bambi

Goodiebag nr 25

5 ÅRS JUBILEUM!

Min blogg firar 5 år i april. Jag har fått så otroligt mycket ifrån er fina läsare därför vill jag ge något tillbaka till er. Jag har under dom senaste veckorna ordnat så att ni har chansen att vinna en SUPERLYXIG goodiebag varje dag! Ja, ni läste rätt! Varenda dag i april, i hela 30 dagar, tävlar jag ut en goodiebag innehållandes ALLT det här:


Innehållet i goodiebagen är alltså: gul Turn t-shirt från Vossatassar i storlek 110, ett par guld sneakers från Trumpette från Allt för föräldrar shoppen i storlek 6-12 mån, Muurla Disney emaljerad mugg från Dafra (motivet kan variera), Citrus Refreshing Milk från Weleda, Kalle som lucia + Känn med hen böcker från Sagolikt Bokförlag, presentbox så att man kan göra sin helt egna pekbok hos LookiBooki och som en liten bonus så har Disney bidragit med filmen Bambi till alla goodiebags! Allt till ett värde av över 1500 kr!


Varje dag kommer en ny fråga om någon av sponsorerna av goodiebagen (svaren går oftast att hitta på deras hemsida). Svara på frågan och lämna gärna en kort motivering till varför just du ska vinna (ni får förstås använda samma motivering varje dag som ni är med och tävlar). Glöm inte att fylla i din mailadress i mailadressfältet så har du möjligheten att vara en av vinnarna av den fina goodiebagen. Varje tävling pågår i 24 timmar.



Dagens fråga:
Vilken växt står i centrum för Weledas produkter för baby & barn?


P.S. Och rösta gärna på mig i Mammablogg Galans omröstning (nummer 35)!!



Ann-Charlotte om Goodiebag nr 24:
Hej!

Det rätta svaret är 10 stycken. Jag skulle så gärna vilja vinna. Det skulle verkligen vara grädden på moset nu när jag äntligen har kommit hem från BB efter en mycket komplicerad förlossning. Nu vill jag bara vara hemma och mysa med min nya bebis och hens storesyskon och då skulle det vara perfekt med allt som finns i goodiebagen.

Tack för en underbar blogg bambi!
#1 - Petra

Svar ringblomma.



Vi vill jättegärna vinna en goodiebag. Det hade varit ett perfekt firande att min son ska få en liten kusin. Vi har varit upp och hälsat på min syster i helgen, de bor i västerås o vi i skåne. De små skorna hade passat utmärkt som bebisgåva när vi sen får träffa den lill krabaten.

Dessutom hade det muntrat upp en vecka som denna med jobb och vardagssysslor. För att sätta lite guldkant :)

#2 - Jessica

Svar: I centrum för produkterna står ringblomman som är vårdande och lindrande på känslig hud



Nu har jag tävlat varje dag av denna tävling och hoppas så att det är min tur. Skulle så gärna vilja överaska min son som är sjuk för andra gången sedan påsk. Vi har lite otur just nu känns det. Känner att det skulle vara ett litet vardagsmirakel att vinna detta och du skulle vara en vardags ängel att komma på besök hos oss

#3 - Erika - lilla familjen

Svar: Ringblomman står i centrum, den är vårdande och lindrande på känslig hud.



Med dessa rim jag varje dag tampas,

ännu har jag inte slutat hopppas.

Fem dagar kvar nu och ännu ingen vinst,

att inte vinna alls vore bra nog trist.

För ett par skor min son behöva,

då han på första stegen ska öva.

En pekbok med bilden på familj och släkt,

det vore bra nog fräckt.

Godnatt saga och han sedan sova gott,

det vore som att vinna på jackpott.

För nattningarna här hemma är inte enkla,

det kan jag för dig berätta.

En avkopplande bad med olika är vad jag behöver,

när min son efter timmars bråk äntligen sover.

En kopp och t-shirt får på honom ett tag vänta,

undertiden vi med Bambi vill bli bekanta.



