bambi

Goodiebag nr 2

5 ÅRS JUBILEUM!

Min blogg firar 5 år i april. Jag har fått så otroligt mycket ifrån er fina läsare därför vill jag ge något tillbaka till er. Jag har under dom senaste veckorna ordnat så att ni har chansen att vinna en SUPERLYXIG goodiebag varje dag! Ja, ni läste rätt! Varenda dag i april, i hela 30 dagar, tävlar jag ut en goodiebag innehållandes ALLT det här:


Innehållet i goodiebagen är alltså: gul Turn t-shirt från Vossatassar i storlek 100, ett par ljusblåa loafers från Trumpette från Allt för föräldrar shoppen i storlek 6-12 mån, Muurla Mumin emaljerad mugg från Dafra (motivet kan variera), Lavender Relaxing Bath från Weleda, Jag älskar dig så mitt hjärta brister bok + ljudbok från Sagolikt Bokförlag, presentbox så att man kan göra sin helt egna pekbok hos LookiBooki och som en liten bonus så har Disney bidragit med filmen Bambi till alla goodiebags! Allt till ett värde av över 1500 kr!


Varje dag kommer en ny fråga om någon av sponsorerna av goodiebagen (svaren går oftast att hitta på deras hemsida). Svara på frågan och lämna gärna en kort motivering till varför just du ska vinna (ni får förstås använda samma motivering varje dag som ni är med och tävlar). Glöm inte att fylla i din mailadress i mailadressfältet så har du möjligheten att vara en av vinnarna av den fina goodiebagen. Varje tävling pågår i 24 timmar.



Dagens fråga:
Vad heter första boken i X-serien hos Sagolikt Bokförlag?


P.S. Jag stänger av att kommentarerna godkänns automatiskt under april... pga tävlingarna!



Vinnaren av den första goodiebagen blev:

storasyrran om Goodiebag nr 1:
Weledas filosfi är att bevara det friska hos människan och den individuella balansen i huden. Hjälpa huden att hjälpa sig själv.

En härlig blandning, med smått och gott.
Vore mysigt att till familjen fått.
Jag har varit prenumerant på din blogg i åratal,
Redan innan Zack föddes var du ett läsa-varje-dag-val!

Kram Anna
#1 - storasyrran

Tack ännu en gång! Jag skriver ett inlägg och tipsar om tävlingen under dagen!

#2 - Petra

Känn med hen heter boken. Tack för en fin blogg och nya utseendet på bloggen är super!

#3 - marlene

svar: Känn med hen



Motivering: Jag bloggen länge följt och aldrig vunnit, ånej min tur har försvunnit.........

Hoppas att det vänder, att du mig en vinst snart sänder :-)

#4 - Camilla

Den första boken i X-serien heter Måste ha MONSTER!



Jag skulle vilja vinna för att jag precis har fått en brorsson (för en vecka sedan) men jag har inte fått träffa honom än för att jag är sjuk och har ögoninflammation! Jag skulle vilja ge honom det här paketet, speciellt boken då hans föräldrar inte kommer vara så genusmedvetna men det här kanske kan hjälpa dem på traven!

#5 - Frida Thorsell

Svar: Känn med hen



Ett roligt paket till min lille son skulle passa bra för han fyller ju snart år.

Han är snart en stor kille som uppskattar allt han får.

#6 - Heidi

Svar på frågan: Känn med hen !!!



Vill vinna då det är en goodiebag med lite smått o gott :)



Har följt din blogg sen zack va liten :)



// Heidi :)

#7 - Sandra Michelle

Första boken heter "Prinsessan Kristalla"!

#8 - Hanna Fornhem

Jag är med och tävlar idag också!



Första boken i x-serien om Mini heter "Känn med hen" (och den är jag grymt nyfiken på!)



Jag håller mina tummar och tår,

att jag denna goodiebag vinna får.

Jag vet redan vem som ska få vad,

genom dig kan jag få göra någon annan glad!



Må gott!



#9 - Lotte -baka baka liten tårta

Svar: Måste ha monster -den boken har vi t o m =)



Nu håller jag tummarna ännu en gång -vinner jag brister jag ut i SÅNG! ;-)

#10 - Karolin

Den heter "Måste ha monster".



I en hetsig och intensiv vardag där jag inte ens hann fira min födelsedag så vore det fint med lite tur, med fina saker som passar både oss och barnen!

#11 - Aniika

Hej, den första boken heter Mini: en bok om känslor för de allra yngsta.



Vem vill inte vinna den här välfyllda goodiebagen? :)



#12 - Fröken M - Vinn en Tassimo T55 !!

