bambi

Goodiebag nr 12

5 ÅRS JUBILEUM!

Min blogg firar 5 år i april. Jag har fått så otroligt mycket ifrån er fina läsare därför vill jag ge något tillbaka till er. Jag har under dom senaste veckorna ordnat så att ni har chansen att vinna en SUPERLYXIG goodiebag varje dag! Ja, ni läste rätt! Varenda dag i april, i hela 30 dagar, tävlar jag ut en goodiebag innehållandes ALLT det här:


Innehållet i goodiebagen är alltså: gul Turn t-shirt från Vossatassar i storlek 100, ett par ljusblåa loafers från Trumpette från Allt för föräldrar shoppen i storlek 6-12 mån, Muurla Mumin emaljerad mugg från Dafra (motivet kan variera), Rosemary Invigorating Bath från Weleda, Känn med hen och Vattenspår böcker från Sagolikt Bokförlag, presentbox så att man kan göra sin helt egna pekbok hos LookiBooki och som en liten bonus så har Disney bidragit med filmen Bambi till alla goodiebags! Allt till ett värde av över 1500 kr!


Varje dag kommer en ny fråga om någon av sponsorerna av goodiebagen (svaren går oftast att hitta på deras hemsida). Svara på frågan och lämna gärna en kort motivering till varför just du ska vinna (ni får förstås använda samma motivering varje dag som ni är med och tävlar). Glöm inte att fylla i din mailadress i mailadressfältet så har du möjligheten att vara en av vinnarna av den fina goodiebagen. Varje tävling pågår i 24 timmar.



Dagens fråga: Hur många deciliter rymmer Muurlas emaljerade muggar?


P.S. Jag stänger av att kommentarerna godkänns automatiskt under april... pga tävlingarna!



Vinnaren av den elfte goodiebagen blev:

Lotte -baka baka liten tårta om Goodiebag nr 11:
Men herregud, är det 109 varumärken verkligen? Ja, jag får ju svara 109 då xD

---

Jag håller hoppet uppe och hoppas hoppas hoppas =) Nu fyller jag snart år också så detta hade varit en superpresent =)

//Lotte

#1 - Josefine, Blåeld

De söta muggarna innehåller 3 dl.



Jag skulle bli glad över att få något så trevligt som ett fint paket med allt detta härliga innehåll i postlådan. Nu svämmar den jubara äver av räkningar! :)

Kram!

#2 - Jessica

Svar: Muggen rymmer 3 dl och är mycket hållbar och lätt alltså en perfekt mugg för mitt kaffe kan ju inte bli bättre om det är Ior på, min absoluta disney favorit.



Varför jag ska vinna, För att jag skulle älska att överaska min son med några av dessa fantastiska saker och få skämma bort några i min närhet som också behöver lite lyx. Något får väl stanna i min egen ägo. Ber innerligt att få bli en vinnare.

#3 - Lotta Anderström

3 dl rymmer de fina muggarna!



Jag hade så gärna velat vinna bara för det är ju så kul att vinna fina priser och de du samlat ihop är ju verkligen fina! Tack för att du gör så mycket för oss läsare!

#4 - Erika

Inte för att vara den som är den men det var ju 97 varumärken, 12 av dom var med två gånger :P

#5 - Lilli

Muurlas otroligt fina emaljerade muggar rymmer hela 3 dl.



Nu håller jag tummar och tår och hoppas att jag blir den lyckliga till denna otroliga goodiebag. Har en son som fyller 2 år om några vecker, samt en liten kotte till och de skulle bli otroligt lyckliga över detta packet : )



Kram

Lilli

#6 - Frida Thorsell

Svar: De rymmer 3 dl med god saft till bullarna :)



Denna goodiebag skulle passa oss perfekt

till oss och våran släkt

Små söta loafers till vår son

som för övrigt älskar rån

Han älskar att i böcker titta

när han tränar på att sitta

T-shirt passar min kusin

han heter inte vitamin

När man ska lära sig dricka

gäller det att munnen pricka

En riktigt söt mugg

underlättar faktiskt inte ett dugg

Men den är ju fin att kolla på

jag tror det räcker så

#7 - Erikii

Detta vore verkligen kul att få vinna,

jag skulle bli så glad om jag fick ge allt detta till min son. Badoljan behåller jag nog själv, torr i hyn som man är och att jag älskar att bada gör ju inte det hela bättre om man säger så :-)

#8 - therese

uj, vad vi är vinstsugna. Tre dl innehåller dessa fina muggar. Skulle passa fint när vi åker ut hela familjen för att fiska med båten. Lilleman fyller två om två veckor och muggen och pekbok skulle bli en uppskattad present. /Therese

#9 - Malin- Kalles mamma

3 dl får man plats med i muggen!



