bambi

Goodiebag nr 15

5 ÅRS JUBILEUM!

Min blogg firar 5 år i april. Jag har fått så otroligt mycket ifrån er fina läsare därför vill jag ge något tillbaka till er. Jag har under dom senaste veckorna ordnat så att ni har chansen att vinna en SUPERLYXIG goodiebag varje dag! Ja, ni läste rätt! Varenda dag i april, i hela 30 dagar, tävlar jag ut en goodiebag innehållandes ALLT det här:


Innehållet i goodiebagen är alltså: gul Turn t-shirt från Vossatassar i storlek 100, ett par ljusblåa loafers från Trumpette från Allt för föräldrar shoppen i storlek 6-12 mån, Muurla Mumin emaljerad mugg från Dafra (motivet kan variera), Rosemary Invigorating Bath från Weleda, Kalle som lucia + ljudbok böcker från Sagolikt Bokförlag, presentbox så att man kan göra sin helt egna pekbok hos LookiBooki och som en liten bonus så har Disney bidragit med filmen Bambi till alla goodiebags! Allt till ett värde av över 1500 kr!


Varje dag kommer en ny fråga om någon av sponsorerna av goodiebagen (svaren går oftast att hitta på deras hemsida). Svara på frågan och lämna gärna en kort motivering till varför just du ska vinna (ni får förstås använda samma motivering varje dag som ni är med och tävlar). Glöm inte att fylla i din mailadress i mailadressfältet så har du möjligheten att vara en av vinnarna av den fina goodiebagen. Varje tävling pågår i 24 timmar.



Dagens fråga:
Vad heter den oranga päronformade vossatassen?

P.S. Jag stänger av att kommentarerna godkänns automatiskt under april... pga tävlingarna!



Vinnaren av den fjortonde goodiebagen blev:

Hanna - Miosliv om Goodiebag nr 14:
Svar: Jag tror det är "Juli slår knut". Älskar verkligen deras hemsida, tack för tipset!

Mitt tävlingsbidrag är en del av mitt inlägg jag skrev om dig i min blogg:

"Och självklart vill jag vara med och vinna en goodiebag! Hoppas, hoppas :) ser redan hur Charlie beskriver vad det är på hans t-shirt för mig :) Och pekböcker har är en favorit här hemma just nu! Ååå älskar allt man får!!"

Tack för att du lägger ner sådan här energi på oss läsare :D 

Inlägget:
http://miosliv.blogg.se/2012/april/kanslan-dagen-innan-fodelsedagen.html#comment

#1 - Jennie

Den päronformade oranga heter Rikke.

Det skulle bli en del presenter till mina 3 syskonbarn som fyller år nu, om jag vann.

#2 - Karin

Den orangea vossatassen heter Rikke.

Jag vill vinna för att min lilla grabb skulle bli så lysande och kramvänlig i en fin gul tischa. Sen att han skulle få en fin mugg och massa annat praktiskt är ju bara en bonus! :)

Keep up the good work!

#3 - liselotte

Är gärna med och gör ett försök idag med.

Svaret är Rikke.

Vill gärna vinna för det skulle vara så fantastiskt kul att ha turen på sin sida någon gång. Inte bara jag skulle bli glad, för jag skulle ju självklart dela med mig av av alla dessa fina saker som finns i goodiebagen.

#4 - Carola Herrgård

Hon heter Rikke!



Att vinna loafers från Allt för föräldrar shoppen, vore ju helt enkelt toppen!



En t-skirt från Vossatassar, passar bra i sommar då solen gassar.



Får inte min dotter en bok från Looki booki, blir jag nästan tooki ;)



Från Dafra skulle jag vilja ha en mugg, att dricka ur till gott tilltugg!



Sen har jag ett annat förslag, att få någon bok från Sagolikt bokförlag!



Filmen från Disney med Bambi är ett plus, så hinner man som småbarnsförälder under tiden ta en dusch!



Och fulländad skulle den vara denna da´,om jag dessutom fick vinna en härlig badtillsats från Weleda!

#5 - Lina Johansson

Grattis igen till de 5 åren :)



Svar: Jag tror den heter Rikke :)



Ja jag tänker inte dra till med nåt långt rim eller så.. Men hade blivit så superglad om jag fick bli en av de lyckliga vinnarna av denna goodiebag.

Har en liten dotter på 14 månader så nog kommer allt komma till användning :)

Och de toksöta loafers dojjorna kommer sitta fint på min kusins bebis som är beräknad till 1 maj :)



Ha en fin dag.

