♥ En pojkmammas vardag ♥

Ibland kan jag sakna att ha så där tråkigt som man hade när man var liten. Tänk så skönt det skulle kännas! Att bara sätta sig ner och inte ha någonting att göra ...... det händere alldeles för sällan idag!