Och motiveringen då, pja, jag tycker jag är värd lite uppmuntran nu. Foglossning och halsbränna deluxe :/

Håller mina tummar o tår!

#10 - Kristina Kastberg

Den söta muggen rymmer 3 dl!

Jag skulle bli jätteglad om jag vann!

Min son Zackarias älskar när vi läser böcker för honom så pekboken vore en perfekt 6månaderspresent! <3

#11 - Emma-Lena

De rymmer 3 dl.



Med en sjuk liten tjej här hemma som inte orkar göra annat än sova vore detta en fin present till henne när hon blir piggare.

#12 - BAMBI

Erika Dom första 12 är inte inräknade....

#13 - Maja

Muggarna rymmer 3 dl.



Jag kommer inte på någon motivering mer än att jag väldigt gärna skulle vilja vinna denna fina goodiebag!

Och hoppas därför på lite tur idag!



Maja

#14 - Aleccandra

3 dl ryms i muggen.



Något för alla mina barn. Pekboken är särdeles intressant för att använda till vårt ena barn som vi försöker lära pekprata, och som skulle behöva en "det här är jag"-bok!

#15 - Emma Fagerholm

De ur söta muggarna rymmer 3 dl helt lagom för en liten raring som min äldsta tjej att få nått gott att dricka ur. Lokkibooki vore en klockren hit åt lilla syster som skulle va som en docka i de söta lafersn då hon snart är året fylld så kommer de även passa nästa skrutt som kommer i sommar.



jag håller mina tummar o tår då jag vet hur uppskattat detta skulle bli här hemma :)

#16 - Ulle

Muurlas underbara muggar rymmer 3 dl. Jag skulle vilja ha dem allihop! Älskar emalj!



Haha, tänk att jag tävlat varje dag här sen dag ett! Men eftersom jag tycker dina goodiebags är grymma så hänger jag i. Sedan kommer jag att fortsätta följa bloggen, har börjat prenumerera, tycker du har en väldigt go blandning här. :)



#17 - Christine

De rymmer 3 deciliter. :)

#18 - Camilla

Muggarna rymmer tre deciliter! Jag tänker inte ge upp att tävla för jag vill verkligen vinna paketet till min bror och hans son..!

#19 - Carola H

Att vinna loafers från Allt för föräldrar shoppen vore ju helt enkelt toppen!

En t-skirt från Vossatassar passar bra i sommar då solen gassar.

Får inte min dotter en bok från Looki booki blir jag nästan tooki ;)

Från Dafra skulle jag vilja ha en mugg, att dricka ur till gott tilltugg!

Sen har jag ett annat förslag, att få någon bok från Sagolikt bokförlag!

Filmen från Disney med Bambi är ett plus, så hinner man som småbarnsförälder under tiden ta en dusch!

Och fulländad skulle den vara denna freda´om jag dessutom fick vinna härlig badtillsats från Weleda!

#20 - Carola H

SVAR: 3 dl!



Att vinna loafers från Allt för föräldrar shoppen vore ju helt enkelt toppen!

En t-skirt från Vossatassar passar bra i sommar då solen gassar.

Får inte min dotter en bok från Looki booki blir jag nästan tooki ;)

Från Dafra skulle jag vilja ha en mugg, att dricka ur till gott tilltugg!

Sen har jag ett annat förslag, att få någon bok från Sagolikt bokförlag!

Filmen från Disney med Bambi är ett plus, så hinner man som småbarnsförälder under tiden ta en dusch!

Och fulländad skulle den vara denna freda´om jag dessutom fick vinna härlig badtillsats från Weleda!

#21 - Emelie

Svar: Den innehåller 3 dl.



Bambi! Jag provar idag igen.

Mina hormoner gjorde att jag började gråta när jag inte vann. Jag är ju inte sann. Hoppas på att de små ljusblå loafers ska värma min bebis till jul. Det vore kul.



Du är bäst. Ingen protest. Puss och kram.

Mosad banan!

#22 - P.Paulina

Muggarna rymmer 3 dl. Och de är väldans hållbara kan jag tala om, de kan åka kana nerför trappen utan att gå sönder ;)

En goodiebag hade gjort både mig och barnen (ja, mannen också) galet glada!

#23 - Helena Lindgren

Svaret på frågan är 3 dl.



Denna goodiebag skulle vara riktigt roligt att vinna. Länge sedan jag vann något sådär riktigt lyxigt det hade piggat upp mig rejält då jag blir så deppig på det trista vädret.