#6 - ♥ En pojkmammas vardag ♥ Livet på torpet

Svar: Rumle



Och varför ska jag vinna ?? finns det något som kan förgylla ens vardag så är det att vinna en superbra goodiebag :)

#7 - care69

Jag är gärna med!

Svar: Rikke

Motiveringen är väl att det är en GOODIEbag som många nära och kära kan få glädje av.

har länkat.

http://care69.blogspot.se/2012/04/16-april-vinn-en-goodiebag.html

#8 - Jessica

Svar Vossatassen heter Rikke



Så till en motivering. Känner att det skulle vara ett litet vardagsmirakel att vinna detta och du skulle vara en vardags ängel att komma på besök hos oss.

#9 - Karolin

Hon heter Rikke!



Jag hoppas så att vinna få.

Bland annat ett par skor åt lillebror

och en tröja åt hans syster.

Då blir jag allt annat än dyster!

Så ett (ganska dåligt) rim du fått

för en chans att vinna stort och smått!

#10 - Jimmy

Hej!



Svar: Den orangea vossatassen hon heter Rikke!



Motivering: Det hade varit superkul att få överraska min lilla dotter med alla fina saker i goodiebagen!



Män kan också!;)

#11 - Helena - mamma till Alexander och bebis i magen

Svar: Rikke heter den!



Jag kommer inte på någon bättre motivering än att jag skulle bli superglad om jag vann detta till mig och min son!

#12 - Emelie och lilla familjen

Rikke heter den oranga vossatassen.



Min snart treåriga buse hade passat jöttebra i t-shirten och uppskattat böckerna.

Frågan är vem som tyckt bäst om filmen, en djurälskande unge eller en disney-samlande mamma?

Alla vinsterna är ljuvliga!

#13 - Erika - lilla familjen

Svar: Rikke



Jag älskar min son så himla mycket och han förtjänar något fint som detta. En pekbok innehållande bilder på nära och kära. Ett par första skor som han kan lära sig gå i. Godnattsaga som han sedan kan sussa sött till. Ja goodiebagen innehåller så mycket fint och min son förtjänar allt det!





#14 - Kristina K

Tossen som är orange är ju Rikke :-)



Varför vill jag vinna?

Det närmaste goodiebag jag kommit i mitt liv är när maken lämnar över en påse med....blöjor eller skräp. Inte så upplyftande direkt :-) Unnar mig sällan något då man får vrida och vända på slantarna som föräldraledig. Dessutom är jag otrolig less på att det bara verkar vara hyresvärden/elbolag etc som har vår adress... :-)



Grattis till fem år, du skriver med hjärtat och det gillar jag!

#15 - Helena Lindgren

Svaret på frågan är Rikke



Jag är så dålig på moteveringar men jag får väl göra ett försök.



Skulle vilja vinna denna goodibag för att det finns saker som skulle passa min systerdotter perfekt. Var länge sen jag vann något åt henne fast jag försöker ha turen med mig hela tiden tyvärr går det inte så bra. Både hon och jag hon heter Lea skulle bli super glada.



Nu håller vi tummarna jätte hårt både hon och jag :)



Kram

#16 - Kristina Kastberg

Rikke heter figuren!



Min son firar sin 6månadersdag den 2/5,

Detta skulle bli en perfekt present till honom eftersom han älskar när jag läser böcker, En egen pekbok vore kanon :) Resten av gåvorna kan jag ge till nära och kära <3

Hoppas hoppas på vinst :)

#17 - marlene

svar: Rikke



Snälla låt mig vinna med den enkla motiveringen att jag aldrig vunnit något i mitt liv! Äach där ljög jag då jag vunnit min man och mina barn, men jag har aldrig lyckats vinna någon sådan här tävling. Jag är ihärdig därför att priserna är så fina och skulle passa vår familj så bra! Tack för en bra blogg!

#18 - Mamma milla

Rikke heter den!



Jag vill vinna för att jag ligger här hemma sjuk och min son måste tyvärr se mig både kräkas och gråta då jag inte har någon som kan hjälpa mig. Så faktiskt är det synd om mig idag och en goodiebag hade muntrat upp mitt humör och även sonens :)

#19 - Sandra

Den oranga päronformade vossatassen heter Rikke =)



Denna underbara goodiebag kunde jag bara inte låta bli att tävla om. Tänk vilken lycka att kunna ge dessa fina saker till mina barn och få se dom lysa sådär som bara barn kan =)

Hoppas hoppas!!



Tack för en inspirerande blogg!!

Hälsningar Sandra

#20 - Malin- Kalles mamma

Namnet på den vossatassen är Rikke!

