bambi

Tror ni på hypnos?
Idag så ska jag försöka hinna iväg till ett event som innehåller musik, humor och hypnos! Jag ser fram emot detta då jag pratar lite om hypnos när jag undervisar i psykologi men jag har inte så mycket egen erfarenhet av hypnos. Maken har hållt på lite grann med amatör-hypnos, som är mestadels avslappningsövningar. Men jag hoppas på att få se riktig hypnos. Dock tror jag inte riktigt på det där med att få människor att kackla som en kyckling men jag tror att hypnos kan nå det omedvetna och t.ex. hjälpa folk att sluta röka.

Tror ni på hypnos? Ni kanske till och med har lite erfarenhet av hypnos?
#1 - Anna-Carin

Ah, det är min kusin som har det. Det funkar!



Ha det så roligt, han är hur bra som helst!

#2 - Martina

Jag "tror" nog på hypnos på det sätt som du beskriver det. Som avslappning och som en fördjupad typ av terapi.

#3 - Emma

Jag skulle vilja tro på det och vill därför testa det någon gång

#4 - Sussi

Hejsan



Nja så där.



Ha en fin dag

Krammiz

Sussi

#5 - Sara

Jag har under två årstid letat efter någon som vill testa detta på mig mot min fobi runt om i Göteborg, men jag har tyvärr inte hittat någon som vågar sig ta an det, då dom tror det är försvårt. Fast jag är beredd att testa och betala allt, vill även prova mot min IBS.

#6 - p.

Jag har gått en kurs i att hypnotisera och det är hur ballt som helst! Under kursen gjorde jag saker som var hur tossiga som helst - men jag var helt medveten om hur tossiga dom var och garvade mig igenom alltihop, men jag bara KUNDE inte låta bli att göra som den kursdeltagare som hypnotiserade mej sa! Det är liksom det som är grejen. En hypnotisör är som en sjukt härlig person som man till slut bara inte kan låta bli att lyssna på, man vill göra som hon säger, man vill gå dit hon säger åt en att gå, man VILL sjunka ner, känna känslan, mmmm.... =)



ungefär 90% av befolkningen är mottagliga för hypnos. Man är "med" hela tiden som hypnotiserad och har, tvärtemot vad många tror, STÖRRE kontroll över sig själv under hypnos än i vaket tillstånd. Ha så kul!