bambi

Chili con corvo och tips om tävling!
Detta recept kommer från Heinz och det lät väldigt barnvänligt så därför var jag rätt så snabb med att prova det. För vilken unge gillar inte korv och ketchup? Men för min del var det för mycket ketchup i receptet, så nästa gång kanske jag halverar mängden ketchup så blir det nog lagom!
 
Jag kan även tipsa om att idag startar en tävling på Heinzs facebooksida där man kan tipsa om en vän som behöver hjälp i köket. Vännen kan då vinna ett hembesök av en kock som lagar mat tillsammans med vinnaren! Ett jättefint pris som jag inte skulle ha nåt emot att vinna  :)  (Och dom första 75 som tipsar om en vän får en värdecheck som kan lösas in mot en Heinzprodukt!)
 
 
2 burkar Heinz Baked Beans
300 g chorizokorv
1 röd paprika
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 röd chilifrukt
2 msk chilipulver
1 dl ketchup
2 msk tomatpuré
1 msk vitvinsvinäger
salt och peppar
 
1. Skiva korven och stek den gyllenbrun i lite olja i en stekpanna tillsammans med röd paprika och  lök skurna i mindre bitar.
2. Tillsätt finhackad vitlök och urkärnad chili.
3. Krydda med chilipulver, ketchup och tomatpuré.
4. Häll i bönorna och låt allt bli varmt.
5. Smaka av med vitvinsvinäger, salt och peppar. Servera med en sallad och gott bröd som man kan doppa i böngrytan.
#1 - Pernilla

Håller med, verkligen perfekt barnmat =)

#2 - Maddiie

Sv: åh vad träligt :/ men då kanske det blir fint väder hos dig i morrn :)