bambi

Mästarnas kamp



Förra veckan så fick jag hem dessa underbara cupcakes böcker och har nu hunnit titta igenom dom lite. Jag undar lite varför dessa två duktiga bakmästare släpper sina böcker nästan samtidigt?

Jag måste hålla med min läsare som skrev att hon blev lite besviken på Leilas bok. Det var inte så mycket nytt och det känns som att det mest Whoopie Pie recepten som är helt nya från henne. Det är även dom som jag har tänkt prova här framöver.

Leila har med lite historia kring cupcakes och hur whoopie pies fick sitt namn. Men däremot så har Mia en massa nyttiga tips om spritsning (som är så viktigt när det gäller cupcakes) men nämner också inköpsställen! Såna tips är guldvärda tycker jag! Hon har även med lite roligare recept än Leila (på bland annat Macarons som jag inte vet om jag vågar mig på att baka... verkar så svårt men hon visar steg-för-steg med bilder hur man bakar dom).

 

#1 - johanna med tyra o otto

Jag håller med om leilas nya bok, lite samma som innan men underbart fin är den:)

#2 - c

De är från olika förlag, det är därför dom kommer samtidigt. Förlagen tar inte hänsyn till varandra när de släpper böcker, bara för att ett förlag släpper en muffinsbok på hösten låter inte ett annat förlag bli. Snarare tvärtom, kanske.

#3 - Martina

Det känns som om det försöks pressa ut så mycket som möjligt ur Leila på något vis.

Hon verkar inte lika "ärtig" i sina program och ja, jag tror hon är på väg mot en time out kanske...?