bambi

Dagens tankar
 
Jag sitter här och smuttar på en Chai Latte och tänker på hur lycklig jag är och hur bra jag egentligen har det. Jag tänker på dom vars livs har vänts upp och ner, så plötsligt. Jag minns själv känslan, av ett cancerbesked, något så overkligt och abstrakt. Jag är så oerhört tacksam för att jag fick en "snäll" cancerform men jag tänker ibland på att det lika gärna hade kunnat varit en värre sort....
 
Lari, som driver bloggen Designa din blogg, har fått akut leukemi och har en liten son. Han höll på och renovera huset när han blev sjuk och nu kan han inte vistas i huset som är drabbat av mögel. Dom som kan och vill kan hjälpa Lari med huset så att han och hans familj kan vistas där (klicka på länken för att läsa om hur du kan hjälpa till).
#1 - Martina

Det du skriver väcker verkligen känslan i mig att det gäller att ta tillvara på livet precis här och nu....

#2 - Sus

Usch och fy!
Men skööönt för dej med en "snäll" canser.
Min bästa och närmsta kollega brottas nu med just, canser....prognosen är hemsk - vidrig!

Här och NU är viktigt. Ha det gott!

Kraaaaaam

#3 - Sofie

Hemskt .. Dock drabbas många och jag lägger hellre mitt bidrag till cancerforskning än till en enskild person faktiskt ....

#4 - Gaymasen

Usch :/ Hemskt! Hatar cancer, och demens. De två värsta jävlarna. Är glad för din skull att det var en "snäll" sådan. Men ändå. Jobbigt besked. Och stackars Lari, usch!

#5 - carina

Tur att det var en snäll cancer du drabbades av!
Tack för titten hos mig :)
Välkommen åter!
Kramen♥

#6 - Kattis

Fy fan vad detta rörde upp känslor i mig. Det är snart två månader sedan min moster förlorade mot sin tjocktarmscancer. 45 år gammal med en son på 8 år.

#7 - Diana

Man vet verkligen inte vad som händer imorgon. Men jösses vad dålig man (läs jag) är att ta tillvara på varje dag.










#8 - ellenojag

Ja fy sjutton jäkla cancer!
Tänkte passa på att tipa dig om de här armbanden... http://ellenojag.blogspot.se/2012/07/fuck-cancer.html

Mina kom hem idag, och tänker ha dem varje dag, FUCK CANCER!

#9 - Barbamammas

Det är en grym sjukdom, en väninna gick bort i detta och en kollegas väninna också. Sorgligt.

#10 - martina

hej! allt bra? :)

Svar: Jodå! Tack :)
bambi

#11 - Znogge

Vilket gräsligt besked att få. Allt måste ställas på sin spets och jag vill inte ens tänka tanken. Men jag har tänkt den för min pappa dog på tok för ung av cancer. Skitsjukdom säger jag.

Skönt att du inte fick det värsta beskedet.

#12 - En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Är redan med i "Laris änglar". Så fruktansvärt på alla sätt. Går inte ens att förstå vad han och hans familj går igenom .. som du skriver, man ska verkligen ta tillvara på varenda dag man har!

#13 - Pernilla

Bra inlägg och man ska verkligen vara glad över det man har och leva här och nu!!

#14 - Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Tack fina! Trevlig kväll :D

Kram

#15 - Anonym

aw vad snällt sagt tack! :)

Oh vad avis jag blir att ni har paraden i sthlm. Ville också gå! Tyvärr räckte ej pengar iår heller.

ha en dunder kväll!

Svar: Du med :)
bambi

#16 - Malin - efterlängtad liten sak!

Ja men verkligen! Och lukten medans man bakar, ljuvligt! :)

#17 - Maria

En fruktansvärd sjukdom. Hoppas verkligen att forskarna kommer på ett botemedel till alla cancerformer. Jag har nära släktingar/ vänner som drabbats och det är så fruktansvärt. Även att höra att folk jag inte känner har drabbats gör ont i mig. Livet är så orrätvist. Många kramar/ maria

#18 - tindra

Fint skrivet.
Många nära & kära har gått bort i cancer hos oss dem senste 10åren, inte lätt & se hur det sakta "dödar" någon inifrån & ut :(
Kram på dig!

#19 - Anna

Du tog bort min kommentar om hur mkt du har skänkt???
Man kan liksom inte bara tycka, länka mm utan bör då ge en slant också. Falskt annars..............
Har du skänkt något?

Svar: Men herregud, varför vill du veta summan vi har skänkt? Jag tyckte din kommentar var helt befängd så därför tog jag bort den.
bambi

#20 - Anna

Sorry uttryckte mig fel, jag är inte intresserad av att veta summan, utan mer OM ni HAR skänkt?
Många bloggare uppmärksammar nämligen många sådana här saker som insamlingar till både det ena och andra och uppmuntrar alla att skänka... sen skänker de inte själva och då är det ju väldigt falskt gjort. Man ska liksom visa sig "duktig" men är det inte egentligen...
Därför var min fråga kanske mer "har ni skänkt en slant"?