bambi

En mysig dag vid Boobadet
 
Igår mötte vi upp vännerna Linda, Annie och Magda på Boobadet i Nacka. Det var första gången som vi var där och det var en väldigt vacker badplats måste jag säga! Man kan välja mellan att bada från den långgrunda stranden, klippor eller från brygga. Och det finns gott om gräs att sätta sig ner och ha picknick på.
 
Det går bussar från Slussen varje halvtimme (buss 414) och sen är det ca 600 meter fram till själva badet från hållplatsen.
 
 
Jag tog med Chocolate Chip Snicker Cookies till barnen. Dom gjorde succé och alla blev uppätna under dagen!
 
 
Det var ju inte direkt den varmaste sommardagen igår, så barnen började med att gå ner och känna lite på vattnet.
 
 
Det var inte så farligt kallt i vattnet och är det sommar så ska man väl bada?  ;)
 
Både Zack och Leah hade kläder på sig som är inköpta i USA.
 
 
Det finns även en liten lekplats precis intill badet, vilket var perfekt när det inte var så varmt. Så barnen spenderade den mesta av tiden där.
 
 
Vi hade en riktig underbar dag men med några mindre olyckor av olika slag. Bland annat så slog sig Zack så att han fick ett djupt jack bakom örat. Det blödde en del och det verkade som om det gjorde riktigt ont. Usch, sånt är så jobbigt när det händer och jag vill nästan gråta lika mycket jag men det är bara att bita ihop!
 
P.S. Kika gärna på mina tradera-auktioner och missa inte att tävla om tre fina babyset från Weleda!
#1 - Sara

Kanske bara som det verkar men äter inte dina barn kakor, glass osv ganska ofta? Bryr dig dig inte om deras tänder eller kroppar?

En nyfiken fråga bara :)

Svar: Nu på sommaren så har det blivit lite ofta eftersom det blir fler utflykter, så tur att dom snart börjar på förskolan igen ;) Nej, men dom smakar VERKLIGEN INTE allt som jag bakar. Dom äter INTE kakor och glass varje dag, så du behöver inte oroa dig :)
bambi

#2 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

*Sara* Och nu när jag kollar bakåt i bloggen så var det en vecka sen jag publicerade någon bild på dom ätandes något onyttigt (och det var glass). Kallar du det ofta/mycket?

#3 - dianasdrömmar

Vilken härlig sommardag :) fina bilder du vjuder på kramar Diana

#4 - ♥ Sojka ♥

Mysiga bilder! :)

Ja det är så jobbigt när dem slår sig så. Gör ont i hela kropp och själ! :(

Kram!♥

#5 - Ulle

Vilken härlig badstrand. Hoppas att det gick bra med Zacks öra!

Picknicken såg läcker ut, tack för alla barnvänliga tips!

#6 - Ulle

...jag igen. :) Zacks hatt, har du skrivit ngt om den tidigare? Den var så fin!

Svar: Den är inköpt i Thailand! En favorit hos honom :)
bambi

#7 - jenny

funderar på det där med nötter, man ska ju inte ge barn under 3 år nötter.. men min tvååring har fått smaka vid enstaka tillfälle.. vi äter sällan produkter med nötter i, men du som bakar mycket grejer med nötter i osv, hur har du gjort??

Svar: Jag har aldrig hört att barn under 3 år inte ska äta nötter? Men vi äter inte så ofta nötter och det är bara någon enstaka gång som det är nötter i bakverken (t.ex. valnötsbrödet som jag gjorde för ett tag sen, åt båda barnen utav).
bambi

#8 - jenny

enligt bvc ska man vänta tills 3 år och om det finns allergi mot nötter i familjen ska man vänta i 5 år. men tycker det är svårt att hålla. Visst, jordnötskräm och jordnötssmör osv får dom inte äta (dom är 1 och 2 år) men det är mest för att vi vill vara försiktiga då det finns allergier i makens släkt, dock inte mot nöt.

Svar: Men är det inte mest hela nötter, för att dom inte ska sätta i halsen? Vi har inga allergier alls i familjen.
bambi

#9 - jenny

njäe, då måste man ju förbjuda ALLT som kan sättas i halsen.

Eftersom att dina barn kan äta nötter så är dom säkert inte allergiska. :) Inte min äldsta heller antagligen..

#10 - Emma & Wilma

Ååå så mysigt det såg ut! Var det varmt i vattnet?

kramar

Svar: Det var faktiskt rätt så varmt i vattnet. Kanske för att det var så långgrunt :)
Ha en fin söndagkväll! :)
bambi