Ps. har så klart röstat på dig :)



#4 - Thina

Svaret är Ringblomman min fars absolut facoritblomma eftersom den sprider sig och när man ser den så är den så mycket vackrare än en bukett som är i hopplockat av en florist.



Det gjorde mig gott att få tänka på ringblomman en tag. I eftermiddag så blir dottern utskriven (förhoppningsvis) och då ska vi hem till trädgården och då funderar jag på att förverkliga pappas dröm. Hela gräsmassan full av Ringblommor :)



Tack för en underbar blogg men mycket skratt och bra tips

#5 - Carola L

Svar: Ringblomma



Jag vill vinna för att kunna förgylla vardagen för mina vänner och min familj!

Sagolikt bokförlags böcker verkligen rockar och är stora favoriter här hemma Därför vore det roligt att kunna sprida dem till andra också!!

#6 - Mamma milla

Ringblomman är det!



Jag vill supergärna vinna alla fina saker, min son på 2 år skulle bli så glad för filmen och mitt i allt trotts kanske jag får en lugn stund också ;)

#7 - Linn

Växten som Weleda använder är ringblomman eller calendula.



Åh jag vill så gärna vinna. Går här hemma och väntar på att min bebis ska bestämma sig för att det är dags att komma ut. Det vore så kul att ha en av dina fina goodiebags att roa mig med under tiden. Tack för en väldigt trevlig blogg förresten!

#8 - monika g

Calendula!



Hoppas jag vinner för det vore härligt med ett goodiepaket till la familia!



vh

Mamma Monika

#9 - Anna

Svar: Ringblomma

Jag skulle gärna vilja vinna goodibagen eftersom den innehåller så mycket bra saker som jag vill ge till mitt barn.

Vilken fin blogg du har.

#10 - Tilde & Filips mamma

Rätt svar är ringblomman!



Skulle så gärna vinna denna fina goodiebag, alla saker där i skulle verkligen sätta guldkant på den hektiska vardagen med två små barn :)



Grattis Leah på två-årsdagen!

#11 - Kristina K

Hoppsan, igår svarade jag visst fel på frågan men idag är svaret, med säkerhet: ringblomman!



Nu sitter jag åter här igen och funderar på varför just jag ska vinna...

Jag har så många anledningar men ändå tänker jag "varför skulle egentligen just jag vinna, när det finns så många andra som vill vinna"?.



Men så försöker jag vända på steken. Varför skulle jag inte vinna...? Jag står alltid tillbaks för andras drömmar och önskemål och sätter mig ofta sist. Men någon gång är det väl ändå min tur...?

#12 - Jennie

Ringblomman!



Alla saker i goodiebagen är "vill ha, vill ha, vill ha". Hade passat mig och mina två godingar perfekt! Vilket jobb du måste ha lagt ner för att hitta bra sponsorer!

Tack för en givande blogg!



//Jennie

#13 - Ejkej

Svaret är ringblomma!



Självklart skulle jag vilja vinna en finfin goodiebag. Det skulle sitta fint med lite extra lyx i tider när vi äntligen börjar ta oss ur mörkret, och det är superstressigt på jobbet. Att bara koppla av med fina produkter från Weleda, eller läsa Känn med hen för treåringen. Vardagslyx är bästa lyxen!

#14 - Amanda

Ringblomma!



Efter flera veckor fyllda av sjukdomar hade vi blivit jätteglada över en såhär fin överraskning att inviga en fantastisk sommar med!

#15 - Anonym

ringblomma är svaret på dagens fråga!

Jag skulle så väldigt gärna vilja vinna den underbara Bambifilmen!

Har älskat den ända sedan jag var liten och jag grät varenda gång jag såg den! :)

Min lille kille e bara 6 månader men jag hoppas att han blir ett lika stort disneyfan som jag är!

Så att vi kan sitta inne i soffan och mysa med underbara filmer tillsammans regniga dagar som idag! <3

Ps. älskar din blogg och grattis på din fina dotters födelsedag! Ds

#16 - Kristina Kastberg

ringblomma är svaret på dagens fråga!

Jag skulle så väldigt gärna vilja vinna den underbara Bambifilmen!

