bambi

Goodiebag nr 24

5 ÅRS JUBILEUM!

Min blogg firar 5 år i april. Jag har fått så otroligt mycket ifrån er fina läsare därför vill jag ge något tillbaka till er. Jag har under dom senaste veckorna ordnat så att ni har chansen att vinna en SUPERLYXIG goodiebag varje dag! Ja, ni läste rätt! Varenda dag i april, i hela 30 dagar, tävlar jag ut en goodiebag innehållandes ALLT det här:


Innehållet i goodiebagen är alltså: gul Turn t-shirt från Vossatassar i storlek 110, ett par guld sneakers från Trumpette från Allt för föräldrar shoppen i storlek 6-12 mån, Muurla Disney emaljerad mugg från Dafra (motivet kan variera), Citrus Refreshing Milk från Weleda, Kalle som lucia + Känn med hen böcker från Sagolikt Bokförlag, presentbox så att man kan göra sin helt egna pekbok hos LookiBooki och som en liten bonus så har Disney bidragit med filmen Bambi till alla goodiebags! Allt till ett värde av över 1500 kr!


Varje dag kommer en ny fråga om någon av sponsorerna av goodiebagen (svaren går oftast att hitta på deras hemsida). Svara på frågan och lämna gärna en kort motivering till varför just du ska vinna (ni får förstås använda samma motivering varje dag som ni är med och tävlar). Glöm inte att fylla i din mailadress i mailadressfältet så har du möjligheten att vara en av vinnarna av den fina goodiebagen. Varje tävling pågår i 24 timmar.



Dagens fråga:
I hur många disneymotiv finns Muurla muggen från Dafra?


P.S. Och rösta gärna på mig i Mammablogg Galans omröstning (nummer 35)!!



Monia - mamma till Tuvalie om Goodiebag nr 23:
Svar: 229 st

Snart har hela månaden gått
och inte har jag någon goodiebag fått.
Så mycket fint som skulle passa min dotter
om det går bra så tar hon också några lotter.
Nu håller vi alla våra tummar och tår
på att en av de sista bagsen vi får :)

p.s jag har röstat på dig årets bloggmamma :)
#1 - Camilla

10 olika motiv finns det.



Med usla motiveringar hoppas jag att turen är på min sida och att jag kan få glädja min barn, även vänners barn, med denna fina goodiebag :)

#2 - Erika - lilla familjen

Svar: 10



Tänk om jag detta fick vinna,

det skulle göra mig till en lycklig kvinna.

Tiger min son så mycket gillar,

i en pekbok han gärna pillrar.

Somna till en liten saga så sött,

skorna ska användas tills dem är söndernött.

Nu håller jag mina tummar och får,

att vi denna goodiebag får.



Även jag har så klart röstat på dig! :)

#3 - liselotte

Svaret är 10

Efter nästan en månads tävlande borde det kanske vara min tur att ha just turen på min sida. Hoppas, hoppas hoppas!

Har röstat på dig i årets mat och bak blogg.

#4 - Lotta

Under kampanj nyfödd är det bara 229st artiklar på våran dator iaf...

#5 - e

Svar: Tio stycken.



Min son blev retad för sin rosa Hello Kitty tröja,

men han vill sej inte böja.

Rosa är fint tycker han,

och Hello Kitty så grann.

Att få läsa Känn med hen för hans vänner

så skulle de nog se att det stämmer

att alla får bära det dom vill

oavsett om de är tjej eller kill.

#6 - Monia - mamma till Tuvalie

gaaah tuuuusen tack ;D ;D

#7 - Thina

Svar 10 st motiv finns det



Sitter jättenervös i ett väntrum nu när dottern är nedsövd ska sen vara hemma med henne i tio dagar och då passar en ny mugg och lite annat roligt att förtjula vardagen med

#8 - Jessica

Svar: 10 motiv



Nu hoppas vi att hinna

vill så gärna vinna

Snart har ju tiden runnit ut

och paketen tagit slut

Har inte missat en dag

så nu tar vi nya tag

Vi behöver verkligen ett mirakel

Hoppas mitt rim inte är ett spektakel



Har röstat på dig till mammablogg galan

#9 - Ann-Charlotte

Hej!



