bambi

Goodiebag nr 10

5 ÅRS JUBILEUM!

Min blogg firar 5 år i april. Jag har fått så otroligt mycket ifrån er fina läsare därför vill jag ge något tillbaka till er. Jag har under dom senaste veckorna ordnat så att ni har chansen att vinna en SUPERLYXIG goodiebag varje dag! Ja, ni läste rätt! Varenda dag i april, i hela 30 dagar, tävlar jag ut en goodiebag innehållandes ALLT det här:


Innehållet i goodiebagen är alltså: gul Turn t-shirt från Vossatassar i storlek 100, ett par ljusblåa loafers från Trumpette från Allt för föräldrar shoppen i storlek 6-12 mån, Muurla Mumin emaljerad mugg från Dafra (motivet kan variera), Lavender Relaxing Bath från Weleda, Syster Varg bok från Sagolikt Bokförlag, presentbox så att man kan göra sin helt egna pekbok hos LookiBooki och som en liten bonus så har Disney bidragit med filmen Bambi till alla goodiebags! Allt till ett värde av över 1500 kr!


Varje dag kommer en ny fråga om någon av sponsorerna av goodiebagen (svaren går oftast att hitta på deras hemsida). Svara på frågan och lämna gärna en kort motivering till varför just du ska vinna (ni får förstås använda samma motivering varje dag som ni är med och tävlar). Glöm inte att fylla i din mailadress i mailadressfältet så har du möjligheten att vara en av vinnarna av den fina goodiebagen. Varje tävling pågår i 24 timmar.



Dagens fråga: Hur många olika färger på sin pekbok kan man välja mellan hos LookiBooki?


P.S. Jag stänger av att kommentarerna godkänns automatiskt under april... pga tävlingarna!



Vinnaren av den nionde goodiebagen blev:

Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar igång! omGoodiebag nr 9:
Svar: Det är lite olika, kläderna görs upp till storlek 120 och det kan ju variera vilken ålder barnet är när dom har den storleken.

Grattis bloggen på 5 års dagen
tävlingen är antagen!
Jag ska försöka göra ett bra rim
hoppas jag kommer in i ett stim.
Luta dig bara tillbaka och njut
medan du härliga goodiebagar tävlar ut.
Såklart jag hoppas på att vinna
jag är ju inte mer än kvinna!
Hoppas turen är på min sida
jag har vänner som är gravida.
Dom skulle få
en sak eller två.
Tröjan skulle dock Robin få ha
den skulle passa honom skitbra!

KRAM

#1 - Karolina

Svar: 12st färger



Min lilla kille som börjar bli stor fyller 1 år i början på maj. Det vore jätteskoj att få överraska honom med några av dessa presenter på hans födelsedagspartaj!

#2 - Frida Thorsell

Svar: 12 st färger kan man välja på.



Jag skulle gärna vilja vinna goodiebagen då jag tror att min son skulle uppskatta innehållet i den.

#3 - Carola L

Svar: 12



Jag vill vinna för att kunna förgylla vardagen för mina vänner och min familj!

Sagolikt bokförlags böcker verkligen rockar och är stora favoriter här hemma Därför vore det roligt att kunna sprida dem till andra också!!

#4 - Jenny

Svar: 12 st färger



Tänk vilken gåva att få, jag skulle skämma bort syskonbarn kusiner vänners barn och mina två. Syster Varg till världens bästa systerdotter & bokmal Agnes vore extra kul att ge då hon alltid får mina små att le. Ha nu en härlig vecka & njut av ledigheten.

#5 - Jenny

Svar: 12 st färger



Tänk vilken gåva att få, jag skulle skämma bort syskonbarn kusiner vänners barn och mina två. Syster Varg till världens bästa systerdotter & bokmal Agnes vore extra kul att ge då hon alltid får mina små att le. Ha nu en härlig vecka & njut av ledigheten.

#6 - mathilda

12 härliga färger!



Har precis blivit bortskämd av min mamma med sovmorgon då hon tog barnbarnen och sedan kaffe och macka på sängen, min mamma är fantastisk och jag hoppas på vinst så hon kan få en ny favoritmugg och härligt avslappnande bad, övriga saker finns det små som kommer glädjas av!