#24 - Anonym

#25 - Emma Andersson

Hej!! Vilka roliga goddiebags. Svaret på frågan är att den rymmer 3 dl dryck.

Hade varit super kul att vinna, men det skriver väl alla;).

#26 - Camilla

3 dl innehåller muggen :)



Jag hoppas att turen är på min sida då denna torsdag behöver förgyllas. Har så mycket att planera och göra inför helgen så ett goodiebagen skulle bli ett skönt avbrott. :)

#27 - Amanda

De rymmer 3 dl.

Hoppas hoppas på lite tur - har en blivande 4-åring här hemma som vore kul att överraska med paket i brevlådan!

#28 - Anne

Å vi som älskar allt med Mumintrollen på i vår familj - skulle verkligen vilja vinna en goodiebag bara för den fina muggens skull. Och får vi önska så tror jag den blivande 6-åringen helst av allt vill ha en mugg med Lilla My.



Muggen rymmer 3 dl.

#29 - Mamma milla

De rymmer 3 dl!



Jag vill så gärna vinna och kunna ge lite roliga saker till min 2-åriga son och till mig själv! Weleda produkten skulle min mamma få som älskar deras grejer.



Mvh Milla

#30 - Belinda

Dessa härliga muggar rymmer 3 dl!



Hoppas hoppas det är min tur idag, jag behöver lite flyt och uppmuntran i vardagen nu, inne på tredjeveckan med sjuka barn och vårt kylskåp har tydligen gått sönder då det är 14+



Hejs!

#31 - frida

Det rymmer 3 dl i muggen.



Sitter här och känner hur solen värmer mig o bebisen i magen. Känns Helt underbart! Det enda som skulle göra min dag ännu bättre är ett paket ifrån dig!

#32 - Jenny

Motivering: För att du får mig att baka så gott och att det vore roligt att för en gång skull vinna något mer än 25 kr på en trisslott (vilket man även lagt ut för lotten så ingen vinst egentligen).



Svar: 3 dl



#33 - Marlene W

Denna vecka barnen påsklov har, men inget bra väder är kvar.

Regn, snö, slask och himlen är grå, vad ska vi då hitta på?

Klart det är tråkigt att sitta inne, kommer man själv ihåg från barna-minne! En ny film eller bok är inte fy skam, kommer absolut inte här att samla damm. Lillasyster har nyss fyllt 1 år, skuttar runt på sina små tår. En egen bok och ett par söta skor, så även hon något får och inte bara storebror. Denna goodiebag passar oss så bra, tänk om vi sådan tur kunde ha?!



Svar: 3 dl

#34 - Pia ~ mamma till Nellie

3 dl god chokladmjölk kan man fylla dessa muggar med.



Dotterns favorit är MUMIN!!! Och hon skulle bli så hjärteligt glad över en egen mumin mugg. Och mamman hennes skulle bli minst lika glad för de andra fina grejerna i goodiebagen.

#35 - Liselotte Bergstedt

De emaljerade muggarna rymmer 3 dl.



jag skulle vilja vinna goodiebagen för att kunna dela med mig av den till en Mamma/familj som har det kämpigt just nu med deras njursjuka dotter! De kämpar för att få ihop vardag och sjukhusvistelser samtidigt som de kämpar mot försäkringskassans väntetider!! Jag hade velat kunna ge dem ett litet ljus i allt mörker...

#36 - Karro A

De fina muggarna rymmer tre dl.



Om jag vinner vill jag ge vidare till vänner och släktingar som nyss fått tillökning i familjen, vore roligt att muntra upp dem med en gåva mitt i vardagen!

#37 - Sandra Åkerström

Är gärna med och tävlar!

Muurlas emaljerade muggar rymmer 3 dl.

Hade varit helt underbart att få vinna så mycket fina saker. Hade varit en perfekt present både till mig och min son!:) brukar inte vinna så det hade varit så roligt att få vinna en så fin goodiebag med så mycket fint!

#38 - Tina Rundh

3 dl är svaret på frågan.



Vore skoj med ett paket med massa godbitar i .Med saker både till mig och barnen ;)



#39 - Karin

Muggarna rymmer 3 dl och är toksnygga!



Jag hoppas på att turen vänder för min lilla familj snart och kanske kan vi börja med att vinna dessa underbara saker.. Vi har varit sjuka i flera veckor nu och barnen har haft vattkoppor,lronunflammation och hög feber, vi behöver någonting roligt nu :)

#40 - Aniika

3 dl är rätt svar.



