bambi

Ja, Jag ska ju till Berlin!!



Flera av er gissade rätt, jag är på väg till Berlin och just nu är uppe i luften. I Berlin ska jag på IB Workshop (alltså inom jobbet). Denna resa markerar en massa "första" för mig:

* Detta är första gången som jag får en betald resa utomlands av jobbet (inte så vanligt med sånt som lärare)
* Detta är första gången jag besöker Berlin (eller tyskland över huvudtaget)
* Detta är första gången jag flyger utan sällskap (31 år gammal och har aldrig flygt ensam...)
* Detta är första gången jag är ifrån båda barnen i TRE hela nätter!

Ja, lite tungt känns det att vara ifrån barnen i tre nätter. Kommer att sakna dom som tusan! Jag får även lite flashbacks från när jag var inlåst under min strålbehandling och kunde inte träffa min familj under 3 dagar (2 nätter), men det var ju lite annorlunda då...

 

Nu, så ska jag njuta av att kunna sova ifred, läsa ifred, äta ifred, gå på toa ifred i fyra dagar! Men det var lite jobbigt att pussa mina små troll hejdå och veta att jag inte kommer kunna göra det igen förrän på söndageftermiddag....

P.S. Och ni kan vara lugna det finns internet på hotellet och jag tar med min mini-pc! Så även ni får följa med på IB Workshop!!

#1 - Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Spännande för dig! :-)

#2 - tindra

Ha en trevlig resa & hoppas workshopen går bra.....

#3 - AnnaSC

Ih Berlin. Underbar stad! Dit ska jag o min tonåring i november. Det ska bli kul. När vi är där så går han kanske till o med bredvid mig. De ni! (han blir snart 15 o morsan är ju pinsam).



Ha det underbart i Berlin.



NJUT!!!!

#4 - Regina

Vad roligt! Jag bodde i Berlin ett år och skulle gärna åka dit varje helg om det gick =P

Hoppas att du har tid att upptäcka staden också vid sidan av workshopen!

#5 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Låter underbart, jag älskar Berlin, det är en fantastisk stad!!! Väldigt laid back stämning tycker jag, jämfört med många andra storstäder (inklusive Sthlm). Bara att njuta nu av dagarna du har där, sovmorgnar och annat! :-)