bambi

Vad gör dig unik?
Jag är unik. DU är unik. Vi är alla unika! Och när jag får frågan om "hur kan jag få en stor blogg?" så brukar jag hänvisa till mina tips, men även säga till personen att blogga om det som gör dig unik. Alla äter lunch, alla går till jobbet, alla märker att det regnar idag... inget som är särskilt speciellt eller intressant om man bara skulle blogga om sånt.

Men alla har flera saker som gör just dom unika. Det kan vara saker du har varit med om, din hobby eller något du är bra på. Visst, det finns miljoner med människor som är bra på att laga mat men kanske just din fiskgryta är något extra speciellt? Dela med dig utav den! Det finns hundratals modebloggar men du kanske alltid får komlimanger för dina coola strumpbyxor, visa dom och berätta mer om dom! Det är sånt som folk vill läsa om och som gör din blogg personlig och unik!

Tänk ut nu ut något som du är bäst på och blogga om det!! (Vad det än är!)

P.S. Gilla gärna på Bloglovin'  :)
#1 - Helena

Jag har en hyfsat "vanlig" klädsel-blogg, men försöker fokusera på mina egensydda kläder mer än det jag köper (även om min köpe-garderob är större än min hemsyyda garderob). Sen är jag inte heller pinnsmal eller jätte trendkänslig så det är också ett försök för mig att hitta min personliga stil som ska sitta djupare rotad än trender.

#2 - LILITH - Borderline & mamma

Det är ju just det som är problemet. Jag har inga speciella intressen, inget som gör att jag står ut bland alla andra föräldrabloggar.

#3 - Annica

Det som gör mig unik är nog min berättelseförmåga. Dock syns den inte i denna bloggen så mycket ännu men historia på G iallafall. Och att min kombination "synskada/hörselskada/turner syndrom/student" ger min blogg en härlig smak av utmaningar är inte helt fel det heller. :-)

#4 - LADY DAHMER

nu e vi kolleger. nu kommer jag hänga på din arm på alla events som en efterhängsen handväska och du blir aldrig av med mig MUAHAHAHAHAHAHAHAHA

#5 - Sussi

Hejsan



Åh vad skulle vilja ha en blogg att vissa upp min fina porslin som jag samlar på och jag gillar att fota allt möjligt ovanligt, men att skriva där är jag kass så där är väll jag unik, på att inte fånga läsaren. : ):)

För man måste ha nåt som gör att man både fångar läsaren med bild och ord så att denne stannar kvar el har jag fel.

Så just nu hänger det på rädslan av att skriva fel och hur man formulerar sig så att de blir både intressant och kul att läsa. Men den kanske kommer längre fram då man har fot mogna.



Ha en bra Onsdag

Krammiz

Sussi

#6 - Michis - Le star treK nerd

Det som gör mig unik verkar inte fånga folk :D



Men så skriver jag väldigt mkt för mig själv, så det blir inte mkt till dialog i bloggen. Det kan väl också bidra.



Min tanke med bloggen är att den ska vara jag. FD homo som blivit hetero, som har en barn och nyss förlorat min far, och som älskar star trek och spela world of warcraft, och som är gymnasielärare. En salig blandning. Men allt är ju jag och jag har lyckats locka till mig 10 läsare på det ;) ;D