bambi

En 4-åring med lösbröst



Har det inte gått lite för långt när en 4-åring uppträder med lösbröst och rumpa i en skönhetstävling (som dessutom sänds i TV)?? Hon ska vara Dolly Parton. Vaddå lära barn att det är sånt som är viktigt? Lika bra att spara ihop till deras bröstförstoringar direkt dom har fötts!

Jag har själv varit med i en baby pageant när jag var 6 år och bodde i USA. Jag kom på tredje plats och jag har kvar troféen nere i källaren. Jag minns att jag tyckte det var jättejobbigt att gå på scen där så jag sprang tillbaka till mamma efter en kort stund. Jag var riktigt blyg men jag minns att mamma var så stolt att jag kom trea! Som tur var så fortsatte hon inte med att ha med mig i såna där baby pageants!

Det känns som alla slags skönhetstävlingar bara blir mer och mer extrema, eftersom folk måste hela tiden toppa varandra. Men det är riktigt läskigt när barn blandas in i det hela. Dom kan inte värja sig och litar på sina föräldrar som använder dom som några dockor. Ibland är jag nog förespråkare för föräldrakörkort....
#1 - Louise vita drömmar

Tummen upp för föräldrakörkort ;)

#2 - maria

stackars barn :( inte undra på att de får en sned verklighetsbild heller :(

#3 - Viola

Fler mödrar borde leka med såna där rebornsdockor istället...

#4 - snigelpicka

Ja, det där är ju bara helt sjukt.. låt barn vara barn!

#5 - anesa

Fyfan, helt sjuk!

#6 - Anette

Pageant stavas det, va? ;)

#7 - Jane l COCONUT

Är det fel av mig att önska att barnet skrapar upp ansiktet och får ärrvävnad överallt (på något sätt som inte gör ont) dagen innan första tävlingen? Känns mer humant mot barnet att bara slippa tävla... dock skulle det väl få leva med skammen av att inte vinna för sin mamma...