bambi

Goodiebag nr 8

5 ÅRS JUBILEUM!

Min blogg firar 5 år i april. Jag har fått så otroligt mycket ifrån er fina läsare därför vill jag ge något tillbaka till er. Jag har under dom senaste veckorna ordnat så att ni har chansen att vinna en SUPERLYXIG goodiebag varje dag! Ja, ni läste rätt! Varenda dag i april, i hela 30 dagar, tävlar jag ut en goodiebag innehållandes ALLT det här:


Innehållet i goodiebagen är alltså: gul Turn t-shirt från Vossatassar i storlek 100, ett par ljusblåa loafers från Trumpette från Allt för föräldrar shoppen i storlek 6-12 mån, Muurla Mumin emaljerad mugg från Dafra (motivet kan variera), Lavender Relaxing Bath från Weleda, Måste ha monster (bok med ljudbok) + Känn med hen böcker från Sagolikt Bokförlag, presentbox så att man kan göra sin helt egna pekbok hos LookiBooki och som en liten bonus så har Disney bidragit med filmen Bambi till alla goodiebags! Allt till ett värde av över 1500 kr!


Varje dag kommer en ny fråga om någon av sponsorerna av goodiebagen (svaren går oftast att hitta på deras hemsida). Svara på frågan och lämna gärna en kort motivering till varför just du ska vinna (ni får förstås använda samma motivering varje dag som ni är med och tävlar). Glöm inte att fylla i din mailadress i mailadressfältet så har du möjligheten att vara en av vinnarna av den fina goodiebagen. Varje tävling pågår i 24 timmar.



Dagens fråga: Vad heter serien som boken Månkraft ingår i hos Sagolikt Bokförlag?


P.S. Jag stänger av att kommentarerna godkänns automatiskt under april... pga tävlingarna!



Vinnaren av den sjunde goodiebagen blev:

Petra om Goodiebag nr 7:
En löddrande produkt blir alltid lite mer uttorkande & ett bad som man ska sitta i en längre stund, vill dom inte att det ska innehålla ngt som kan torka ut barnets hud.

Smart tänkt helt klart. ska helt klart använda deras produkter hädanefter.

Jag eller våran familj sjulle vilja vinna dagens goodiebag för att få lite påsk känsla. =) Det hade blivit lite av ett påsk ägg för oss =)

Kram & Glad Påsk
#1 - annette ursin

Gryningserien

Ett perfekt paket att ge till mitt lilla gudbarn som gåva,Glädjen när han öppnar paketet skulle vara underbart att skåda.

#2 - Jessica

Svar: Maya och Havsfolket



Jag skulle vilja överaska min son speciellt som han nu mitt i påsken har fått en rejäl hosta och hög feber. Det blir inte mycket till firande då.

#3 - mathilda

Gryningserien



Hoppas på supertur då du lyckats få helt sagolika produkter i goodiebagen, det är högt villha värde på många av dom!

#4 - Elina

Svaret på frågan är: Gryningserien.



Alla vill såklart vinna lika mycket och min motivering är nog varken bättre eller sämre än någon annans. Men vi (och då menar jag min dotter och jag) skulle behöva vinna denna uppiggande goodiebag då sjukdomarna och vabbandet har pågått från och till i 2 månader. Då hade vi lixsom haft någonting att göra på dagarna, då det fanns så mycket smått & gott i goodiebagen och speciellt för min prinsessa som inte kan vara på dagis och busa.



Hoppas påsken har varit bra, kram!

#5 - Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar igång!

Maya och Havsfolket är svaret på dagens fråga :)



Grattis bloggen på 5 års dagen

tävlingen är antagen!

Jag ska försöka göra ett bra rim

hoppas jag kommer in i ett stim.

Luta dig bara tillbaka och njut

medan du härliga goodiebagar tävlar ut.

Såklart jag hoppas på att vinna

jag är ju inte mer än kvinna!

Hoppas turen är på min sida

jag har vänner som är gravida.

Dom skulle få

en sak eller två.

Tröjan skulle dock Robin få ha

den skulle passa honom skitbra!



