bambi

Cupcake event med Kungsörnen


Igår så var jag inbjuden av Spot and Tell på ett event som Kungsörnen anordnade, nämligen att baka cupcakes! Jag får tacka nej till många events nu, men inte tackar jag nej till cupcakes!!!



Kungsörnen har nämligen lanserat en ny mix för cupcakes, där man har allt i ett paket (formar, mix, frosting, strössel) för att kunna göra 10 stycken cupcakes (man tillsätter endast smör och vatten). Perfekt för alla ni som tycker att det är lite bökigt och svårt att baka cupcakes eller om man har lite bråttom!



Paketen kommer att kosta ca 37 kronor stycken vilket är ju överkomligt för 10 stycken cupcakes, eller hur!
#1 - En pojkmammas vardag - Flytten till torpet närmar sig!!

Lät ju riktigt bra det där! Det måste jag absolut testa :)

#2 - Bettan

Det låter och ser ju bra ut :) Var dom goda också?

#3 - Bettan

Det låter och ser ju bra ut :) Var dom goda också?

#4 - LILITH - Borderline & mamma

Jag får allergiska utslag av alla mixar för att baka :) Antingen gör man det helt själv, eller så köper man färdiga :)

#5 - Maja

mums vad gott=)

#6 - Sanna

Också lite kluvet om jag gillar det eller inte. Fast kan se det som en bra grej vid ont om tid eller som för mig som ännu inte vågat mig på just dessa små underverk. Så mest positiv är jag nog ändå. Jag menar kan kakor vara negativt!? :p

#7 - Arasen

Åh vad roligt höll jag på att skriva, men det kanske var mer gott än roligt :P

När kommer mixarna ut eller har dom redan gjort det och jag missat?

#8 - Britta Bloggar

Det var himla trevligt tycker jag! Däremot kraschade jag mina lite på vägen hem....

#9 - Emma

Då ska jag köpa detta nästa vecka såg det på kvantum idag men trodde inte det innehöll allt...

#10 - Anna

Åh, detta måste jag testa med äldsta dottern. Hon kommer att älska det!

#11 - Jessica

jag förstår inte alls grejen med sånadär mixer. antingen göra allt själv eller så köpa färdigbakade grejer, tycker jag :) mardrömmen är ju att vi blir som USA som typ inte vet hur man gör NÅT själv utan bara köper mixer till allt, t om pannkakor... tycker det är bedrövligt.

#12 - Ejkej

Jag tycker det är en superkul idé och måste självklart testa. Gillar att baka, men har inte riktigt vågat mig på att prova olika cupcakes utan det blir oftast muffins utan nån frosting på.



Mardrömmen skulle ju vara som Jessica säger, om man snart måste ha halvfabrikat och mixar till allt, men lite kul kan det ju vara att slänga ihop nåt som ändå känns nybakt.



Dessutom ska man inte glömma att en del som bor lite avlägset kanske inte alls har någon möjlighet att köpa hem färdigbakat som en del föreslår och då kan det ju helt klart vara ett bra snabbalternativ.

#13 - Ewa (mamma till 6 döttrar)

Härlig bild på dig och dina muffins ;) Måste ha varit en duktig fotograf :)



Det var jättetrevligt att ha dig som bordsgranne :) Hoppas vi ses igen :)



Ha det gott!!

#14 - Luxxie

Vad fina cupcakes du gjorde, man blir ju riktigt sugen på fika!

Tycker absolut 37 kr är ett överkomligt pris för 10 cupcakes som man kan göra snabbt :)

#15 - Luxxie

Vad fina cupcakes du gjorde, man blir ju riktigt sugen på fika!

Tycker absolut 37 kr är ett överkomligt pris för 10 cupcakes som man kan göra snabbt :)

#16 - tindra

Perfekt förpackning ju :) Lovely!

#17 - Soffan

Men hur smakade dom då?

#18 - Linn

#19 - Linn

Jättekul att du ville komma och dekorera cupcakes med oss :) Hoppas vi ses snart igen! Kram Linn, Spot and Tell

#20 - Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Det var ett riktigt kul event! :D