Hoppas på tur!

#7 - Karolin

Svar: 12 st.



Jag hoppas så att vinna få.

Bland annat ett par skor åt lillebror

och en tröja åt hans syster.

Då blir jag allt annat än dyster!

Så ett (ganska dåligt) rim du fått

för en chans att vinna stort och smått!

#8 - Petra

Man kan välja mellan 12 underbara färger!



Har länge velat ha en såndär bok åt min lilla dotter Rimma. Skulle göra en med alla våra släktingar och vänner som vi kan titta på då man inte kan ses så ofta.

Tack för en fin blogg!

#9 - Camilla

Man kan välja mellan 12 olika färger på omslag och text!



Jag skulle vilja ge detta paket i present till min brorson som jag förhoppningsvis får träffa om några dagar för första gången!

#10 - Ulle

12 färger.



Tänk vad kul det vore att kamma hem en så välfylld och genomtänkt goodiebag en vanlig grådassig tisdag i april. :)

#11 - Emma

du kan välja mellan 12 olika färger



Många bra argument och moteveringar är tagna nu, men jag försöker trots det. Livet springer på så fort nu är det bara 11 veckor kvar till minsta hjärtat vårt föds tänk va fin han/hon skulle vara i små söta skor, bebisens storasystrar är snart 1 och 2 så det är livat här hemma men böcker det älskar det så det vore glädje för alla att få denna goddibag finns nått för både stor och liten.

#12 - Emelie

Rätt svar är: Det finns 12 färger att välja emellan i LookiBookis urval.



Bambi - det är du som hjälpt mig ute på hal is.

Under dessa år har du stärkt mitt genustänk,

hjälpt mig att tycka om mig själv som jag är.

Baka smarriga bakverk och gjort så min

sambo blöder ur ögonen när jag visat olika

odd molly-kläder.



I novermber är det dags. Jag är endast 20 år,

men känner mig mer redo än någonsin.

Att få vinna detta vore en mysig början på

resten av vårat och bebisens liv.



Tack för att din blogg förgyller min dag!

#13 - Jenny

Hej igen!



Pekboken kan man få i tolv färger! Såg även att den inte bara riktar sig till småbarn utan man kan ju faktiskt variera i all oändlighet! Kanske en pekbok om bloggar vore något?



Motiveringen lyder som följer:

Själv har jag inga egna barn som skulle kunna ta del av detta pris

Tänkte istället ge bort dessa saker till en annan liten fis

I alla fall den coola muggen, snygga tischan och roliga boken

Men behåller nog filmen och badgrejen som fått mig på kroken

För Bambi var min favvofilm när jag var liten

Och jag såg den om igen tills VHSen var helt sliten

Eventuellt att jag även spar de söta skorna i ljusaste blått

Man vet ju som aldrig när det är dags för eget smått ;)

#14 - Jessica

Svar: 12



Jag skulle bli så glad om jag vann en så fin goodiebag. Jag skulle så gärna vilja överaska min son och några andra i min närhet som behöver lite lyx. Tycker att andra skriver så fina rim men jag är så dålig på sånt utan hoppas att det räcker med min innerliga önskan.

#15 - Anja

7 stycken färger.

4 barn i olika åldrar som alla skulle uppskatta ett paket som stimulerar lärande bus och lek.

#16 - Linda J

Hej.

Det går att välja mellan 12 färger.



Jag vill så gärna detta vinna

till min bästa vänninna.

Hon och hennes familj förtjänar mitt tack

hon fanns där som stöd när andra stack.

En sån vän borde alla ha

En sån vän borde alla va



Weleda spar jag nog själv dock för den skulle min nyligen stelopererade rygg verkligen uppskatta.



Hoppas du får en härlig dag!

#17 - Viveca

Så kul det skulle vara att vinna! Lillasyster i familjen har precis börjat inressera sig för böcker, men just nu har hon mest slitna, lite halvtrasiga böcker från storasyster. Vore kul med en helt ny, som bara är hennes!

Svaret är: 12 färger!