Det rätta svaret är 10 stycken. Jag skulle så gärna vilja vinna. Det skulle verkligen vara grädden på moset nu när jag äntligen har kommit hem från BB efter en mycket komplicerad förlossning. Nu vill jag bara vara hemma och mysa med min nya bebis och hens storesyskon och då skulle det vara perfekt med allt som finns i goodiebagen.



Tack för en underbar blogg bambi!

#10 - Ulrika

10 st fina motiv!



Jag är allt lite ynklig idag för jag drog visdomständer igår. Så idag vore en vinst som en liten (nä, stor!) guldkant för mig. :)



Hoppas du får en fin dag! Här skiner solen nu, det är också en guldkant! Kram!

#11 - Lina Johansson

Svar: Den finns i 10 olika motiv.



Igår hände nåt riktigt tråkigt, min dotter på 15 månader slog ut ena sin framtand :/

Så nog förtjänar hon en fin goodiebag efter att hon var så tapper hos tandläkaren medan hennes mamma bara grät.

Vi hade blivit så glada.



Grattis till de 5 åren förresten ! :)

#12 - Petra

Svar 27st.



Vi vill jättegärna vinna en goodiebag. Det hade varit ett perfekt firande att min son ska få en liten kusin. Vi har varit upp och hälsat på dem i helgen, de bor i västerås o vi i skåne. De små skorna hade passat utmärkt som bebisgåva när vi sen får träffa den lill krabaten.

Dessutom hade det muntrat upp en vecka som denna med jobb och vardagssysslor. För att sätta lite guldkant :)

#13 - EN MÖLNBOBOS LIV

Svar 10st



Jag har uppenbarligen bara tur i kärlek, inte en goodiebag i sikte än :-)



Hoppas på lite tur idag.

#14 - Emma

Hej!



Det finns 17 stycken olika motiv.



Dessa supercoola guldskor skulle min dotter Wilma älska så mycket. Hon Älskar att leka med allas skor och det vore roligt om hon fick ett par egna. Allt annat i påsen skulle göra hela familjen väldigt glada. Nu håller vi våra tummar och hoppas turen kan nå oss!



Kram

#15 - Rebecka

De finns i 10 Disney-motiv :)



Nu har snart April ta't slut

Så snart så får du lugn och stillhet

Men nu i denna slutminut

Gör mig glad en evighet

#16 - Kristina K

Svar: 17 motiv.



Nu sitter jag åter här igen och funderar på varför just jag ska vinna...

Jag har så många anledningar men ändå tänker jag "varför skulle egentligen just jag vinna, när det finns så många andra som vill vinna"?.



Men så försöker jag vända på steken. Varför skulle jag inte vinna...? Jag står alltid tillbaks för andras drömmar och önskemål och sätter mig ofta sist. Men någon gång är det väl ändå min tur...?

#17 - sandra Åkerström

Fortsätter tävla idag också! Vill så gärna vinna!!!:)

Rätt svar är 10 muggar med disneymotiv.

Hade varit helt underbart att få vinna så mycket fina saker. Hade varit en perfekt present både till mig och min son!:) brukar inte vinna så det hade varit så roligt att få vinna en så fin goodiebag med så mycket fint!

Och självklart röstar jag på dig i årets mat och bakblogg! Har fått massa inspiration och redan nu planerat att jag måste baka kyckling cupcakes nästa påsk. Dom var ju bara så söta:)

Mvh Sandra Åkerström

#18 - Jenny

Hej!

Jag provar igen så här i slutet av din jubileumsmånad!



Disneymotivet på muggarna från Dafra finns i 10 motiv :)



Motiveringen lyder som följer:

Själv har jag inga egna barn som skulle kunna ta del av detta pris

Tänkte istället ge bort dessa saker till en annan liten fis

I alla fall den coola muggen, snygga tischan och roliga boken

Men behåller nog filmen och badgrejen som fått mig på kroken

För Bambi var min favvofilm när jag var liten

Och jag såg den om igen tills VHSen var helt sliten

Håller tummarna att just jag kammar hem dessa presenter

Nu skickar jag svaret genom att trycka på Enter!