Vem vill inte vinna Bambis goodiebag?Finfina presenter till hela familjen. Bambi-filmen lär gå på repeat här hemma om jag känner mina barn rätt.



Ha en fortsatt fin vecka i backarna!

#41 - Sandra - mamma till Molly

Hoppas på tur igen och svarar på dagens fråga;



- Muggen rymmer 3 dl =)



Om jag hade en hemsk natt natten till igår så var den här den värsta jag upplevt sedan dotter var bebis. Hon hade magknip som gjorde att hon inte kunde sova på hela natten och hade attacker var 10:de minut. Efter att ha varit vaken 10 timmar mitt i natten somnade hon till slut helt utmattad i min famn. Hoppas på en bättre natt inatt och att vi vinner lite saker som kan muntra upp oss!



/Sandra

#42 - Emelie och lilla familjen

Tre deciliter rymmer varje mugg.



Imorgon är det ju fredagen den 13:e, vad hade då inte varit bättre än att få vinna det här lyxpaketet? Inte direkt någon olycksdag i så fall.

#43 - mathilda

3dl



Idag höll jag på att glömma att tävla, hoppas verkligen jag vinner nu så kan jag fortsätta spontanläsa din blogg istället för att få panik när jag kommer på att jag inte läst :-)

#44 - J - tvillingmamma

Denna härliga goodiebag hade varit trevligt att få glädjas åt, när man går här hemma och torkar kräks...(ursäkta ordvalet) Hoppas hoppas att man själv slipper, men OM jag nu också skulle bli magsjuk hade den här goodiebagen gjort det lite lättare! ;-)



Muurlas helt underbara muggar rymmer 3 dl



Kram

#45 - Therese M

Den rymmer 3 dl.



Vill verkligen vinna detta. Har två helt underbarba döttrar på 4 år och 10 månader. De har varit underbart att bli tvåbarnsmor men också en väldigt jobbig tid då våran lillasyster inte sover på nätterna och aldrig har gjort. En bra natt för oss är att sova 2 h i sträck, detta är dock väldigt sällsynt, oftast är vi upp minst en gång i timmen till henne. Tycker dock inte om att klaga, jag har det bra, mina barn är friska och (bortsett från natten) go, glada och alldels underbara. Denna goodiebag skulle komma väldigt lägligt nu när vi har haft flera nätter i rad men på tok för lite sömn



#46 - Lina

Ååå jag vill så gärna vinna :) Många passande presenter åt min snart lille 2 årige son :)



3 dl rymmer muggen :)



Hoppas ni mår bra! Kramar

#47 - Carola L

Svar:



Jag vill vinna för att kunna förgylla vardagen för mina vänner och min familj!

Sagolikt bokförlags böcker verkligen rockar och är stora favoriter här hemma Därför vore det roligt att kunna sprida dem till andra också!!

#48 - Carola L

Nu åkte kommentaren iväg utan svar....



Svaret är 3dl :-)



Jag vill vinna för att kunna förgylla vardagen för mina vänner och min familj!

Sagolikt bokförlags böcker verkligen rockar och är stora favoriter här hemma Därför vore det roligt att kunna sprida dem till andra också!!

#49 - JoHannaH

Svar;

Muggen rymmer 3 dl



Vi vill vinna för att på vardagen sätta extra glans

och med en gul t-shirt skulle påklädningen gå som en dans!

Med ett par ljusblåa loafers från Trumpette

blir brorsonens första present mer än rätt

Ett Relaxing Bath från Weleda

skulle göra mammas muskler mindre stela

Med en egen pekbok från LookiBooki

skulle inte namnen på släkten bli så tokit

Att växa upp med disneys klassiker ger fantsi

och skapar lek med magi!

#50 - Monia - mamma till Tuvalie

Jag provar lyckan idag igen då :)



Svar: muggarna rymmer hela 3 deciliter.



Motivering: Som nybliven mamma är den här goodiebagen perfekt! Massor av fint till min lilla madame här hemma :)



#51 - Desirée Larsen

Muurlas emaljerade muggar rymmer 3 dl - perfekt för att avnjuta kvällste i med andra ord :)



Som jag skrivit alla dagar så är detta en goodiebag för hela familjen och jag hoppas så innerligt att hela min underbara familj ska få glädjas över en vinst som denna :)

#52 - Amanda

3 dl rymmer muggarna!



Att motivera varför är så svårt,

i jämförelse med många andra är vårt liv inte speciellt hårt.

Vi vill såklart ge våra prinsessor hela världen,

en riktigt fin start på livsfärden.

Fast detta hoppas jag såklart gäller de flesta,

att man vill ge sina barn det allra allra bästa!