Nu håller jag tummarna! KRAM

#6 - Nathalié

Grattis till Petra :)



provar lyckan igen och hoppas få vinna detta till syskonbarnen. de har ännu inte sett Bambi så det skulle de ju bli glada över att få se :)



Svar på frågan:

serien som boken ingår i heter Maya och Havsfolket. Det finns 5 böcker i serien och Månkraft är den andra :)



Kram Nathalié

#7 - Olelsi/Nettan

Trevlans, jag är gärna med och svaret är detta hoppas jag: De fem böckerna i serien om Maya och Havsfolket.



Alltid kul med vinster som är blandad då det finns barn i alla åldrar hos oss.



God fortsättning på påsken, så håller jag tummarna för en goodiebag till oss.



Kram Olelsi/Nettan i Hälsingland.

#8 - J - tvillingmamma

Serien heter "Maya och Havsfolket" :-)



En sån härlig goodiebag skulle vara kul att vinna, en liten tröst i en svår tid.



Glad påsk!

#9 - Lilla Mysan

Svar: Gryningserien



Motivering:

"Känn med hen" är den enda jag inte har

den enda boken som är kvar

innan min sagolika samling är komplett

om jag vann den skulle jag skratta fett

Jag som själv i en regnbågsfamilj vuxit upp

blir upprörd och får krupp

av alla dessa sjuka normer

som stöper oss i allt för trånga former

Jag vill visa min kråka att det finns flera sätt

att inget sätt att leva är fel eller rätt

Därför är sagolikt förlag så sagolikt bra

och jag alla deras böcker vill ha!

#10 - therese

serien heter gryningsserien;



Som svensklärare och mamma är det bland det viktigaste för mig att barnen ska få möta god litteratur.

Har ännu inte läst något från sagolikt förlag men skulle gärna vinna dagens påskägg för att erbjuda barnen denna läsupplevelse.

Glad påsk!

#11 - Aniika

Maya och Havsfolket.



Som sagt, vem skulle INTE vilja vinna din fina goodiebag! Vi skulle bli glada hela familjen, och jag gissar på att Bambi-filmen kommer gå på repeat här hemma!

#12 - Amanda

Svar:Gryningsserien



Motivering:



Det är så mycket i denna goodiebagen som bara är så rätt!

Att gåvor till mina tjejer hitta är inte alltid så lätt!

Saga dagisfröknarna kör med tills de kiknar,

lilla My de påstår att mitt yrväder liknar!

Till skogs vi drar vareviga dag,

möter då Bambi och andra djurslag!

Lillasyster Tuvalie har inte fått mycket eget,

kanske ett par nya skor till det första fotsteget!

Om mamman sedan får slappna av i ett bad,

så tar vi nästa dag med storm och gör den jätteglad!

#13 - Hanna

Jag är med och tävlar o goodiebag 8



Serien heter "Gryningsserien"



Imorgon är det måndag,

och ledigheten är snart till ändå.

Då vill ju jag,

att något annorlunda ska hända.

Att få glädjas ett långt tag,

av en påse som du får sända :)



Må gott och ha det fint i fjällen!

#14 - En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Svar: Vattenspår



Och samma motivering som sist. Efter en dålig start på året skulle en toppenbra goodiebag pigga upp massor :)



Ha en bra resa till fjälls nu !

Kram

#15 - Ulle

Boken ingår i serien Gryningserien.



Jag skulle kunna tänka mig en goodiebag för att jag tycker du lyckats samla så mycket bra och välgenomtänkta saker. Inget krafs. :)

#16 - Karro A

Gryningsserien heter den!



Om jag vinner vill jag ge vidare till vänner och släktingar som nyss fått tillökning i familjen, vore roligt att muntra upp dem med en gåva mitt i vardagen!

#17 - Camilla

Månkraft ingår i den lättlästa serien Gryningserien!



Jag skulle vilja vinna för att jag precis fått en brorson som jag skulle vilja ge bort dessa saker till! Har inte fått träffa honom än för jag ligger hemma sjuk och med ögoninflammation, har legat hemma i snart en och en halv vecka :(

#18 - Jenny

Svar:

Månkraft är andra delen i serien "Maya och havsfolket"!