Varför ska jag vinna då? Jo bara för att jag tycker jag är värd det ;)

#21 - Rebecka

Rikke heter hon :)



Det vore kul att ha chans att vinna goodiebagen och få skämma bort min lilla sladdis-bror, som snart fyller år. Som student blir det annars kanske inte så avancerade presenter. Att sen kunna skämma bort mig själv med ett skönt bad vore inte heller helt fel :p

#22 - idun

Åh, jag har tänkt tävla varje dag men glömmer av. Så såg jag nu att det blir nalle puh-muggar från imorgon och då kände jag att sista dagen är idag.



Jag är en riktig muminälskare. Jag har till och med Mymlan (lilla Mys storasyster) tatuerad.

Så jag hoppas jag vinner idag! :-D



Rikke är svaret på frågan också :-)



Kram, Idun

#23 - Ulle

Den heter Rikke. Och den var ganska lik mig! :D



Nu har jag tävlat i 15 dagar och mina motiveringar till varför just jag ska vinna börjar liksom sina. ;) Men...tja, because I´m worth it, eller nåt! :D



Ha en go söndag!

#24 - Frida Thorsell

Svar: Han heter Rikke.

Jag skulle jättergärna vinna den fina goodiebagen, skulle bli en bra present till mig och sonen. Jag fyller år 24 april och sonen i mitten på juni.

Du är så himla snäll som tävlar ut så mycket :)

#25 - Carola L

Svar: Rikke

Jag vill vinna för att kunna förgylla vardagen för mina vänner och min familj!

Sagolikt bokförlags böcker verkligen rockar och är stora favoriter här hemma Därför vore det roligt att kunna sprida dem till andra också!!

#26 - Madde

Den orange vossatassen heter Rikke.



Wow vilken dröm det skulle vara för hela familjen att få hem denna goodiebag. Bambi skulle utan tvekan vara favoriten för sonen. Dessutom skulle du slippa skicka den också för vi ses väl på fredag?! :D Perfekt. ;)



Håller iaf tummarna - hela familjen gör det.

#27 - Sofia

Hans namn är RIKKE



Och jag skulle så gärna vilja vinna för jag tycker att det hade varit kul att ge detta till min son som är sjuk, sjuk SJUK!!



Kram Sofia

#28 - Anna - mamma till två prinsessor

Svar: Den heter Rikke

Wow, vilket jobb du måste lagt ner på denna tävling! En goodiebag varje dag - det vore så kul att vara en av de lyckliga vinnarna! Jag har precis börjat smälta det faktum att jag inte kommer att vara tvåbarnsmamma utan trebarnsmamma i augusti och innehållet i dina fina goodiebags skulle komma väldigt väl till användning, både för mig och barnen!

Håller tummarna och hoppas på tur!

#29 - Emma Fagerholm

Rikke är orange

jag har två underbara barn på snart 1 och 2 och nr 3 kommer i juni, att få ta del av alla härliga saker i goodibagen böckerna lär verkligen gå hem hos mia små det är det bästa de vet. Tv och film börjar komma så smått. För mamma vore det lite extra lyx med härliga oljer och tom liten i magen skulle få skor :) vilken lycka!

#30 - EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Han heter Rikke



Hoppas på tur i denna tävling

#31 - Maja

Rikke heter den oranga vossatassen!



Jag skulle så gärna vilja vinna för att ge sakerna till mina underbara ungar, jag vet att dom skulle bli så glada!

#32 - JoHaNNa - Alltid Ny Tävling På Måndagar!

den heter rikke :)



hoppas på att vinna idag istället. tredje gången gillt kanske ;)

jag vill vinna så jag kan dela dessa saker med mina nära och kära. förutom mumin muggen för den ska jag behålla själv..

delad glädje dubbel glädje :D

#33 - bitskemma

Jag tror och hoppas att du menar Rikke ;)



jag skulle vilja vinna för allt det där är toppen saker helt enkelt=))



länkat här:http://bitskemmatavlar.blogspot.se/2012/04/goodiebag15.html

#34 - Farmor o Mamma Mia

Pärongubben heter Romle..



Att vinna är att få vara i drömvärlden ett tag, att vinna är att kunna göra många glada..barnbarn tex.

att vinna är att bli lycklig själv, för det är lycka att kunna ge och göra många lyckliga

#35 - Sanna

Jag är gärna med och tävlar, och den oranga päronformade vossatassen heter Rikke.



Vore så kul att vinna den här lyxiga goodiebagen. Den har verkligen en massa min dotter skulle uppskatta.



Kram Sanna

#36 - Petra

Den heter Rikke =)



Jag vill så gärna vinna, en massa fint åt min dotter Rimma.