Mvh Viveca

#18 - Tina

Rätt svar på frågan är 12 olika färger! Jag skulle så gärna vilja vinna då jag aldrig har vunnit något (!!) trots att jag tävlar hela tiden. Och min lilla son på 9 månader skulle verkligen få användning av detta både nu och längre fram! Det skulle göra oss till världens gladaste mamma & son! :)

#19 - Erika

Svar: 12 olika färger.



Vill börja med att gratulera bloggen på 5års dagen!

Det vore verkligen kul att detta få vinna,

min son skulle minsann av lycka skina.

Pekbok, skor och film det vore nåt det,

i tröjan kommer han bli riktigt het!



#20 - Carolina

Svar: 12 st färger.



Tänk att bloggen redan fyller 5 år,

varje dag vi läsare underbara inlägg att läsa från dig får.

Bloggen innehåller braiga tips, recept och en massa skratt, mycket glädje har jag genom din blogg fått!

Denna goodiebag innehåller något för alla,

gåvor till vänner och något kommer mina egna barn garanterat att nalla.

Nu hoppas vi att vi turen med oss har och att en goodiebag med denna lyx hemåt mot vår adress far!



#21 - Emma

Hej, det skulle vara kul att vinna denna goodiebag till min lilla tjej för i den finns det mer än en häftig grej.

Grått och tråkigt väder det är därför sitter jag här, knåpar på en motivering för att vinna, men det är inte lätt att finna, ord som passar in med fina rim. Grattis till 5års jubileumet!



Svaret är 12 färger :)



MVH Emma

#22 - ♥ Alexandra - mamma till Tove och Lykke

dagens svar : Det finns 12 st färger. :)



att få vinna en goodiebag för hela familjen är ju en dröm. Snacka om att du skulle förgylla våran vardag som länge har bestått av sjukdom på minstingen. ut och in på akuten har vi farit. Hoppas du kan förgylla våran dag. :)

#23 - Åsa i Växjö

Hej!



Åh vilken härlig blogg! Hittade den idag.. Förlåt att jag är "lite sen"..



Vill gärna vinna dagens goodiebag då jag är ensamstående förälder till en underbar liten Rasmus och både han och jag älskar presenter :) Sen blir det nog nån över till kusinerna också!



Svaret på frågan är: 12 olika färger!!



Håller tummarna!



Kram, Åsa

#24 - Pia ~ mamma till Nellie

Svar på frågan: 12 olika färger kan man välja på.



Mumin är dotterns favorit och tänk så glad hon skulle bli om hon fick en alldeles egen mumin mugg. Och minst lika glad skulle hennes mamma bli för resten av sakerna - det skulle vara som julafton i april. :-)

#25 - Helena Lindgren

12 färger



Min syster väntar sitt andra barn och jag är skit glad vill såklart ge henne lyx och glamour till denna undebara mor så ge mig en chans att ge henne lite glans håller tummarna hårt att hon ska fåt .

#26 - Frida R

Man kan välja mellan 12 olika färger.



Jag hittade din blogg av en slump och jag älkar den. Jag har en underbar 10 veckors kille här hemma och funderar på hur livet ska bli. Det är spännande och inspirerande att följa ditt liv och samtidigt njuta av allt det som jag förstår komma skall.

#27 - Linda Olsen

12 färger kan man välja mellan!

#28 - Lotte -baka baka liten tårta

svar: Det finns 12 olika färger/nyanser.



Nä, ska det behövas rimma här för att få en chans?

Jag får nog ta och anstränga mig lite mer ;-)

Jag som trodde detta skulle gå som en dans,

men med en liten vers det kanske utdelning ger?



Haha, jag är inte så bra på att rimma eller så,

men kanske ett gott skratt jag iaf kan bjuda på?



Glad påsk! =)

//Lotte

#29 - Sara - Ensamstående mamma

Svar: Man får välja mellan 12 olika färger, och texten matchas med färgen också :)



Jag är med :)

#30 - J - tvillingmamma

Åh jag ger mig på ett försök till rim i alla fall! (Trots att jag är heeelt värdelös)



Denna goodiebag är så fin

och jag hoppas verkligen den blir min!



