bambi

Gamla stan

Igår åkte vi in till gamla stan och gick bland dom små gränden. Det fanns små butiker i varje liten håla. En kvinna tittade ut genom ett fönster och bjöd oss på dricka. Det kändes nästan som om vi var med i någon italiensk film. En underbar känsla!

Det som är så roligt med italien är att ingen kan engelska, men ändå gör man sig förstådd och man förstår dom! Man klarar sig långt på kroppsspråk och dom enstaka italienska orden man kan!




#1 - Bella

Vad härligt ni ser ut att ha, Italien är underbart! Jag bodde strax utanför Rom för 20 år sedan och älskar ännu landet... Ni är verkligen värda alla semestrar ni kan få efter det ni gått igenom senaste året...

Hittade din blogg när jag sökte om det trista då jag själv går igenom liknande just nu. Jag har tom suttit i samma rum som du hos Endokrinkirurgen på KS efter vad jag kan se på fotona... Samma rum där Endokrinkirurgen meddelade mig att det troligen inte var en ofarlig knölstruma jag hade trots ett benignt biopsisvar. Och dessutom så skrämde han livet ur mig genom att säga att det inte ser ut som den mest vanliga heller... Så igår gick jag igenom min andra biopsi och får besked vid läkarbesök imorgon, samma ställe på KS. Jag mår jättedåligt men försöker hålla mig uppe - är tvåbarnsmamma precis som du! Du skriver väldigt starkt om ditt besked och vad du gått igenom! Jag känner så väl igen känslorna dagen innan läkarbesöket. Håll tummarna för mig imorgon! Kramar/Bella

#2 - Karoliina -med K och två i.

Ljuvliga Italien! Min kusin bor där, köpte en gård, flyttade ner familjen från mörkaste Finland och öppnade en liten, jag vet inte vad man ska kalla det. B&B, fast man hyr en liten lägenhet hos dom. Fantastiskt härligt! :)



Och Bella, jag håller tummarna för dig!

#3 - BM

Tack för bra läsning och fin blogg. Kram BM