Boken heter " Måste ha MONSTER"



Till denna härligt blandande "kompott"

vill jag mer än gärna ha en lott !

Jag korsar mina fingrar och tår,

och hoppas på lite tur nu i vår !!



#13 - Jenny

Svaret på frågan är: Måste ha monster



Wow, vilket paket! Inte bara jag & barnen som skulle få ta del av denna fina goodie-bag. Barnens farmor har en tuff tid nu och jag skulle vilja pigga upp henne med badolja och en fotobok med alla barnbarnen.

#14 - Jessica S

Måste ha monster!



Jag vill vinna och ge denna underbara vinst till min kollega som just fått sitt första barn!

#15 - Veronica

Första boken i x-serien hos Sagolikt bokförlag heter "Känn med hen".



Ett härligt paket som skulle förgylla min och barnens dag i förkylningstider, ett paket med något för oss alla.

#16 - Marie

Första boken: Känn med Hen



Grattis på 5-års dagen!



Min syster absolut älskar mumin, jag älskar Weleda.

Barnen slukar böcker (och film) ;) Min systerdotter fyller år i april och jag tror att hon absolut kommer att älska Lookibooki!

#17 - Bea

Svar på dagens fråga är "Känn med hen"



Att vinna en bag skulle göra mig och mina vänner så glada, för om jag vinner så delar jag med mig av de härliga sakerna i påsen, det finns något för var och en utav oss, för våra små :-) Det är verkligen härliga produkter med kvalité, så vi skulle bli helt överlyckliga!

#18 - Carola H

Måste ha monster! heter boken :)



Min motivering att vinna den fina goodibagen är; Jag vill vinna för att jag har en skrutt här hemma som skulle passa i t-skirten i sommar + att hon skulle ÄLSKA en bok från LookiBooki (kul namn :D) med bilder på sina nära och kära i! Håller tummarna för vinst :) Mvh. Carola

#19 - Edalia

Måste ha MONSTER heter den första boken i x-serien!



Med två små barn finns det mycket att hinna,

Vore därför underbart att detta vinna.

Med en tajt ekonomi för en familj på fyra, där den ena studerar och jobbar hårt som en myra, Är det endast det vi behöver som ska handlas, denna bag kan ju perfekt mellan barnen delas.



hoppas, kram Sandra!

#20 - Sanna

Jag är gärna med och tävlar, och Sagolikt Bokförlags första bok var Johan & Jösta som för övrigt är en fantastiskt bra bok.



Skulle verkligen vilja vinna det här paketet till min dotter. Hon skulle bli så glad av Disney filmen och den nya boken och tänk vilken uppskattad gåva baby prylarna skulle vara till min bästa vän sedan 12 år tillbaka som väntar sin första barn nu och har haft en tuff start med sin partner som bor utomlands och söker uppehållstillstånd osv.



Kram Sanna

#21 - Monia - mamma till Tuvalie

Jag provar lyckan igen :)



Svaret idag är: Måste ha MONSTER



Jag borde vinna för att goodiebagen är perfekt för en nybliven mamma. Det som är för stort just nu kan ju lillan växa i :)



Hoppas på tur!



Kram

#22 - Nina

Jag är med och tävlar:

svaret är: Måste ha monster!



Önskar vinna detta till Freja, hon fyller ett år i nästa vecka och skulle va super söt i kläderna, älska bambi och sen skulle jag göra ett ett års album till henne..



kram Nina

#23 - Anna Bystedt

Måste ha monster!

Tack för finaste må-bra-bloggen!

#24 - e

Måste ha monster heter boken!



Jag hoppas att jag vinner, för just nu är jag lite deppig. Min föräldraledighet tar slut på onsdag och det blir inga fler barn för vår del (har en på 1 och en på 3), så en otroligt skoj tid i mitt liv är nu förbi. Känns lite sorgligt!

#25 - Ulle

"måste ha monster" heter den. Klurig fråga! :)

#26 - Pia

Hej.

Svaret på frågan är;

Måste ha MONSTER! är den första boken i X-serie.



JAAAA! Vinsten från "HEAVEN".......klart man vill ha!

#27 - Sara (En mamma som sitter i rullstol)

Första boken i X-serien heter Måste ha monster!



ååh! alla dessa producter passar hela familjen, har följt din blogg länge nu och har själv en dotter som är lika gammal som din leah :) man känner igen sig i det mesta du skriver och följer dig dessutom på twitter! :) brukar alltid recomendera din blogg till kompisar especiellt när dom frågar efter recept! Det blir alltid en hit!

