bambi

Vårt italienäventyr!



Bambibloggen goes italienblogg 9 dagar framöver!



Vi är ju på väg till Italien!! Om ni gissade på New York, så ska vi inte åka dit förrän i mars nästa år då jag och maken firar 10 år som ett par! Men nu är vi alltså på väg till Rom, där en hyrbil väntar på oss för vi ska nämligen bila igenom Italien.

Jag är lite smått nervös och skraj redan nu när jag sitter kvällen innan och skriver detta inlägg (för att tidsinställa det). Jag har bara fått höra saker som "italienarna är inte kloka i trafiken", "italienarna kör 140 km/h och byter fil hela tiden"...osv... Vad har vi gett oss in på?? Och med två små barn?? Ja, jag hoppas att det ska gå bra!

Jag är också nervös för att vi inte ska hitta! Jag har försökt ladda ner en gps till min iPhone där man kan ladda ner kartor och använda offline (annars blir det ju fasligt dyrt!). Hoppas att den ska funka nu bara! Så här ser sträckan ut som vi ska köra:



Vi kommer alltså idag köra från Rom till Pescara, där vi ska övernatta två nätter. Sen blir det vidare till Vieste där makens familj kommer att vara. Svärföräldrarna firar sina 60-års dagar (dom fyller med några månaders mellanrum) med fest i Vieste. Där stannar vi 4 nätter för att sedan bege oss tillbaka till Rom för att spendera våra sista två nätter där.

Jag tror att åkturen längs kusten kommer att bli underbar, men det kommer att bli många timmar i bilen och Leah hatar att åka bil men jag hoppas att hon vänjer sig snabbt.
#1 - ' p o u l i n e

Kikar in och önskar dig en riktigt härlig helg (:

#2 - tindra

bon voyage!

#3 - Hanna

Buon viaggio:)(Trevlig resa på italienska) Kör föriktigt för det är sant att de kör som idioter.

#4 - Alfva

Ha en underbar liten semester!

#5 - Annica H

Åh, ha det så otroligt underbart. Jag är inte avis (läs: JAG ÄR SÅ OTROLIGT AVIS!).

#6 - LILITH - Borderline & mamma

Åh det låter underbart :)

#7 - Sussi

Hejsan



Låter underbart, och det kommer att gå bra.

Ni fixade ju det sist så nå kommer det att gå bra.

Ha bara nåt barnen kan sysselsätta sig med så kommer det att gå bra, tänk som om ni reste med bil inom Sverige fast Italy har andra trafikregler. Tror jag ef vad man har hört, att de ej har regler & polisen är hård osv. Men de kommer att gå bra.

Lycka till

Och hoppas på massor med godbitar fr Italy.

Funderar själv på att fara ditt.



Ha en fin resa & Lycka till

Kramiz

Sussi

#8 - tindra

Rom är jättevackert! Njut av er semester & kör försiktigt, dem kör som galningar men det ska nog gå bra :)

Använd inte nätet via iphone om du inte vill ha en saftig räkning hem sedan....svindyrt!

#9 - FruSofie

Önskar er en underbar resa, det låter ju väldigt spännande och härligt!!!!



Kram

#10 - Sophie - VI 3 MOT VÄRLDEN!

Åh så kul! Önskar er en härlig semester! Ni kommer klara det galant :) Kramar

#11 - katharina

hi, wish you have a nice trip. italy is great and the cars are no problem there. i don´t understand. are there in sweden school holidays? how can you go to holiday after just starting a new job? hugs katharina from germany

#12 - myldretid

God tur! Jeg var på ferie i Pescara i fjor sommer, og det var en koselig liten by.

#13 - Beatrice, mamma till skrutten Robin

Va HÄRLIGT!!

Ni kommer säkert ha det SÅ underbart :)

#14 - Fnulan

Ha en alldeles fantastisk resa med din underbara familj!!!

PUSS