Motiveringen:

Själv har jag inga egna barn som skulle kunna ta del av detta pris

Tänkte istället ge bort dessa saker till en annan liten fis

I alla fall den coola muggen, snygga tischan och roliga boken

Men behåller nog filmen och badgrejen som fått mig på kroken

För Bambi var min favvofilm när jag var liten

Och jag såg den om igen tills VHSen var helt sliten

Eventuellt att jag även spar de söta skorna i ljusaste blått

Man vet ju som aldrig när det är dags för eget smått…!



Hoppas påsken varit härlig och ha så kul i backarna! :D

#19 - Linda J

Svaret är Maya och Havsfolket.

Jag vill så gärna vinna detta till min bästa vän och hennes barn som tack för att hon har stöttat mig inför min operation. Weleda spar jag nog själv dock för den skulle min nyligen stelopererade rygg verkligen uppskatta.

Hoppas du får en härlig söndag!

#20 - Jon Sjöberg

Serien heter Maya och Havsfolket.



Mugg till varm choklad

Weleda som ger sköna bad

Bambi i alla väder

söta skor och kläder

Peka i böcker, läsa och lära

- en fantastisk goodiebag till mina kära!

#21 - Sanna

Serien som boken Månkraft ingår i heter Gryningserien.



Det vore så kul att vinna den här goodiebagen till min dotter. Hon skulle bli överlycklig över varenda liten detalj som den innehåller, precis som jag.



Kram Sanna

#22 - Maja

Boken Månkraft ingår i Gryningsserien.



Jag är så trött efter veckor med sjuka barn och föräldrar så idag orkar jag inte hitta på någon motivering men hoppas jag har en chans ändå på denna toppengoodiebagen!



Trevlig sälenresa

#23 - Karolina

Gryningsserien



Min lilla kille börjar bli stor och fyller 1 år i början på maj, skulle därför vilja vinna dagens goodiebag och överraska honom med den på hans födelsedagspartaj!

#24 - marlene

Svar: Maya och havsfolket



Motivering: Om jag vinner tänker jag länka till din blogg på min facebook :-) Då kommer du att få många nya läsare då mina vänner också är mat&bakglada, shoppande småbarnsmammor!

#25 - Fröken Gredelin

1. Maya och havsfolket



2. Jag hoppas på att vinna då jag är svårt sjuk i en neurologisk sjukdom och livet därför är extra tufft för hela lilla familjen just nu. Jag önskar SÅ att jag fick vara en frisk mamma som orkade göra saker med min son. Tyvärr kan man inte välja. Att vinna böcker och film vore guld värt då jag inte kan följa med till badhuset eller göra andra dylika saker, jag försöker istället hitta på stillsamma aktiviteter så att vi också får roliga stunder tillsammans att minnas när han växer upp! En goodiebag skulle göra vår vardag både gladare och enklare!

#26 - Mamma milla

Serien heter gryningserien :)



Jag vill så gärna vinna denna fina goodiebag! Har en son som är 2 å och skulle bli superglad för boken, t-shirten och bambifilmen. Jag som är gravid skulle bli mest glad för de fina loaferserna till lillen i magen.. och muggen såklart.

#27 - Frida Thorsell

Svar: Den heter Gryningsserien.

Denna bagen ser så rolig ut

hoppas jag vinner en innan de tar slut

Det är så mycket roliga saker

någonting för alla smaker

Min son skulle gilla att få ett spännande paket

kanske inte det han önskat sig; en raket

Men något roligt att packa upp :)

#28 - Josefin

Svar: gryningsserien!



Har inte vant mig vid det nya namnet än - lite sorgligt med förändring för ett Kent-fan som mig! Men samtidigt kul med förändring och det nya namnet är ju kanske mer passande! Vi hoppas på tur nu i påsk! Skulle vara roligt både för oss och för en vän som är gravid och då skulle få någon extra present!

#29 - Desiree Larsen

Gryningsserien heter serien som boken Månkraft ingår i.



Motiveringen till varför jag vill vinna är enkel - det skulle bli en underbar påskpresent till hela familjen!

#30 - Angelica

Serien heter Gryningsserien.



Jag hoppas att jag ska vinna eftersom att alla sakerna i paketet skulle passa vår familj perfekt (t.o.m storlekarna är rätt!). Och allt är dessutom sånt som jag faktiskt har tänkt att köpa inför sommaren och barnens kommande födelsedagar. Har en rätt låg föräldrapenning för tillfället och många andra utgifter, så att "spara" de 1500 kronorna skulle göra en otroligt stor skillnad. 