Haha det var nog max vad jag klarar av att rimma! :-D



LookiBookis böcker finns i tolv fina färger, man kan både välja färg på omslag och text.



Hoppas ni haft en bra påsk i skidbackarna!

#31 - frida

12 olika färger kan du välja mellan.



Grattis till ditt 5 års jubileum!

Att kunna ge bort så många goodiebags är helt fantastiskt och nu sitter jag här och försöker komma på någon bra motivering om varför en annan skulle få det.

Men ett skönt bad innan bebisen kommer och att göra en pekbok med alla släktingar vore alltid något. Sedan ett par loffers till bebisen eller att ge bort till kompisen som snart ska ha vore riktigt trevligt. Kläder är heller aldrig fel då de växer så det knakar.



Ha en fortsatt trevlig semester!



Frida

#32 - Sandra - mamma till Molly

Hej och grattis till 5 år! :)

Är gärna med och tävlar och vill hemskt gärna vinna för att innehållet i goddiebagen passar både mig och dottern samt vänner barn.

T-shirten, muggen, filmen och pekboken skulle dottern få och jag slår vad om att hon kommer bli hur glad som helst om jag vinner!

"Syster Varg"-boken skulle vi ge bort till dotterns kompis Vincent som faktiskt fyller 4 år idag och de små söta skorna skulle vi ge till den nyaste bebisen i vänskapskretsen som fyllde en månad igår :)

Badoljan skulle jag använda direkt jag får hem den. Älskar att koppla av med ett bad och passade nog håller min nuvarande badolja på att ta slut.



Alltså kommer goodiebagen göra mig och dottern superglada men samtidigt kommer vi göra andra glada! :D

#33 - Sandra - mamma till Molly

Glömde svaret på frågan; Det går att få pekboken i 12 olika färger :)

#34 - Monia - mamma till Tuvalie

Jag provar lyckan idag igen :)



Svar: 12 olika färger kan du få boken i!



Som nybliven mamma är denna goodiebag perfekt! Det som är för stort i klädväg/skoväg NU, har ju dottern att växa i :)



Hoppas på tur! Kram

#35 - Kristina Kastberg

12 olika fina färger kan man välja på till sin pekbok.

Som barn älskade jag att titta på Bambi, jag grät floder varje gång! :) Därför skulle det vara kul att vinna denna coola goodiebag till min son!

#36 - Hanna

jag tävlar gärna om goodiebag nr 10



Det finns 12 färger att välja mellan.



Det vore så roligt att vinna en goodiebag just idag! Min granne födde barn i morse, sin tredje. Hon ska hjälpa mig med en tjänst här i vår, att sätta upp mitt hår till bröllopet där jag ska vara toastmadame. Hon vill för allt i världen inte ha något för besväret, så det vore skoj att ge hennes lilla tjej en pekbok och henne själv en ny kopp så hon kan bli en latte-morsa med emaljstil!



Må gott!

#37 - Anna

Rätt svar är 12 olika färger :)

#38 - Sandra Åkerström

Hade varit helt underbart att få vinna så mycket fina saker. Hade varit en perfekt present både till mig och min son!:) brukar inte vinna så det hade varit så roligt att få vinna en så fin goodiebag med så mycket fint!

Rätt svar är 12 färger!

MVH Sandra Åkerström

#39 - Maja

Man kan välja på tolv fina färger!



Jag hoppas på att vinna och då skulle jag välja att göra en turkos (jag älskar turkost!) pekbok till min son så han förhoppningsvis låter tavlorna vara när han istället kan titta på sina nära och kära i en fin bok!

#40 - Spacegirl

Jag samlar på Muminmuggar, men jag har ingen av emaljmuggarna än :-)

Har jag turen att vinna skulle jag också kunna skämma bort min bästa kompis och hennes två små barn, det vore en rolig bonus =)



Svar: 12 st

#41 - Sara Lindén

Man kan välja mellan 12 olika färger.

