bambi

Hotellfrukost


Jag fick riktig sovmorgon imorse. Sov ända till 6.45! Ja, för en småbarnsmamma så ÄR det sovmorgon! Kursen börjar 8.30 så jag kunde lugnt ta en dusch och avnjuta hotellfrukosten (som är halva nöjet med att bo på hotell)!

Jag tog åt mig en sur grapejuice (som knappt gick att dricka), Actimel (har aldrig testat det förut, så why not tänkte jag), grönt te (hittade ingen Earl Grey... fan...), gul vaniljyoghurt med jordgubbar och bröd (som det var lite ont om).

Fy tusan va äckligt Actimel luktar, verkligen en sån där konstgjord lukt. Jag tog den i vaniljsmak och själva smaken var väl okej... Men allra godast var den gula vaniljyoghurten! Riktigt mumsig! Men efter ett tag så kom jag på att jag inte får äta och dricka en massa mejeriprodukter tillsammans med min medicin (Levaxin) för kalken kan slå ut den. Men då hade jag ju redan tagit den.... Nåja, imorgon får jag försöka komma ihåg att ta medicinen två timmar efter frukosten så att jag får njuta av yoghurten!  :)

Ha en underbar dag allihopa!
#1 - Martina

Ääälskar hotellfrukost. Min favorit hittills är den på Grand Hotell här i Stockholm. Fast efter en natt där så är man kanske så avslappnad och glad så det mesta smakar bra haha

#2 - Sandra

Vad skulle hända om du råkade glömma att ta din medicin en dag? Eller längre?

#3 - Sara - Mamma till Max 3 år

Min man äter levaxin. jag har aldrig hört att man inte får äta mejeriprodukter när man tar den. Menar du vid själva intagandet av medicinen eller ska man inte undvika det hela tiden?

#4 - BAMBI

Sandra Det är inte så farligt om jag missar en dag eller två men jag missar medicinen i typ en hel vecka så skulle jag må väldigt dåligt (bli väldigt trött och orkeslös eftersom sköldkörtelhormon har med förbränningen att göra).



Sara Det är bara i samband med att man tar själva tabletten. Man ska vänta två timmar med att inta kalkrika saker. Jag har hört detta från flera håll!

#5 - Apotekare

Det stämmer att man inte ska ta Levaxin tillsammans med kalcium och andra mineraler tex om man tar järntabletter eller liknande. Det ska helst gå 2-4 timmar mellan intaget. Detta beror på att effekten av levaxin minskar, vilket inte spelar någon roll om man varje dag tar Levaxin tillsammans med ett glas mjölk för då kommer ändå inställningen av Levaxinet att ta hänsyn till detta. Dock ska man tänka på det om man får för sig att sluta dricka mjölk till frukost varje dag för då kan nivåerna av öka.

#6 - Jennie

Jag har ätit levaxin i 31 år och som barn så drack jag ständigt mjölk eller oboy till frukost och tog levaxin samtidigt....märkte inte av något, så jag tror det är lugnt om du intar tabletten med mjölkprodukt

#7 - Emma

Såg riktigt gott ut iallafall. Frukosten på hotellen är det bästa .. Ha en bra resa..

#8 - helena

Jag tar ocksà medecin mot sköldkörtelproblem, men har aldrig hört talas om att man ska vara försiktig med mjölkprodukter i samband med intag (màste kolla upp det nu dock).



Däremot har jag blivit tillsagd att ta medecinen pà fastande mage, en timme innan jag äter nàgot. En kompis som har samma problem men en annan läkare har samma instruktion.



Kanske nàgot att kolla upp?

Helena