bambi

Goodiebag nr 14

5 ÅRS JUBILEUM!

Min blogg firar 5 år i april. Jag har fått så otroligt mycket ifrån er fina läsare därför vill jag ge något tillbaka till er. Jag har under dom senaste veckorna ordnat så att ni har chansen att vinna en SUPERLYXIG goodiebag varje dag! Ja, ni läste rätt! Varenda dag i april, i hela 30 dagar, tävlar jag ut en goodiebag innehållandes ALLT det här:


Innehållet i goodiebagen är alltså: gul Turn t-shirt från Vossatassar i storlek 100, ett par ljusblåa loafers från Trumpette från Allt för föräldrar shoppen i storlek 6-12 mån, Muurla Mumin emaljerad mugg från Dafra (motivet kan variera), Rosemary Invigorating Bath från Weleda, Jag älskar dig så mitt hjärta brister och Blodsband böcker från Sagolikt Bokförlag, presentbox så att man kan göra sin helt egna pekbok hos LookiBooki och som en liten bonus så har Disney bidragit med filmen Bambi till alla goodiebags! Allt till ett värde av över 1500 kr!


Varje dag kommer en ny fråga om någon av sponsorerna av goodiebagen (svaren går oftast att hitta på deras hemsida). Svara på frågan och lämna gärna en kort motivering till varför just du ska vinna (ni får förstås använda samma motivering varje dag som ni är med och tävlar). Glöm inte att fylla i din mailadress i mailadressfältet så har du möjligheten att vara en av vinnarna av den fina goodiebagen. Varje tävling pågår i 24 timmar.



Dagens fråga:
Vad heter den fjärde boken i giraffserien från Sagolikt Bokförlag?

P.S. Jag stänger av att kommentarerna godkänns automatiskt under april... pga tävlingarna!



Vinnaren av den trettonde goodiebagen blev:

Marie Öberg om Goodiebag nr 13:
Hejsan du härliga bloggerska som inspirerar mig till att bli en bättre bloggare. :)

Det underbara märket Weleda var en stor hjälp för mig både före, unde och efter min graviditet och de har funnits i vårt lilla avlånga land sedan 1958. Anledningen till att jag tycker så mycket om Weledas produkter är att jag utan oro kan använda dem både till mig själv och till mitt barn. Och du må tro att han är mjuk och go då vi brukar använda en liten gnutta olja i badet varje gång. :)

Jag har såå många bra anledningar och motivationer till varför just JAG (eller rättare sagt min lilla son) ska vinna denna härliga goodiebag men den enda som egentligen är av betydelse är: Jag älskar min son och vet hur mycket han skulle älska dessa fina saker och att se honom lycklig är det enda som betyder något.

Sen är det ju förstås bara ett STORT plus att mamma kan få mysa ner sig tillsammans med honom och se på Bambi. Det vore ett perfect moment. :)

Ha en underbar kväll!

Kramar
Marie

#1 - Christine

Fjärde boken heter Jösta och Johan. Jag vill inna goodiebagen til mian tvillingar som kommer i sommar. Jag tyckr alla saker är så fina och flera av dem har jag varit nära på att köpa själv, som Bambi-filmen och en egen pekbok med familj och vänner som bebisarna kan titta i. Vår katt heterockså Lill My, så muggen skulle vara helt perfekt för oss!

#2 - mathilda

Junior vill ha syskon heter boken!

Hoppas hoppas hoppas, hoppas faktiskt så mycket på vinst att jag inte kommer på nån bättre motivering än att jag skulle bli fantastiskt glad!

#3 - Ellen

Hej och tack för en underbar blogg!



Den fjärde boken i giraffserien heter "Juli slår knut"



Vi har inga böcker ifrån sagolikt bokförlag även om de har många spännande böcker som tar upp flera viktiga ämnen och frågon på ett barns nivå. Så skulle vi väl egentligen vilja ha alla böcker därifrån.



Men även allt det andra i din "Goodiebag" skulle vara så roligt och få ta del av!

#4 - Lina Johansson

Grattis igen till de 5 åren :)



Svar: Den heter "Juli slår knut"



Ja jag tänker inte dra till med nåt långt rim eller så.. Men hade blivit så superglad om jag fick bli en av de lyckliga vinnarna av denna goodiebag.

Har en liten dotter på 14 månader så nog kommer allt komma till användning :)

Och de toksöta loafers dojjorna kommer sitta fint på min kusins bebis som är beräknad till 1 maj :)



Ha nu en underbar helg.

#5 - ♥ Sojkas framtid ♥

Hej!



Åh vilken perfekt goodiebag! Vilken sommar vi får om vi hade vunnit denna.