#42 - Märtha

Det finns tolv färger att välja mellan! Och jag borde vinna för att det skulle göra mig så otroligt glad nu när jag är gravid med nr 2 och har noll energi, känner mig som en uppblåst ballong och behöver lite pepp inför våren och sommaren!:-)



Kram

#43 - Therese M

Det finns tolv färger att välja mellan.



Vill fortfarande vinna detta fina pris

till min små fina möjligtvis

#44 - JoHannaH

Svar;

12 olika färger



Vi vill vinna för att på vardagen sätta extra glans

och med en gul t-shirt skulle påklädningen gå som en dans!

Med ett par ljusblåa loafers från Trumpette

blir brorsonens första present mer än rätt

Ett Relaxing Bath från Weleda

skulle göra mammas muskler mindre stela

Med en egen pekbok från LookiBooki

skulle inte namnen på släkten bli så tokit

Att vöxa upp med disneys klassiker ger fantsi

och skapar lek med magi!

#45 - Lina Johansson

Grattis igen till de 5 åren :)



Svar: Det finns 12 färger att välja mellan.



Ja jag tänker inte dra till med nåt långt rim eller så.. Men hade blivit så superglad om jag fick bli en av de lyckliga vinnarna av denna goodiebag.

Har en liten dotter på 14 månader så nog kommer allt komma till användning :)

Och de toksöta loafers dojjorna kommer sitta fint på min kusins bebis som är beräknad till 1 maj :)



Ha en fin kväll.

#46 - the life of yarp - live your life before someone else does it for you!

provar lyckan igen :).



Lookibooki har 12 fina färger man kan välja mellan :). rosa är så klart favoriten hos mig, hehe.



mina syskonbarn hade blivit överlyckliga över denna goodiebag! men själv så skulle jag spara de ursöta loaferna till framtida barn :).



Håller tummarna!



Kram Nathalié

#47 - Veronica - mamma till Theo och Tim

Svar 12 färger



Håller tummarna! =)

#48 - Miosliv - FOTO - FAMILJELIV. just nu: MÅNADENS BILD - var med du med!

Mitt tävlingsbidrag är en del av mitt inlägg jag skrev om dig i min blogg:



"Och självklart vill jag vara med och vinna en goodiebag! Hoppas, hoppas :) ser redan hur Charlie beskriver vad det är på hans t-shirt för mig :) Och pekböcker har är en favorit här hemma just nu! Ååå älskar allt man får!!"



Tack för att du lägger ner sådan här energi på oss läsare :D



Inlägget:

http://miosliv.blogg.se/2012/april/kanslan-dagen-innan-fodelsedagen.html#comment



mail: [email protected]

#49 - care69

Jag är gärna med!

Svar: 12 färger

Motiveringen är väl att det är en GOODIEbag som många nära och kära kan få glädje av inklusive jag själv.

Har länkat.

http://care69.blogspot.se/2012/04/11-april-vinn-en-goodiebag.html

#50 - Kicki

Pekboken i tolv kulörer man kan få

min favorit är den ljusblå

att vinsten hem kamma

skulle muntra upp en trött mamma

bla tilm och t-shirt skulle passa min lilla tjej

som då blir lika glad som mig

#51 - EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

12st färger finns att välja mellan.



Vad modig du är som går i skidskola, jag vet inte om jag skulle ge mig på det som "vuxen", fast jag är nog lite töntig s



Har även tipsat om din goodiebagtävling i min Tävlingstipsarblogg



http://molnboanna.blogg.se/2012/april/goodiebag-10-104.html

#52 - Miosliv - FOTO - FAMILJELIV. just nu: MÅNADENS BILD - var med du med!

Glömde skriva svaret också! 12!!



/Hanna - Miosliv

#53 - Karro A

Det finns tolv olika färger att välja mellan!



Om jag vinner vill jag ge vidare till vänner och släktingar som nyss fått tillökning i familjen, vore roligt att muntra upp dem med en gåva mitt i vardagen!