(Ville bara även säga att jag provade att baka banantårtan du hade tipsat om för ett tag sen och den var det godaste bakverket jag någonsin smakat! Så TACK för det tipset! :D Kommer garanterat bjuda på den fler gånger då den gick åt i ett nafs)

#19 - Carola L

Svar: 10



Jag vill vinna för att kunna förgylla vardagen för mina vänner och min familj!

Sagolikt bokförlags böcker verkligen rockar och är stora favoriter här hemma Därför vore det roligt att kunna sprida dem till andra också!!



Har naturligtvis röstat på din blogg! Bland annat i Mat & bak

#20 - Johnny

Min sambo har pratat om dessa goodiebags, tänkte jag skulle ge mig på ett försök att knipa en! Vi har två ungar på 1 och 3½ år som är guldklimparna i min vardag. När jag kommer hem från jobbet, trött och grinig så är det dom som muntrar upp mig genom att kasta sig över mig när jag kliver innanför dörren. Självklart vill jag ge dessa underbara ungar något fint tillbaka! En goodiebag med lite böcker och en film som vi tillsammans kan mysa till efter jobb och kvällsgöra vore toppen!



Passar även på att säga tack för alla härliga recept som du lägger ut på bloggen! Sambon har testat flera av dom och alla har varit grymma. Klart jag röstar på dig i mat och bak kategorin!



Höll på att glömma svaret! Det finns 10 disneymotiv.

#21 - Tilde & Filips mamma

#22 - Sandra - mamma till Molly

Svar: Det finns 10 stycken Disney-motiv



Vill gärna vinna för att pigga upp det för mig och dotter nu när vi varit sjuka i två veckor! :(



/Sandra och Molly

#23 - Tilde & Filips mamma

Svar: 10 st olika motiv



Vaför ska jag vinna? Tja, har helt enkelt en off dag där allt går fel och skulle behöva muntras upp lite. Ja så är det, inte alltid lätt med barn. Kram!

#24 - monika g

Svar: 10 st.



Vill vinna då goodiebagen är underbar och passar familjen perfekt!



vh

Mamma Monika

#25 - Jennie Tates

Muggen i Disney finns i 10 olika motiv. Åhhh så mkt fint det finna i dessa goodiebags som skulle passa mina älsklingar. Håller tummarna att vi vinner en goodiebag, skulle passa perfekt nu när dottern blir 3 år imorgon. /Jennie o Hanne

#26 - Saga -mamma till Emilia

Det finns 10 olika disney motiv.



Jag skulle jätte gärna vilja vinna en sån här goodiebag! Det är så fina saker som skulle passa perfekt till min dotter :)

#27 - Frida Thorsell

Svar: 10 st



Vi har nu varit sjuka ofta

å inte hjälper en kofta

men en vinst är alltid roligt

även när det är soligt



Har röstat på dig :)

#28 - Therese M

Det finns tio olika disneymotiv.



Jag vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill, vill verkligen vinna detta till mina barn och snart är dem slut=(



Sen så har du självklart min röst till årets mammablogg

#29 - Sanna

Muurla muggen från Dafra finns med 10 stycken Disney motiv.



Kämpar in i det sista här och håller tummarna för att de kanske är min och min dotter tur i dag. Vore så kul med en goodiebag med lite nytt så vi får lite att göra tillsammans.



Kram Sanna

#30 - care69

Jag är gärna med!

Svar: Tio

Motiveringen är väl att det är en GOODIEbag som många nära och kära kan få glädje av.

Har länkat.

http://care69.blogspot.se/2012/04/25-april-vinn-en-goodiebag.html

#31 - Kicki

Muggarna finns i 10 varianter

med underbart söta mönster på sina kanter

Bagen innehåller överraskningar till hela vår familj

mannen får mugg till sitt kaffe med smak av vanilj

lilla tjejen får kanonfina skor

tuff tshirt till hennes bror

filmmys tillsammans i soffan till mamma

hoppas nu på att vinsten hem kamma



#32 - SoffiZ- Oliwer och Towas mamma :)

Svar: 10st



Jag fortsätter att hoppas. Oliwer skulle älska vossatassartröjan och Towa skulle bli coolast på gatan i guldskorna! Muggen skulle jag nog behålla själv. Den skulle lätt bli en stor favorit! ;)

#33 - Ellen N

Hej 10 st olika motiv finns muurla muggen från Dafra.