Grattis till 5 år som bloggare! :)



Min motivering är efter en tids otur som man kan följa i min blogg är det dags för lite tur. Jag är ändå en optimistiskt person som inte deppar ihop för allt elände utan jag tänker ändå positivt. :)



Svaret på frågan är: Juli slår knut del 4!

#6 - J - tvillingmamma

Jag hade blivit såå glad om jag vunnit denna härliga goodiebag! Har en liten plutt med magsjuka här hemma, med allt vad det innebär. Och att vinna detta hade gjort både henne och mig lite gladare och piggare!



Juli slår knut heter den fjärde boken i Giraffserien!

Kram

#7 - sanna

Svaret på frågan är Juni slår knut.



Jag vill vinna för att jag skulle älska att dela goodiebagen med mina två små barn och min älskade sambo.

Just nu har vi verkligen inte råd med någon lyx. Min sambo blev akut sjuk bara några veckor efter att andra barnet föddes och att gå från två heltidsinkomster till en sjukpenning och en snål föräldrapenning har gjort att vi har fått hålla oss till att köpa enbart det nödvändiga.

#8 - Linda

#9 - Linda

Juli slår knut heter boken.

Idag är jag så lycklig för det är min födelsedag! Jag blev väckt av mina älsklingar, man och son, som hade gjort en härlig frukost!

Jag skulle vilja vinna de fina sakerna för extra mycket familjemys.



Ha en härlig dag! Kram

#10 - Erika

Svar: Juli slår knut



Vilken härlig goodiebag! Den vore verkligen hur kul som helst om jag fick vinna denna till min son. Bambi var en av mina favoriter då jag var liten, nu har jag så klart inte sett den på flera år men det vore verkligen kul att få se den tillsammans med min son.

En egen designad pekbok vore också jätte kul att få ge honom, med bilder på hans nära och kära eller kanske hans favoritdjur.



Resten tackar vi så klart inte heller nej till! :)

#11 - EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Svar Juli slår knut



Hoppas på tur, behöver livas upp lite med tanke på all snö som kommit



Har även tipsat i min blogg



http://molnboanna.blogg.se/2012/april/goodiebag-nr-14-144.html

#12 - JoHannaH

Svar;

Juli slår knut är den fjärde boken i Giraffserien



Idag blir det ingen hurtig motivering, vill fortfarande vinna bara för att det är en sån klockren goodiebag med massa användbara saker och några fina presenter.



Jag fick på förmiddagen reda på att jag blivit utsatt för bedrägeri och självklart medföljer en hel rad med oro och tankar. Tänk att folk kan vara så elaka. Sämsta starten på helgen. Så jag försöker helt enkelt få annat att tänka på och dina skidbilder fick helt klart tankarna på annat håll en stund.

Ha en fin helg.

#13 - Anonym

Den fjärde boken heter Juli slår knut.



Skulle vilja vinna detta paket år mig och barnen, men de söta tossorna ska jag ge bort till en granne som oväntat blev gravid och väntar barn i sommar!

#14 - JoHaNNa - Alltid Ny Tävling På Måndagar!

Svaret är: Julia slår knut.



jag ger mej inte, jag vill vinna idag :) fy skam den som ger sej ;)



för den här goodiebagen ska bli min, nån dag ;)

#15 - Therese M

Den fjärde boken heter: Julis lår knut.



Skulle verkligen vilja vinna denna härliga goodiebag. Främst vill jag vinna den till mina underbara barn, 4 år och 10 månader, som skulle ha stor nytta av de fina priserna. Sen är jag självisk och säger att jag gärna skulle vilja att mina barn hade de här fina priserna vet hur mycket speciellt den stora skulle uppskatta det!

#16 - Ulle

Den heter Juli slår knut.



Jag är gärna med i utlottningen och det skulle passa extra bra för jag behöver lite pepp just idag. :/



Vad fina foton du visade från fjällen! Trevlig helg! //Ulle

#17 - Maja

Bok nummer fyra i serien heter Juli slår knut.



Jag hoppas på att vinna en av dessa fina goodiebags för mina underbara ungar skulle bli så glada!

#18 - Sara

Svar : den fjärde boken heter Juli slår knut



Det skulle va så kul å vinna detta till mina 2 underbara barn, dom är mitt allt å att ge dom dessa saker skulle va så kul



Jo älskar din sida & så kul att få vara med i dina tävlingar, man hoppas varje dag på tur att få vinna denna SUPERLYXIG goodiebag

#19 - Hanna - Miosliv

Svar: Jag tror det är "Juli slår knut". Älskar verkligen deras hemsida, tack för tipset!