Tack för en fin blogg!

#37 - Mari o Tomas

Jag finner endast ett ord för att beskriva intrycket jag får av dig och din blogg - glädje & värme!!

Okej, det var två ord, men det är svårt att sätta ord på något som gör en så glad! :)



Svaret på frågan i tävlingen är Rikke. Den organea söta Vossatassen heter Rikke.



Min/vår motivering till varför just Vi ska vinna..



Det har varit en hel del upp- och nergångar sedan vårt barn kom till världen. Slitningar på olika plan som nästan drivit oss isär.

Nu känner vi en otroligt härlig nystart och strålar ikapp med självaste vårsolen och vad vore väl bättre då än denna fantastiska goodiebag? :)

Både mamma och pappa får möjligheten att gosa ner sig tillsammans med lillen och tillsammans kan vi bli starkare genom t.ex. bad med den underbara badoljan, gro kärleken tillsammans med mysiga Bambi och en gemensam kopp te, kanske? ;)



Skämt åsido - vi skulle bli lyckliga långt in i själen om vi vann och det skulle göra så otroligt mycket för vår lilla familj. :)

Vi hoppas, hoppas, hoppas!! :)



Tack för en jättefin blogg och vi passar på att önska dig en fantastisk vår och tacka för att vi får delta i tävlingen!

#38 - The Life Of Yarp - Live your life before someone else does it for you!

Svaret på frågan, den heter Rikke :). väldigt söt dessutom!



Hoppas på lite tur. Det är verkligen babyboom omkring mig nu! En väninna fick en son i förrigår, om 4-6 veckor får svägerskan barn, likaså en väninna. Detta gör att jag längtar ännu mer efter att en dag äntligen få se ett + på stickan, men till dess så får jag glädjas åt att få ge bort fina bebispresenter till andra :).



Så denna goodiebag skulle delas ut bland mina syskonbarn, blivande föräldrar och nyblivna mamman :)



Kram Nathalié

#39 - Ellen

Svaret på dagens fråga är RIkke som är orange och päronformad.



Vore så roligt och få en goodiebag med en massa spännande saker som du har lagt ihop, och blandannat dela med mig till min son som skulle älska både tröjan/pekboken/muggen och framförallt få titta med mamma och pappa på Bambi!

#40 - Sandra Åkerström

Är gärna med och tävlar!

Rätt svar är Rikke

Hade varit helt underbart att få vinna så mycket fina saker. Hade varit en perfekt present både till mig och min son!:) brukar inte vinna så det hade varit så roligt att få vinna en så fin goodiebag med så mycket fint!

Mvh Sandra Åkerström

#41 - Ingrid - Mamma till Zelda

Skam den som ger sig, eller hur? ;) Jag är gärna med igen :)



SVAR; Den oranga päronformade vossatassen heter Rikke!



MOTIVERING; Vår dotter har upptäckt tjusningen med böcker och det skulle vara så roligt att få göra en egen pekbok till henne! Allt det andra roliga är bara en superhärlig bonus :)



Kram, Ingrid

#42 - Therese M

Den oranga heter Rikke.



Vil vill vill verkligen vinna denna fina goodiebag som du så generöst delar ut till oss läsare. Kan väl inte direkt påstå att jag är en av dina läsare som funnits med sedan starten. Tror att jag började följa din blogg för ca 3 år sedan och har sedan dess funnits med dig varje dag=)



Vill vinna detta för mig och mina 2 underbara barn, vi skulle verkligen ha stor nytta av alla de fina sakerna som goodiebagen innehåller

#43 - J - tvillingmamma

Jag skulle vilja vinna denna underbara goodiebag för att det helt enkelt hade gjort min dag! Åh vad glad jag hade blivit och det hade varit sådan härlig start på veckan!



Svar på frågan: Rikke heter figuren och den kan tydligen fånga saker med öronen och höra gräset vissla. Det var inte illa det!

#44 - Kicki

Inte heter den orangea vossatassen Micke

utan den heter faktiskt RIkke

Att vinsten hem kamma

skulle muntra upp trött mamma

sakerna skulle passa min lilla tjej

som då blir lika glad som mig

#45 - Monia - mamma till Tuvalie

Jag provar lyckan idag igen då :)



Svar: han heter Rikke



Motivering: Som nybliven mamma är den här goodiebagen perfekt! Massor av fint till min lilla madame här hemma :)

#46 - Marie S

Rikke heter den orangea.