#31 - liselotte

Är gärna med och tävlar!

Svaret är Maya och Havsfolket

Har ingen bra motivering till varför jag ska vinna, men det skulle vara så roligt att få vinna

#32 - Carola L

Svar: Gryningserien



Jag vill vinna för att kunna förgylla vardagen för mina vänner och min familj!

Sagolikt bokförlags böcker verkligen rockar och är stora favoriter här hemma!

#33 - Lotte -baka baka liten tårta

Svar: Den ingår i en serie med lättlästa böcker som heter Gryningserien.



Håller ännu en gång alla tummar och tår...! Jag är verkligen sugen på allting däri -vilken lyxgoodiebag alltså <3



mvh Lotte

#34 - ♥ Alexandra - mamma till Tove och Lykke

svaret å dagens fråga serien om Maya och Havsfolket



att få vinna en goodiebag för hela familjen är ju en dröm. Snacka om att du skulle förgylla våran vardag som länge har bestått av sjukdom på minstingen. ut och in på akuten har vi farit. så att vinna skulle göra oss glada..

#35 - Anna N

Hej!



Stort grattis till ditt 5 års jubileum! Jag har följt dig i många många år och fler kommer det garanterat att bli :)



Vi har precis fått reda på att min lilla prins här hemma kommer att bli storebror i slutet på året. Vi är så lyckliga och förväntansfulla men vägen hit har tyvärr varit väldigt lång och krokig.

Det vore superkul att få vinna den fantastiska goodiebagen. Skulle bli en perfekt present både till pyret i magen men även till stolta storebror.



Serien som boken Månkraft ingår i hos Sagolikt Bokförlag heter Gryningserien :)



Ha en skön semester!



Anna

#36 - Linda o Lea

Serien heter Maya och Havsfolket som är en lättläst fantasy serie för barn mellan 9-13 år. Månkraft är den andra av fem böcker i serien.



Jag skulle gärna vilja vinna goodiebagen som ett perfekt avslut på påsken och Leas tre årsdag. Goodibagen skulle även passa våran kommande bebis i sommar. Glad påsk.

#37 - Camilla

Maya och havsfolket

Jag skulle vilja vinna för jag fick inget påskägg alls i år, och detta skulle ju med råge kompensera för det:)

#38 - Carro

Maya och Havsfolket



Efter fyra veckor med sjukdom behöver vi lite uppmuntran. Håller tummarna för att turen har kommit till oss =)

#39 - Karolin

Den heter gryningsserien.



Jag hoppas på att vinna få ett par skor till lillebror, och en tröja till hans syster. Då blir jag allt annat än dyster! Så ett (ganska dåligt) rim du fått för en chans att vinna stort och smått.

#40 - JoHannaH

Svar;

Serien heter Maya och Havsfolket.



Vi vill gärna vinna den här superfina goodiebagen för att bla kunna göra en pekbok med släkten. Och tänk vilken lycka för en liten tjej att få en alldeles egen frukostmugg!

#41 - Petra

Tack tack tack kära du!

Blev så glad!!

Kramar

#42 - Monia - mamma till Tuvalie

Svar: Maya och Havsfolket



Jag vill vinna för att det är en perfekt goodiebag till en nybliven mamma :) Det som är för stort i klädväg/skoväg kan lillan ha att växa i :)

#43 - Lena Dufvenberg

Maya och havsfolket

#44 - Petra

Maya och havsfolket heter serien.



Jag vill så gärna vinna, en massa kul åt min dotter Rimma!

#45 - care69

Jag är gärna med!

Svar: Maya och Havsfolket

Motiveringen är väl att det är en GOODIEbag som många nära och kära kan få glädje av.



Har länkat.

http://care69.blogspot.se/2012/04/9-april-vinn-en-goodiebag.html

#46 - EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Svar: Ingår i gryningsserien



Hoppas på tur i dagens tävling

#47 - Helena Lindgren

Maya och Havsfolket



Min syster som väntar sitt andra barn skulle detta bli bra med lyx och glamour och ge till dena undebara mor. Håller tummarna hårt och att hon ska fåt.