Mitt tävlingsbidrag är en del av mitt inlägg jag skrev om dig i min blogg:



"Och självklart vill jag vara med och vinna en goodiebag! Hoppas, hoppas :) ser redan hur Charlie beskriver vad det är på hans t-shirt för mig :) Och pekböcker har är en favorit här hemma just nu! Ååå älskar allt man får!!"



Tack för att du lägger ner sådan här energi på oss läsare :D



Inlägget:

http://miosliv.blogg.se/2012/april/kanslan-dagen-innan-fodelsedagen.html#comment



mail: [email protected]

#20 - liselotte

Svaret är Juli slår knut.

Hoppas nu på vinst, skulle vara så kul!

#21 - Carola L

Svar: Juli slår knut



Jag vill vinna för att kunna förgylla vardagen för mina vänner och min familj!

Sagolikt bokförlags böcker verkligen rockar och är stora favoriter här hemma Därför vore det roligt att kunna sprida dem till andra också!!

#22 - Emelie Eriksson

Hej hej!

Jag är gärna med och tävlar om dessa fina goodiebags!



Här kommer svaret: Fjärde delen i giraffserien heter ”Juli slår knut”.



Jag vill så gärna vinna den lyxig goodiebagen att förgylla och ge en lyxboost i vardagen. Vi har precis tagit ett livsbeslut och flyttat från Stockholm till landet, för att vi ska all må bättre och få ett annat lugn i vardagen efter ett riktigt tungt 2011. Nu i början av flytten är ekonomin lite kärv och denna goodiebag skulle ge en liten vardagslyx i våra liv just nu. Jag och lilltjejen skulle kunna ha en mysig tjejkväll med Bambi, och kommande lillebror får ett fantastiskt startklädkit och inte minst jag, får ett välförtjänt och lyxig kvällsbad med Weledas olja.



Nu håller jag tummarna hårt! :)

Ha en underbar dag!

Kram Emelie

#23 - care69

Jag är gärna med!

Svar: Juli slår knut

Motiveringen är väl att det är en GOODIEbag som många nära och kära kan få glädje av.

Har länkat.

http://care69.blogspot.se/2012/04/15-april-vinn-en-goodiebag.html

#24 - Spacegirl

Svar: Juli slår knut



Jag skulle bli en superglad kvinna om jag hade turen att vinna :-) Jag samlar på Muminmuggar, men jag har ingen av emaljmuggarna än men önskar mig dem jättemycket :-)

Har jag turen att vinna skulle jag också skämma bort min bästa kompis barn, det är fint att få skämma bort andras barn när man inte har några egna

#25 - Pia ~ mama till Nellie

Juli slår knut är den fjärde boken i Giraffserien.



Tösen min bara älskar MUMIN och hon skulle bli så glad över att få vinna en alldeles egen muminmugg. De andra fina grejerna i goodibagen är ju toppen. Att vinna dem skulle vara som att fira julafton i april.

#26 - Jenny Sjöberg

Maken har tidigare försökt vinna men jag kan minsann själv... kanske... ;)



Jag vill jättegärna vinna den här härliga goodiebagen fullproppad med en massa trevligt innehåll som passar oss som väntar smått perfekt. Jag är ju lite boktokig och att få designa en egen pekbok skulle jag gilla särskilt tycka massor om!



Hipp, hipp på bloggfödelsedagen!



Den fjärde boken heter "Juli slår knut!".

#27 - Popprinsessan

Den fjärde boken heter Juli slår knut.



Med en sexåring och en ettåring blir det lätt så att sexåringen får saker och ettåringen liksom bara hänger med. Det skulle vara kul att få vinna något till min lilla plutt för en gångs skull. Även om storasyrran nog skulle låna Babmifilmen ett par år :-) Och jag tror faktiskt inte att jag har sett den själv heller!



Nu håller jag tummarna för att vinna en sån här härlig goodiebag skulle vara underbart!



#28 - Sandra Åkerström

Är gärna med och tävlar!

Den fjärde boken heter Juli slår knut.

Hade varit helt underbart att få vinna så mycket fina saker. Hade varit en perfekt present både till mig och min son!:) brukar inte vinna så det hade varit så roligt att få vinna en så fin goodiebag med så mycket fint!

Mvh Sandra Åkerström

#29 - Carro

Juli slår knut är den fjärde boken i Giraffserien



Dessa Giraffböckerna är högt älskade här hemma av alla i familjen, kul att det kommer en till snart =)



Efter en jobbig vår med mycket sjukdomar och allergiutredningar skulle det vara kul med lite uppmuntran i form av den finfina goodiebagen =) Håller tummarna stenhårt!!

#30 - Sandra Johansson

Fjärde boken i Giraffserien heter Juli slår knut.