Jag skulle vilja vinna för att dela med mig. Min granne o givetvis kompis ska ha en liten en i början på juni och det hade varit så roligt att få ge henne en goodiebag! =)

#47 - Martin Persson

Rikke är svaret på frågan.

Det vore fantastiskt med lite presenter till barnen och

min sambo.

#48 - Jeanette

Svar; Rikke



Jag vill gärna vinna detta till min svägerska som får sitt första barn om ungefär en månad. Hon skulle bli jätteglad om jag vann det här till henne.

#49 - Josephine- Mamma till Elika & Nick

Den päronformade vossatassen heter: Romle



Har läst din blogg ett bra & det är lika skoj att kika in här, jag gillar sälv att baka så att få ta del av dina smaskiga recept är jätte kul samt att få "följa" dina barn när jag själv har barn i ungefär samma ålder =) Nu håller jag tummarna ;-)

#50 - Desirée Larsen

Han heter Rikke.



Hela familjen hade uppskattat denna goodiebag. Ja, även min make, som annars är rätt så kräsen ler

#51 - Monika G

Rikke!



Vinner gärna då jag aldrig gör det! Goodiebagens innehåll passar hela familjen!



vh

Mamma Monika

#52 - Spacegirl

Svar: Den heter Rikke



Jag skulle bli en superglad kvinna om jag hade turen att vinna :-) Jag samlar på Muminmuggar, men jag har ingen av emaljmuggarna än men önskar mig dem jättemycket :-)

Har jag turen att vinna skulle jag också skämma bort min bästa kompis barn, det är fint att få skämma bort andras barn när man inte har några egna

#53 - TantMango

Den orangea heter Rikke.

Jag är tömd på energi, däckade i sängen idag, och skulle behöva något upplyftande. Både Lillan, hennes blivande kusin och jag skulle bli glada av dessa fina saker!

#54 - Emma S

Den orangea vossatassen heter Rikke

Jag skulle vilja vara med och tävla för att i den här goodiebagen finns nått för alla. Och med de menar jag bara inte i min familj :-)

Min systerdotter älskar muminmuggar så hon skulle bli helt överlycklig för den i emalj. En av mina närmsta vänner väntar sitt första barn och vad skulle passa bättre som födelsegåva än en egen pekbok och

Bambifilmen skulle passa så himla bra som en present till den pojke jag jobbar som assistent åt.

Så för att sammanfatta det hela, Jag skulle vilja vinna för att få möjlighet att få sprida lite glädje till mina närmsta.

#55 - Emelie Eriksson

Hej igen!

Efter att ha följt dig nu i några dagar måste jag säga att jag är grymt imponerad av hur närvarande du är på din blogg och dina kommentarer! Dessutom har jag insett att du verkligen skiljer dig väldigt mycket från många andra som bloggar om "livet"- du visar inte bara bilder från din vardag, utan pratar även om vardagens dilemman, tips och råd och sånt som man själv letar och googlar på forum. I like.



Nu håller jag tummarna för att jag blir den lyckligt lottade en dina fina goodiebags.

Här kommer svaret: Den orangea päronformade vovvatassen heter Rikke.



Jag vill så gärna vinna den lyxig goodiebagen att förgylla och ge en lyxboost i vardagen. Vi har precis tagit ett livsbeslut och flyttat från Stockholm till landet, för att vi ska all må bättre och få ett annat lugn i vardagen efter ett riktigt tungt 2011. Nu i början av flytten är ekonomin lite kärv och denna goodiebag skulle ge en liten vardagslyx i våra liv just nu. Jag och lilltjejen skulle kunna ha en mysig tjejkväll med Bambi, och kommande lillebror får ett fantastiskt startklädkit och inte minst jag, får ett välförtjänt och lyxig kvällsbad med Weledas olja.



Föresten, hur kommer det sig egentligen att du och din blogg kommit såhär långt och att det har blivit ditt eget företag? Vore så inspirerande att höra hur det funkar med kvinnligt entreprenörskap och hur man får ihop det med vardagslivet, då jag själv sitter i funderingar hur man kan starta eget efter lillebror kommit.



Kram Emelie

#56 - Emma

Hej! Den orangefärgade vossatassen heter Rikke, som för övrigt är väldigt söt och en favorit här hemma! :)



Nu blir det tredje gången jag tävlar och hoppas på en tredje gången gillt så klart! ;) Vi här hemma (Jag och dottern Jackie) skulle bli superglada om vi vann! Hälsningar Emma

#57 - Hanna - Miosliv

Tusen tack Bambi! Vi älskar verkligen alla saker :D O va fort dom kom! Redan i förrgår!! Kände mig otroligt fräsch efter att använt Weledan!



Tack!!