Hoppas man får vinna!.... hoppas hoppas!

#28 - Förvirrade Morsan

jag är såklart med, har följt dig en halv evighet nu och vill självklart vara med och fira ditt 5-års-jubileum!



svaret: Måste ha monster!



Motiveringen är så enkel som att jag tycker det är hur fina och bra grejer som helst och det vore trevligt att få nåt "extra" eftersom det just nu snålas in på allt som inte är nödvändigheter här hemma (av ekonomiska skäl).

#29 - Marlene

Svar - Känn med hen



Skriver samma motivering som igår ;) Min dotter fyller 1 år på söndag och det finns massor av saker i den här fina goodiebagen som jag skulle vilja ge henne i 1-års present! :)

#30 - Christine

Känn med hen heter bok nummer ett i X-serien. En bok som i nutid är lika viktig för en förälders förståelse inför vad ett barn går igenom i rollen som barn, som där hens (alla barns) känslor är en stor del i hur man bygger jaget och lär sig om sig själv och omvärlden.

#31 - mathilda eriksson

Första boken i X-serien heter "Måste ha monster"



Din goodiebag är som perfekt ihopplockad för mig...

en vovvatassa tröja med snygg filur till min miste filurälskare, bambi till min filmslukare, ljudbok till killen som ännu inte knäckt läskoden men kämpar för glatta livet, en pekbok att fylla med alla våra kära som bor för långt bort, små söta mockasiner till vänners efterlängtade knodd, relxing bath till hårt arbetande, gravida vännen som nyss fått badkar och sist men inte minst en ny kaffemugg till familjens mumintok, nämligen mig!



Hoppas hoppas hoppas

#32 - Camilla

Måste ha MONSTER är svaret på vilken bok det är.



Vill gärna vinna en goodiebag eftersom jag är en trogen läsare som tipsar om din blogg och särskilt dina recept till vänner och familj. Jag gillar dessutom dina inlägg om psykologi, jag pluggar till sjuksköterska och tycker det är jätteintessant det du skriver!



Mvh Camilla

#33 - Jessica

Måste ha Monster



Jag skulle vilja vinna din goodie bag för att kunna överaska min son och några andra i min närhet som skulle behöva lite lyx.

#34 - Rebecka

Hej! Jag är gärna med och tävlar :) Skulle vara trevligt att kunna ta ett lavenderbad efter att ha tampats med det (svinkalla!) Göteborgsvädret idag.



Första delen heter "Känn med hen"

#35 - care69

Jag är gärna med!

Svar: Måste ha monster!

Motiveringen är väl att det är en GOODIEbag som många nära och kära kan få glädje av.

har länkat.

http://care69.blogspot.se/2012/04/3-april-vinn-goodiebag.html

#36 - Maja

Jag vill ju så klart vara med och tävla idag igen! Ligger sjuk och nerbäddad i sängen och hoppas på lite uppmuntran!



Första boken i x-serien heter: måste ha monster.



Kram Maja

#37 - Camilla Cevikbas

Första boken heter Måste ha monster, och jag vill vinna för att jag just vill ha boken från Sagolikt förlag då jag älskar dessa böcker!

#38 - Angelica Lindholm

Första boken i x-serien heter "Måste ha monster!"

Jag tycker att jag ska vinna för att alla sakerna i paketet skulle passa vår familj perfekt (t.o.m storlekarna är rätt!). Och nästan allt är dessutom sånt som jag faktiskt har tänkt att köpa inför sommaren och barnens kommande födelsedagar!

#39 - Jeanette

Svaret på frågan är: Den första boken i X-serien heter "Måste ha monster!"



Motivering till varför jag ska vinna: Därför att denna underbara goodiebag skulle göra mig överlycklig och passa perfekt både för min 5-åriga dotter, bebisen i magen och mig själv. Bebisen är beräknad till den 7 april och tänk vilken fin välkomspresent detta skulle bli för knytet och hela familjen!

#40 - Carolin

Måste ha monster!



Hoppas på lite presenter till barnen som älskar paket!



#41 - Emilia R

Känn med hen heter boken :)



Jag vill så gärna vinna för att alla saker skulle passa mig & min 6-månaders son perfekt! :)



Kram Emilia

#42 - Johanna

Jag chansar på följande:



Mini: en bok om känslor för de allra yngsta, från 1-5 år!



Håller hoppet uppe :-) Att vinna skulle kännas jättekul!!!

#43 - Tina Rundh

Svaret på frågan är Känn med hen.