Har älskat den ända sedan jag var liten och jag grät varenda gång jag såg den! :)

Min lille kille e bara 6 månader men jag hoppas att han blir ett lika stort disneyfan som jag är!

Så att vi kan sitta inne i soffan och mysa med underbara filmer tillsammans regniga dagar som idag! <3

Ps. älskar din blogg och grattis på din fina dotters födelsedag! Ds

#17 - Ulle

Det är Calendula, dvs Ringblomma i Weledas fräscha barnserie. (Rekommenderar den VARMT!)



Jag hoppas på tur idag, jag tycker du har satt ihop en helt fantastisk presentpåse och hoppas att du själv får testa produkterna i den!



Kram!

#18 - liselotte

Svaret är Ringblomman

Vill cinna för det skulle vara fantastiskt kul att vinna alla dessa fina vinster, och kunna dela med sig och glädja andra

#19 - Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias

Svar: Ringblomman



Glömde skicka kommentaren igår, blir lätt så när man har mycket att tänka på!



Just nu har jag en klump i magen, det har jag haft hela dagen.

Ja, du vet hur det känns att få reda på att man kan vara sjuk, nu är min bästa vän en pappersnäsduk.

Men att även sonen jag kan ha "smitta", ord för det kan jag inte hitta.

Sjukdomen är något som går i gener, och framför mig ser jag en massa scener.

Hittills har jag mått väldigt bra, men man kan också få ligga på sjukhus var da.

Förut har jag tänkt att det mig aldrig kan hända, men tänk vad snabbt sådana tankar kan vända.

Nu behöver vi på något bra tänka, så jag hoppas att du dagens bag oss kan skänka.



Jag har redan röstat på dig i mammablogg galans omröstning, men vi har två datorer så jag ska rösta genom den andra också lite senare.

#20 - Lisa Bergkvist

jag älskar weleda! calendula är svaret!



motivering: för att jag/vi verkligegn behöver lite uppiggning! och jag läser din blogg varje dag nästan och är så grymt sugen på att vinna, då jag sett grejerna så många gånger nu och öööööönskar att vi vinner!



vår bil har gått sönder, o strax skall jag väcka lillen och stoppa in honom i cykelvagnen och hämta storen på dagis. hoppas det inte regnar! att vinna goodiebageen skulle verkligen pigga upp i en tillvaro som är ganska...ansträngd!



o mina barn skulle bli så glada om det damt ner så mycket fint i brevlådan! vi bor på landet och promenaden till brevlådan är en daglig rutin, tänk om det fanns ett paket däri! vilken kram och dansfest det skulle bli på oss!



hoppas, hoppas, hoppas......

kram lisa

ps. mitt snabela funkar inte, då lillen tagit tangenten!

#21 - Johanna

Ringblomman (calendula).

Jag är HELT förälskad i dom guldiga sneakersen. Vill ha dom till min son. Förgyll vår tillvaro med dom Bambi!! ;)

#22 - Saga -mamma till Emilia

Rätt svar är ringblomma!

Jag skulle jättejätte gärna vinna den här underbara goodiebagen åt min dotter. Det skulle passa henne perfekt :)

#23 - Desirée Larsen

Svar: Den läkande ringblomman (calendula)



Motivering: Denna goodiebag hade hela min familj uppskattat och jag hade blivit överlycklig om jag skulle ha turen att vinna!

#24 - Sara Elisabeth Norberg

Svar: RINGBLOMMA (CALENDULA OFFICINALIS)



Ja nu är det inge många dagar kvar,

å jag ännu inte vunnit har. Ja jag är inge bra på rimma S Skriver va dotter säger varför vi ska vinna denna goodiebag

För jag snäll & jag vill ha den (pekar på muggen)

Så Peka hon på Pekboken å tycker den är bebis. Så nu håller vi alla här hemma tummen att få vinna denna gång

#25 - Lina Johansson

Svar: Det är ringblomman :)



I förrgår hände nåt riktigt tråkigt, min dotter på 15 månader slog ut ena sin framtand :/

Så nog förtjänar hon en fin goodiebag efter att hon var så tapper hos tandläkaren medan hennes mamma bara grät.