Jag skulle så gärna vilja vinna denna härliga goodiebag till mina fina barn. Efter en tuff vinter väntar nu en härlig vår och vad skulle vara bättre än att skämma bort dem lite extra med dessa fina saker. Håller tummar och tår att vi vinsten hem får!



Tack för en underbar blogg.



Hälsningar Sandra

#31 - Emma Fagerholm

Juli slår knut



Blev så otroligt glad när jag såg att böckerna om girafferna är från 2 år. Det är vad min äldsta fyller om en månad har alltid trot de var för lite äldre barn nu vet jag vad jag ska ge henne, tack :)

Då vi väntar nr 3 så kommer det bra till pass, med snart 3 barn under 3 skulle jag bli otrligt glad att kunna skämma bort de vi har nu och få njuta lite själv som den gravida elefant man är just nu.

#32 - Karro A

Juli slår knut heter boken!



Om jag vinner så skulle jag dela med mig av vinsten till familjer, både i min släkt samt vänner som nyss fått tillökning:) Det är ju så mysigt att kunna muntra upp med en gåva mitt i vardagen!

#33 - Helena Lindgren

Svaret på frågan är: Juli slår knut.



Jag är en riktigt tävlingsmänniska som Älskar att tävla om saker men roligast är ju såklart att vinna. Men just nu den senaste tiden så har jag börjat vinna saker som jag själv behöver. Brukar även tävla om saker till min systerdotter och i den här goodibagen finns mycket som jag vet att hon skulle bli väldigt glad för.



Håller tummarna Kram

#34 - Karolin

Den heter "Juli slår knut".



I en tid med föräldraledig make och tajt budget så skulle det sitta fint med lite vardagslyx, främst till barnen men även ett härligt bad!

#35 - ♥ Alexandra - mamma till Tove och Lykke

dagens svar: Juli slår knut



att få vinna en goodiebag för hela familjen är ju en dröm. Snacka om att du skulle förgylla våran vardag som länge har bestått av sjukdom på minstingen. ut och in på akuten har vi farit. Hoppas du kan förgylla våran dag. :)

#36 - Sanna

Kanske är det min tur den här gången? Det vore så kul att vinna denna goodiebag och lyxa till det lite för min dotter nu innan sommaren och all oro kommer inför att jag fortfarande står utan jobb.



Den fjärde boken i giraff serien ifrån Sagolikt Bokförlag heter Juli slår knut.



Kram Sanna

#37 - Debbie- Mamma till 2 Prinsar ♥

jag är med och tävlar!

svaret på frågan är: "Juli slår knut"



varför jag ska vinna?

Underbara priser skulle passa perfekt till mina underbara pojkar. Jag hade gärna velat ge dom en fin present bara sådär. Det förtjänar mina tappra små hjältar! :)

#38 - Kristina K

Svaret är Juli slår Knut.



Jag vet vikten av egenlyx när det finns slantar över,

likväl står jag hos barnen och funderar på vad de behöver...

När barnen fått sitt är det dags för mitt,

då vänder jag plånboken upp och ner,

det kommer några kronor - inte mer!

Det känns faktiskt lite trist,

att jag själv i prioteringen alltid kommer sist.

Så denna småbarnsmor norr om Piteälv,

som är attans dålig på att unna sig själv,

kan både tro och tycka,

att en härlig goodiebag leder till glädjefnatt och hejdundrande lycka!

Fina ting till barnen såklart,

och lyx till mamma - underbart!



Grattis till fem läsvärda år! :-)

#39 - Kicki

Man önskar att giraffböckerna aldrig skall ta slut

snart kommer fjärde boken Juli slår knut

Jag skulle gärna slå knut på mig

för att vinna goodiebagen till min tjej

nu är det ju inte så lätt

hoppas istället lottvalet blir rätt!



#40 - Monia - mamma till Tuvalie

Jag provar lyckan idag igen då :)



Svar: Den heter Juli slår knut!



Motivering: Som nybliven mamma är den här goodiebagen perfekt! Massor av fint till min lilla madame här hemma :)

#41 - jessica

Svar: Juli slår knut är den fjärde boken om girafferna Jösta och Johan.



Ett sent bidrag av mig idag har tidigare hängt på låset när frågan kommit. Så till en motivering. Känner att det skulle vara ett litet vardagsmirakel att vinna detta och du skulle vara en vardags ängel att komma på besök hos oss.

#42 - marlene

svar: Juli slår knut heter del 4 i graffserien



Motovering: Om jag vinner ska jag dela din blogg på min Fb - då får du många nya läsare som är just småbarnsmammor, klädintresserade och bakglada!