Vore kul med lite saker till barnen, visste inte att dessa böcker fanns ;/. har en femåring som undrar massor kanske dessa böcker kan vara till hjälp?



Mvh Tina

#44 - Lina

Svar på frågan. Måste ha monster.



Motivering: Jag vill vinna för att detta skulle vara perfekt för min två damer, tofflerna är så otroligt söta och skulle värma lillans fötter bra inför den stundande dagisstarten. Den stora damen älskar böcker och det intresset har även nu tagit fart hos minstingen. Skulle vara perfekt med lite presenter för att förgylla dagen. Sen har ju stor tjejen slutat med tutte och har skrivit brev till påskharen boken och muggen skulle definitivt hamna i det stora påskägget. Håller alla tummar och tår för vinst. Skulle vara sååå kul.

#45 - Therese M

Känn med hen, heter den första boken i x-serien



Jag tycker att jag förtjärnar att vinna denna underbara goodiebag kort och gott för att jag är en väldigt bra mamma till mina barn

#46 - Anonym

Hej hej

Syster varg heter första boken

delen



Jag önskar vinna denna fina goodie bag till mina fina små. cornelia som fyller 6 nu den 22 april & Lukas som fyller 1 år 12 juni. vad kan vara bättre än att en goodiebag från dig vinna?

kram

#47 - Petra

Hmm jag som skrev innan... ahh glömde fylla i allt ju.

snyft

syster varg var rätt svar iaf



Sen önskar jag vinna denna fina goodiebag till mina kära hjärtan här hemma. Cornelia som fyller 6 år den 22 april & Lille Lukas som fyller 1 år 12 juni. Vad kan göra dom gladare än en extra gåva från kära dig.

kram

#48 - Madde

Svaret på frågan är.

Känn med hen



Jag skulle vilja vinna för William fyller år på fredag, vilken kanonpresent det skulle bli till honom.

Favoriten skulle absolut bli för hela familjen Bambifilmen såklart men allt annat är också helt underbart. :)



Håller tummarna.



Kram Madde.

#49 - Amanda

Den heter "Måste ha monster"



Den härliga goodie-bagen skulle glädja både mina och min systers barn (som är lite äldre).

#50 - Jessica

Boken heter "Känn med hen" och är skriven av Anette Skåhlberg. Det verkar vara en underbar bok, som jag absolut ska köpa och läsa för mina barn.



Vore jättekul att vinna detta fina paket. Förutom bloggens födelsedag så fyller min stora kille 4 år, så jag håller mina tummar och tår!



#51 - Josefin

Känn med hen heter boken!



Jag läser här varje dag och vill såklart vara med och tävla! Började läsa 2008 då jag var gravid för jag tyckte det var kul att följa någon i samma situation - och sen har det bara fortsatt, speciellt kul då vi båda har en pojke född 2008 och en flicka född 2010. Tycker det är bra med genusinläggen för det håller mig alert så jag inte glömmer bort eller slappar bort sådana tankar angående barnen!

#52 - KisseGirl

Första boken i serien heter Måste ha monster.



Jag försöker vara en genusmedveten fsk. lärare och mamma och har några av böckerna i min bokhylla och är kär, önskade jag hade haft alla sagoliktsböcker både i min egen hylla och förskolans. Så fina, välskrivna böcker.



#53 - Spacegirl

Svar: Känn med hen



Jag vill vinna därför att jag samlat på Muminmuggar och har ingen av emaljmuggarna.

Sen skulle jag få chansen att skämma bort min bästa kompis och hennes barn med fina presenter - det är kul!

#54 - Miosliv - FOTO - FAMILJELIV. just nu: MÅNADENS BILD - var med du med!

Jag är jättegärna med, ska bli moster snart (min syster och hennes man har kämpat i 7 år!!) och dedär skorna hade varit så perfekta att kunna ge till dem som gåva!! :)



Sen hade de Charlie (och jag) älskat de mesta andra :)



Svar: Måste ha monster!



Min mail: [email protected]

#55 - Mazlin - mamma till tre pojkar

Åhh jag tipsade dagis om denna bok.

Känn med Hen

#56 - Mamma Miaa

Kän med hen heter den första boken i x-serien.



Hoppas verkligen på att vinna lite härliga prylar till både mamma och små barn. Tycker verklligen du fått ihop en toppen goodiebag

:) kram Miaa!

#57 - Anna - med Alvora i famnen

Svar: Måste ha MONSTER!



Oh så mycket fint! Detta vill jag ge till min dotter, tänk vilket roligt första påskägg :)