bambi

Dagens roliga lunchtips
I perioder så kan barn äta lite sämre än annars. Zack är inne i en sån period just nu och han äter enbart vissa saker. Det kan vara lite frustrerande ibland, men då kan man ju testa att göra maten lite roligare. som lite roliga smörgåsar (om ni tittar noga på bilderna så ser nog vad det är på bilderna):
 
 
 
Eller varför inte göra äggen lite roligare?
 
 
P.S. Glöm inte att tävla om ditt egendesignade iPhone-skal (tre vinnare)!!
#1 - Hanna

Underbara ägg. Jag har både paprika och ägg hemma- måste prova göra sådan :)

#2 - Lola

Underbar inspiration :)

#3 - Nenna

ÄGGEN! Wow, söndagsfrukosten är räddad från den klassiska ägg/bacontallriken. =)

Svar: Ja, visst var det coolt!?! :)
bambi

#4 - En kvinnas vardag

VIlka konstverk!

#5 - Millan - Tvåbarnsmamma i Augusti

Jättekul! =) Jag brukar stansa ut mackor med pepparkaksformar ibland, men det här var ju något annat det! Även om sonen hittar på allt möjligt utan min hjälp med maten just nu (brödet brukar ofta bli tomtens släde eller ett tåg) så är det ju alltid trevligt med lite inspiration om det skulle börja strula med maten någon gång i framtiden.

Är det okej att jag tipsar om detta med samma bild i min blogg, och länkar till dig som källa? :)

Svar: Ja, det är klart att det går bra :)
bambi

#6 - Cecilia

Nämen ååh, så påhittigt och fint!! Tack förresten för en jätteinspirerande, rolig och intressant blogg!

#7 - Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävling igång!

Nää, va roligt! :)

#8 - Jeanette♥

Oj..hehe. Måste ju bli mycket roligare äta så där.

#9 - Nena: Foto - DIY - Inredning

Tokroliga uppläggnings idéer :)

#10 - Veronica

Denna ide är ju bara för härlig .-) Tänk vad man kan hitta på med mat bara man har lite fantasi till dom små :-) Delar denna häftiga ide på fb- gruppen barnens favoriter som du hittar här :-) Länkar såklart till din blogg :-)
och min blogg hittar du här http://matochannatgott.blogspot.se/