bambi

Blåbär, jordgubbar och vindruvor.
Sommarmellanmål!
 
Det är så underbart med alla frukter och bär nu på sommaren! Saknar verkligen det på vintern och vi är hemskt dåliga på att äta frukt och grönt på just vintern (då vi kanske egentligen behöver det som mest!).
 
I helgen så ska vi kanske ut och plocka blåbär. Hoppas att vi hittar massor och kan frysa in. Barnen älskar blåbär så jag tror att det blir en rolig aktivitet för dom också  :)
 
Föresten, tack för alla fina kommentarer! Ni är så fina, mina bloggläsare  :)
#1 - i min lilla lilla värld

HJÄLP va gott. Imorgon blir det fruktsallad minsann

#2 - Lotta

Vi har lyxen att bo bara någon halvkilometers promenad från blåbärsparadisens blåbärsparadis. I år är det massor med bär, och nu är de nästan sprickfärdigt stora.
Skulle mer än gärna fylla frysen med tiotals liter, men det är såå lååångtråååkigt att plocka blåbär! Ogillar bärplockarverktyg då det är surt att rensa, och att plocka ett och ett är världens mest tidsödande aktivitet. Men några liter ska jag nog samla in. ;)

#3 - Susjos

Hejsan!
Tack för kommentar i min blogg!
Vilken fin blogg du har, och nu blev jag sugen på blåbär!!!

Svar: Tack och välkommen åter :)
bambi

#4 - Hanna Karlsson

Åh så gott!

#5 - En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Här bli det också galet mycket frukt och bär nu! Älskar när man kan gå ut och plocka direkt. Därför är det ett MÅSTE att göra jordgubbsland nästa sommar :)

#6 - Littledessert - Recept & Webbshop

Det såg suuuper gott ut!

#7 - Hondjur

Här är det tyvärr jättelite blåbär i år ..
Men det är ju ack, så gott ..och ack, så mysigt att plocka! Det kan jag ägna timmar åt! ;)
Lisa för själen eller vad man nu säger :)

#8 - Pernilla

Mums så gott det ser ut =)

#9 - Cissi

Å så mycket gott!