bambi

Livets goda
Idag på vägen hem, när jag klev på bussen från jobbet så satt en kompis där! Va glad jag blev och vi pratade på hela vägen hem. Jag är så glad att jag har vänner som får mig att må bra och som får mig att känna mig lycklig. Så där lycklig så att det hänger kvar flera timmar efteråt. Det är riktigt härliga vänner det!
 
Jag har en massa roligt inbokat med vänner framöver och det känns faktiskt som att det blir att man får mer tid för vänner för varje år som går sen man skaffade barn (kanske en liten tröst till er som sitter med en liten bebis och känner att ni aldrig har tid att träffa vänner just nu). 
 
Idag blev också så glad över världens gulligaste klass! Åh, dom var så underbara! En liten etta som var så där tysta, blyga och försikta först. Men när jag stod där framför dom och pratade en stund så lossnade det och dom vågade svara på mina frågor. Efter lektionen stannade tre stycken tjejer kvar och pratade en massa med mig. Dom pratade om hur engelska var deras favoritämne och om inte jag kunde åka till USA med klassen. Dom var så förväntansfulla och sprudlade verkligen. Det är så härligt att möta såna elever och känns verkligen som ett privilegium!
 
Jag har haft full upp idag i allafall... så därför har jag varit urusel på att svara på era kommentarer och det har verkligen byggt upp ett stort kommentarsberg som jag måste svara på:
 
 
Men jag tar tar i det ikväll.... I promise...  (Vågar knappt kolla mailen...)
#1 - Mårtenssons kök

Härligt med sådana förväntningar! Och en resa till USA, klart:)

Svar: Haha, ja, det kanske inte blir nån resa till USA men dom pratade också lite om London och det kanske är lite mer realistiskt :)
bambi

#2 - Jenny - mammaliv i Nashville

Vilket härligt positivt inlägg! Visst är det så att vänner lyfter upp en så otroligt. Om jag har varit ensam hemma med bebis hela dagarna så kan jag känna mig så sliten på kvällen, men när jag umgåtts med mammavänner & varit i farten, då mår jag jättebra & har mycket bättre humör när mannen äntligen kommer hem. Dom är guld värda & riktiga energi-givare :)
Härligt att du fått en sån fin klass också. Ni kan ju komma hit & hälsa på ;)

#3 - Yohannas.se

Herregud, det lutar åt heltidsjobb om man har sådär mkt kommentarer.. jag skulle aldrig hinna vara personlig med alla de där läsarna :/