#54 - Marie

Hejsan du härliga bloggerska som inspirerar mig till att bli en bättre bloggare. :)



De fantastiska pekböckerna finns i 12 härliga färger. Perfekt eftersom alla barn är unika och jag tycker absolut att man ska uppmuntra dem att utveckla sina personligheter och tycken. :)



Jag har såå många bra anledningar och motivationer till varför just JAG (eller rättare sagt min lilla son) ska vinna denna härliga goodiebag men den enda som egentligen är av betydelse är: Jag älskar min son och vet hur mycket han skulle älska dessa fina saker och att se honom lycklig är det enda som betyder något.



Sen är det ju förstås bara ett STORT plus att mamma kan få mysa ner sig tillsammans med honom och se på Bambi. Det vore ett perfect moment. :)



Ha en underbar kväll!



Kramar

Marie

#55 - E-L

Svar: 12 st färger.



Jag vill vinna denna fina goodiebag, det skulle passa fint med en egengjord pekbok till min dotter och det andra skulle bli fina doppresenter till 2 kommande dop vi ska på.



Grattis till bloggens 5 årsdag!

#56 - Jeanette

Svar: 12 stycken färger



Ett stort grattis till 5 år!



Jag skulle vilja vinna detta till min svägerska som snart får sitt första barn. Hon skulle nog bli väldigt glad över en sån här fin goodiebag.

#57 - sara

Den finns i hela tolv härliga färger!

#58 - Mamma milla

Den finns i 12 olika färger!



Jag vill gärna vinna denna fina goodiebag med saker till min son och till mig!



Mvh Milla

#59 - sara

Den finns i tolv härliga färger!



Vilken smarrig goodiebag! Den hade garanterat piggat upp en trött och stressad men ändå lycklig mamma till två små!

#60 - Desirée Larsen

Svar: Det finns 12 olika färger att välja mellan.



Jag vill såå gärna vinna denna underbara goodiebag!

Vilket jobb du måste haft!

Goodiebagen är verkligen för oss allihop,

har jag turen att vinna så skulle det bli ett högt glödjerop!

#61 - liselotte

Är gärna med idag igen! Svaret är tolv.

Vill vinna för det skulle vara helt underbart att vinna alla dessa fina saker!

#62 - Karin

Svar: 12 färger



En goodiebag skulle vara ett välkommet tillskott då äldsta killen fyllde 2 år häromveckan och inte kan sluta prata om fiskdammen. Han vill fiska igen!

Då han nyss blivit storebror så vill jag skämma bort honom lite med ännu en fiskdamm och då behövs det lite roliga prylar som kan nappa bakom skynket.

#63 - Mikael K

Svaret är tolv.



Hipp hipp hurra och fanfar,

för Bambi - vår kära jubilar.

Tack för att du så öppenhjärtligt delar med dig av vardagslivet,

tack för alla känslostormar och tänkvärda ord som i bloggen står skrivet.

Du är min bloggpaus bland vardagens alla måsten,

psst, -jag och barnen drömmer om annat än räkningar med posten.

En välfylld goodiebag till denna småbarnsfar kan jag tycka,

skulle leda till glädjefnatt och innerlig lycka!



#64 - Anna - med Alvora i famnen

Svar: Hela 12 färger kan man välja mellan hos LookiBooki.



Just denna pekbok är en stor anledning till varför jag vill vinna. Helt underbar! Tänk vad kul när det är dax för min dotter att lära sig sina första ord!

#65 - SoffiZ-Oliwer och Towas mamma :)

Svar: 12 st färger



Jag vill självklart vinna. Towa skulle bli coolaste ungen på gatan i de söta dojjorna. Jag kan se det i mitt huvud när hon tar sina första trevande stegen i de skorna. Oliwer som älskar allt som har med Lilla My att göra skulle bli helt överlycklig om han skulle få en sån mugg. Det fanns verkligen nåt för alla i familjen i goodiebagen. Snacka om lyxigt!

#66 - Sanna

Svar: Lookibookis pekbok finns i 12 färger.



Det vore så roligt att vinna denna goodiebag, min dotter skulle bli överlycklig över DVD- filmen, muggen och boken ifrån Sagolikt Bokförlag. Dessutom skulle jag få chansen att glädja mitt kommande gudbarn och han/hennes mamma med lite prylar som de skulle uppskatta enormt.



Kram Sanna