Vi hade blivit så glada.



Grattis till de 5 åren förresten ! :)

#26 - Liselotte Bergstedt

Calendula - Ringblomman som är vårdande och lindrande på känslig hud.



Har en sjuk gosse som haft hög feber i två dagar och nu fått falsk krupp efter dagens läkarbesök med stick i fingret och inhalation - skulle jag gärna kunna vilja ge han en liten extra uppmuntran. Han har varit jätte duktig! Därför skulle jag vilja vinna denna fina goodiebag - Lillebror hade också fått ta del av den då han har begynnande krupp hosta :(

#27 - Frida Thorsell

Svar: Den vårdande ringblomman.



Jag vill gärna vinna

undrar om jag idag ska hinna

hitta på ett bra rim

så att goodiebagen kan bli min

#28 - Åsa

Hade jag turen att vinna

skulle min kompis lille son bli pojken med guldskorna.

& hans storasyster skule få en fin bok att läsa.

Och själv skulle jag skämma bort mig med Weledas härliga produkt och dricka varm choklad med marshmallows ur den fina muggen.



Har röstat på dig :-)

#29 - Kristin Johansson

Hej!

Svaret är den läkande ringblomman.



Jag skulle bli en mycket lycklig kvinna

Om jag denna lyxiga goodiebag fick vinna.



Tack för en härlig blogg!

#30 - Kristina

Ringblomman står i centrum för Weledas produkter för baby & barn.



Om jag vann skulle sakerna i goodiebagen bli uppskattade presenter till kompisar som har småttingar. Och kanske sparar jag något till om vi i framtiden lyckas få en liten vi också!

#31 - Sandra Åkerström

Fortsätter tävla idag också! Vill så gärna vinna!:)

Rätt svar är ringblomman.

Hade varit helt underbart att få vinna så mycket fina saker. Hade varit en perfekt present både till mig och min son!:) brukar inte vinna så det hade varit så roligt att få vinna en så fin goodiebag med så mycket fint!

Mvh Sandra Åkerström

#32 - Jennie Tates

Svaret på frågan är Ringblomman.

Hanne o jag testar om vi har tur på hennes födelsedag att vinna den fina goodiebagen. Vet att hon skulle bli hur lycklig som helst för muggen o tröjan, sen kan storebror få lite som passar honom. Vi håller tummar o tår här hemma. Passar oxå på att skicka en födelsedagshälsning från ett födelsedags barn (Hanne) till ett annat (Leah.) /jennie o Hanne

#33 - Karolin

Ringblomma är den växt som används till barnprodukterna.



Jag fortsätter pröva lyckan! Just nu vore lite uppmuntran till tre-åringen (som skulle älska t-shirten och böckerna) i familjen på plats då hon fick spendera halva söndagen på barnakuten för att få sin högra tumme undersökt och röntgad. Det var ingen rolig dag men hon var modig. Guldskorna skulle passa finfint på lillebror, 7 månader, som just lärt sig ställa sig med stöd!

#34 - Therese M

Den läkande ringblomman (calendula) står i fokus för Weledas produkter.



Inte många goodiebags kvar nu men jag hoppas verkligen att det är min och mina barn tur nu. Vi vill verkligen så gärna vinna och alla de fina produkterna skulle komma så väl till hans här hemma!

#35 - Karin

Hej!



Wow, vilka fina priser! Här hemma hos oss finns det ett stort Weleda-fan, en hängiven bambi och tiger-fantast, en lucia-pojk och en liten som passar väldigt bra i guld! Alla håller tummarna : )



Rätt svar: ringblomma

#36 - Sara C

Rätt svar är ringblomman.



Efter ett par dagar med en återigen sjuk son och man och med en sönderstressad mamma på tre-dagars kurs skulle vi alla behöva krypa upp i soffan och mysa med några bra böcker och en film. En vinst skulle verkligen pigga upp oss!