#53 - Spacegirl

Svar: 3 dl



Jag skulle bli en superglad kvinna om jag hade turen att vinna :-) Jag samlar på Muminmuggar, men jag har ingen av emaljmuggarna än men önskar mig dem jättemycket :-)

Har jag turen att vinna skulle jag också skämma bort min bästa kompis barn, det är fint att få skämma bort andras barn när man inte har några egna

#54 - liselotte

De rymmer 3 dl.

Jag vill vinna för det skulle vara så fantastiskt roligt att få hem hela detta fina paket, med alla fina saker.

#55 - Sofia

Muggen rymmer tre deciliter.

Jag ligger just nu och tycker lite synd om mig själv. Är för första gången på en solsemester med lillen och sambon också går jag och blir sjuk första dagen! Jag måste ta det lugnt och undvika solen (på grund av mediciner). Detta betyder skugga och inget plaskande i poolen med mina älsklingar. Jag skulle verkligen behöva något som piggade upp då jag kommer hem. Kram

#56 - Linda J

Hej.

Svaret är 3dl.



Jag vill så gärna detta vinna

till min bästa vänninna.

Hon och hennes familj förtjänar mitt tack

hon fanns där som stöd när andra stack.

En sån vän borde alla ha

En sån vän borde alla va



Weleda spar jag nog själv dock för den skulle min nyligen stelopererade rygg verkligen uppskatta.

#57 - Linda

Muurlas emaljerade muggar rymmer 3 dl.

Jag skulle bli såå glad om jag vann en av dina fina goodiebags! Bambi är en av mina favoriter! Jag fyller år på lördag och här finns även saker som passar övriga i min lilla familj. Håller tummarna...

#58 - EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Jag är gärna med och tävlar. 3dl är svaret på frågan.



Hoppas på tur i din tävling.



Har även tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2012/april/goodiebag-12-124.html

#59 - Erika

Nej du har rätt, ser det nu! Attans då svarade jag fel :-)

#60 - sara

3 härliga dl!



I ett par trumpette loafers blå, skulle min lilla tös få gå(eller kanske mest krypa på!)

Stora tösen skulle få bära tröjan från vossatassar, medan mamman ligger i weledabadet och glassar!

Fina muggen Muurla bjuder på te eller kaffe.

Sagolika böcker och lookibooki, det blir en tuttifrutti, något som passar oss alla tre och bambi på det!

#61 - Diana Fransson

Muurla muggarna rymmer 3dl

Är så sugen på att vinna dessa fina priser skulle bli såååå glad!

#62 - Helena Westberg

Ojojoj Är självklart med om denna underbara goodiebag!! Muggen rymmer 3 dl.

Otroligt fina och användbara saker!! Älskar muumin!! Jag hoppas så innerligt!! Perfekt helgpresent till min underbara son med denna underbara bag!!



[email protected]

Håller Tummarna så hårt jag kan!!



MVH

#63 - Kristina K

Svaret är 3 dl.



Grattis till fantastiska fem år!



Den vackraste av majdagar så förändrades livet med detsamma,

jisses amalia – jag hade äntligen blivit mamma.

Jag höll min nyfödda son i famnen och lyckan var oslagbar,

han var det finaste jag sett – helt enkelt underbar!

Tänk att snart har det gått ett helt år,

hans första födelsedagsfirande inför dörren står.

Klart min son skulle få det mesta av innehållet i present,

han förtjänat det bästa – han är det bästa som hänt!

Sedan blev det såklart lite vuxna ting över,

och det är verkligen sånt en småbarnsmor behöver!

#64 - JoHaNNa - Alltid Ny Tävling På Måndagar!

svaret är 3 dl.



jag vill absolut vinna denna vinst :) vad jag mest vill ha är faktiskt just den fina muggen. skulle vara underbar att dricka mitt te i på morgon :) kanske början till en fin muggsamling ? :) men dom andra vinsterna är inte helt fel heller :D

#65 - JoHaNNa - Alltid Ny Tävling På Måndagar!

oj var för upphetsad över tävlingen så missade att skicka med min mail ;)

#66 - Karolin

De rymmer 3 deciliter.



Jag hoppas så att vinna få.

Bland annat ett par skor åt lillebror

och en tröja åt hans syster.

Då blir jag allt annat än dyster!

Så ett (ganska dåligt) rim du fått

för en chans att vinna stort och smått!

#67 - Emilia - Mamma till Tatum och med Tävlingar i bloggen!

sv: 3 dl!



Vill vinna för det skulle vara kul helt enkelt!