bambi

God morgon Långfredagen!



God morgon alla fina bloggläsare! Här börjar vi dagen med påskgodis-mys i soffan (efter frukosten förstås) men det gäller att spara en del om det kommer några påskkärringar och ringer på. Jag funderar på om vi ska sätta oss och rita några påskkort idag och sen imorgon klä ut barnen till påskkärringar... Ska ni ut och vara påskkärringar?

Jag tror att det kommer vara något färre tävlande om goodiebagsen nu under påsken = större vinstchans! Så fortsätt och tävla! Jag har bara skickat iväg 4 än så länge (av 30!!!).


En packad goodiebag

#1 - Ch

Är det inte på skärtorsdagen man kör påskkärring? :o

#2 - Fröken M

Mysmorgon !! Jag önskar er en RIKTIGT härlig påskhelg !!!

Här står både Viggs och några av hans vänner 2 års kalas på planeringen under påskhelgen, men vi får se hur mycket som orkas med - förkylning is back in the house !?

Kram

#3 - BAMBI

Ch Är det?!? Men jag tycker att det brukar komma påskkärringar under hela påskhelgen och plinga på? Men jag kan inte det där så bra...

#4 - En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Här hemma var grabbarna påskkärring igår ... men vi ska till morfarn och påska lite idag då han inte hade tid igår :)

#5 - Lotte -baka baka liten tårta

Vad gott med morgongodis! =)=)



Jag har för mig att det är skärtorsdagen som påskkärringarna åker till Blåkulla, men det är även på själva påskafton som man kan ut o "påska" eftersom det är då de återvänder från Blåkulla igen xD Haha!



Gillade förresten de färgglada jeansen i förra inlägget -kul med tips!



//Lotte



#6 - Malin- Kalles mamma

Det är olika i olika delar av Sverige när man ska gå Påskkärring. Men den "rätta" dagen är skärtorsdagen (eller natten mellan onsdag och torsdag) :D

Glad påsk !!!

#7 - Luxxie

Jag ska gå med min lillasyster idag, vi skulle gå igår men humörsvängningarna hägrade här då. Allting var fel, så vi sköt upp det till idag istället. Tycker inte det spelar så hemskt stor roll vilken dag man går, även om skärtorsdagen väl en den "officiella" dagen :)

#8 - Ulle

Söta morgontroll! =) Vi äter också godis nu...jisses vad sockerstinna vi lär vara efter den här helgen. Glad Påsk!

#9 - Ch

Okej! :)

Nej jag vet bara att jag gick på skärtorsdagen när jag var liten, men det är nog lite vilket som :)

#10 - Petra

Härlig bild



Åhh hoppas man har lite tur då på goodiebagen =)