bambi

Kokostoppar med vitchoklad
Jag gjorde iordning dessa kokostoppar då dom är makens favoriter. En riktig klassiker som man kunde hitta på mormors kakfat.

P.S. Dessa säger maken är mycket godare än dom man hittar ute på café till och med!!



50 g smör
2 ägg
1 dl strösocker
5 ½ dl kokosflingor
1 msk rom eller punsch
50 g hackad vit choklad
100 g mörk choklad

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Smält smöret och rör samman med alla andra ingredienser (förutom den mörka chokladen).
3. Låt smeten svälla ca 10 minuter
4. Forma smeten till toppar på en plåt med bakplåtspapper (det blev ca 20 st för mig)
5. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter
6. Smält den mörka chokladen och doppa sedan kokostopparna i den (när dom har svalnat förstås!).
#1 - Emma Sofie

Mm vilket mumsigt recept. Och en superfin sida du har!

#2 - dianasdrommar

En favorit här hemma också :) Hoppas ni får massor av sol och en härlig ledighet kram Diana

#3 - Therese

Åh, dem lät ju smarriga. Måste testas!

#4 - ENDENISE - a mama´s story

men så gott!!

#5 - Emma

Mums vad gott

#6 - Natali BLOGGAR OM LIVET

Länge sen jag gjorde kokostoppar, de försvinner så fort bara efter man bakat.....litet tips, lite vaniljessans är väldigt gott i kokostoppar.

#7 - Petra

Sådana gjorde min mamma idag. Ska bli spännande att få smaka imorrn.

kram



#8 - Lotte -baka baka liten tårta

Men guuud vilket gott recept! Jag blev överlycklig när jag såg Leilas recept med lime i, men detta slår ju det hur lätt som helst =) Måste testa! =)=)



//Lotte