Fick idag veta att sonens bästis, ska flytta till hösten och att hon inte kommer att gå kvar på deras förskola :-( Så känns som en Goodiebag från dig skulle pigga upp honom rejält!

#34 - Spacegirl

Hade jag turen att vinna

skulle min kompis lille son bli pojken med guldskorna.

& hans storasyster skule få en fin bok att läsa.

Och själv skulle jag skämma bort mig med Weledas härliga produkt.



Har röstat på dig :-)

#35 - Mamma Milla

Den finns i 10 disneymotiv och alla är superfina!



Imorgon har jag c-uppsats opponering och är supernervös! Skulle bli så superglad av att vinna goodiebagen som en liten present för att jag klarat av c-uppsatsen :) Bara 1 termin kvar tills jag är färdig sjuksköterska!

#36 - Debbie- Mamma till 2 Prinsar ♥

Gud, detta är ju galet spännande varje dag när man kikar in för att kolla om man vunnit eller ej, jag kämpar på jag! :)

Svaret på dagens fråga är : det finns 10 disneymotiv:)



Lillprinsen ska snart döpas och ett par guldiga sneakers skulle ju vara helballa på hans dop tillsammans med hans lilla smoking! En festlig pekbok hade ju varit den perfekta doppresenten från storebror!

Storebror som är så duktig och står ut med lillebrors kolik utan att gnälla förtjänar verkligen presenter han med. Film, tröja och härliga böcker hade han blivit glad över. :)

#37 - Sara

Muggen finns i tio olika Disney-motiv.



Idag håller jag verkligen tummarna för en vinst! Vill så gärna vinna boken Kalle som lucia. Min son älskar böcker (liksom jag) och än så länge får jag påverka innehållet. Tycker det är väldigt viktigt att läsa även genusbrytande böcker som motvikt till alla klassiska sagor om drakar och prinsessor. Och jag älskar nog lucia lika mycket som du älskar Bambi;) Därför hoppas vi extra mycket på en vinst idag!

#38 - Karolin

Den finns i tio motiv.



Jag fortsätter pröva lyckan! Just nu vore lite uppmuntran till tre-åringen (som skulle älska t-shirten och böckerna) i familjen på plats då hon fick spendera halva söndagen på barnakuten för att få sin högra tumme undersökt och röntgad. Det var ingen rolig dag men hon var modig. Guldskorna skulle passa finfint på lillebror, 7 månader, som just lärt sig ställa sig med stöd!

#39 - Petra

Svar 10st.



Vi vill jättegärna vinna en goodiebag. Det hade varit ett perfekt firande att min son ska få en liten kusin. Vi har varit upp och hälsat på min syster i helgen, de bor i västerås o vi i skåne. De små skorna hade passat utmärkt som bebisgåva när vi sen får träffa den lill krabaten.

Dessutom hade det muntrat upp en vecka som denna med jobb och vardagssysslor. För att sätta lite guldkant :)

#40 - Kristin Johansson

Hej!

Jag har precis ( läs igår) börjat att blogga själv eftersom jag är så inspirerad av er andra bloggare. Tänk om jag också, om ett par år, kommer kunna erbjuda liknande tävlingar. Det hade varit så roligt men sålänge får jag nöja mig med att tävla och drömma om vinst istället:)

#41 - Sara Elisabeth Norberg

Svar: det finns 10st



Ja, snart är det slut på tävlingar å ingen tur ännu. Ja men skammen den som ger sig, jag tävlar i dag igen å hoppas. Höll ju på att glömma denna tävling, men kom på det precis innan jag skulle lägga mig. Så hoppas det ger en tur denna gång =0) Annars få jag ge detta en ny chans i morn



Natti =^-^=

#42 - Maja

Muggen finns med 10 fina Disneymotiv.



Inte många goodiebags kvar men jag fortsätter att hoppas. Min ettårige son river ner våra tavlor för han vill så gärna titta på sin familj så en egen pekbok med familjen i skulle nog vara väldigt poppis. Dottern skulle bli väldigt glad för t-shirten och filmen och jag skulle bli gladast för weleda produkten jag älskar weleda.