#37 - Kicki

Weledas produkter för baby & barn innehåller ringblomma

hoppas att vi nu på första plats kan komma

och kamma hem en stor överraskning

en goodiebag med suveräna ting

presenter skulle nu vara extra kul

eftersom båda kottarna fyller år vid jul

då blir det paketlängtan i nästan ett år

håller tummarna att nästa bag till oss når



#38 - Lina

Ringblomman är svaret på frågan :)



"Jag är en bloggande supermamma



Som både kan skriva och amma.



Men shoppa det gör jag inte så ofta



Det blir mest att vara hemma och softa.



Men en goodiebag som den vill jag inte missa



Ja för detta kan jag dig hissa.



Å jag o sonen skulle bättre må



OM vi detta skulle få."



Hoppas hoppas på vinst :)

#39 - Lina

Svar: ringblomma :)



Nu hoppas jag så in i norden och att det är min tur, har tävlat ett antal gånger, men skam den som ger sig!



Har två små tjejer som skulle få dela på detta underbara, en som nyss har blivit små tokig i tigers film varpå muggen skulle verkligen bli en hit och en annan liten tjej som ska börja på dagis varpå de söta små guld sneakers skulle glänsa bra.



Kramar!

#40 - Debbie- Mamma till 2 Prinsar ♥

Gud, detta är ju galet spännande varje dag när man kikar in för att kolla om man vunnit eller ej, jag kämpar på jag! :)

Svaret på dagens fråga är : Ringblomma. Den är vårdande och lindrande på känslig hud.



Lillprinsen ska snart döpas och ett par guldiga sneakers skulle ju vara helballa på hans dop tillsammans med hans lilla smoking! En festlig pekbok hade ju varit den perfekta doppresenten från storebror!

Storebror som är så duktig och står ut med lillebrors kolik utan att gnälla förtjänar verkligen presenter han med. Film, tröja och härliga böcker hade han blivit glad över. :)



#41 - EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Svaret är Ringblomma



Muntra upp mig med en vinst. Är förkyld och har lite ont i halsen, inte lägligt alls med tanke på helgens bloggmingel... måste vara pigg då.

#42 - Emma S

Nästan lite läskigt sammanträffande att det var just den frågan du ställde. Det är ringblomman som står i centrum för baby och barn produkterna. Ringblomman var även den blomma som min farmor som gick bort i helgen hade fullt av i sitt trädgårdsland. Minns när jag var liten och fick följa med henne ut och plocka en bukett att ta med hem till mamma och pappa.



Så till varför jag vill vara med och tävla, jag skulle vilja få sprida lite glädje bland mina nära.

Skulle vilja glädja en nära vän till mig med en personlig pekbok i doppresent till hennes lilla

Min systerdotter som älskar muminmuggar skulle bli superlycklig av den fina emaljmuggen.

Bambifilmen skulle komma till stor glädje hos den pojke som jag jobbar som assistent åt.

Hans syster skulle också bli utom sig av lycka av ljudböckern.

Här på hemmaplan skulle den superfina t-shirten också göra en liten tjej väldigt lycklig :--)

Sen något för mig själv också, en lyxig Weleda produkt.

#43 - Emma

Hej!



Dessa underbart söta skor vill jag så gärna vinna till min lilla dotter i 1-års present. Hon älskar att öppna presenter och det vore perfekt att få slå in alla dessa underbara gåvor. Denna vinst skulle göra oss så glada så nu håller vi alla tummar och tår!



Svar: ringblomman



Kram Emma

#44 - Magnus

Hej!



När ska en kille ta hem denna goodiebag- vinst? Jag tycker det är dags nu och hoppas på att jag har turen med mig att vinna. Jag bara älskar dessa coola skor som skulle sitta fint på min dotters fötter.



Svar: ringblomman



Ha en bra kväll!



/Magnus

#45 - Anne

Hej!



Har ett litet barnbarn som snart fylller 1 år och denna goodiebag skulle vara perfekt till henne. Jag föll för den egna pekboken som man kan göra, är själv lärare med och älskar allt som är pedagosisk! Nu sitter en mormor och en liten tjej och håller tummarna i mitten av Sverige för att denna bag ta hem.



Svaret är ringblomman.



Kram Emma