bambi

Ni är kloka ni
Tusen tack för alla era kommentarer angående Zacks kalas. Jag trodde inte att det skulle vara så spridda svar!! Men det hjälpte ändå oss en hel del. Ni är ju så kloka och jag håller verkligen med om att man kanske inte kan lägga det ansvaret på ett sånt litet barn. Han förstår inte riktigt vad det kan innebära att inte bjuda med någon på sitt kalas... 
 
Men samtidigt så vill vi att han ska känna delaktighet och att han ska känna att det är HANS kalas. Jag vet att han föredrar att leka i mindre grupper så jag vill inte bjuda för många heller...
 
Så, som ni kanske hör så har vi inte bestämt oss 100% hur vi ska göra, men ni kom med väldigt många bra tankar och åsikter! Det är ju verkligen toppen att ha en blogg där man kan fråga om råd  :)
#1 - Cissi- mamma till Emma och gravid med liten

Skönt att ni fick lite hjälp på vägen, och som du säger måste man ju se till barnet och vem han/hon är!

#2 - Annelie

Ja, det är svårt det här ang. kalas!
Min äldsta är född några dagar före Zack ( Det var för övrigt så jag började läsa din blogg, då vi var gravid samtidigt) så vi är också inne i "kalassvängen" och har beslutat att ha ett tredje kalas. Ett för släkten, ett för våra vänner och deras barn (som förvisso är i samma ålder som han) och ett för förskolekompisarna och deras föräldrar. Han får inte välja vilka som ska bjudas utan från förskolan bjuder vi alla i hans ålder då det är så de andra i förskolegruppen har gjort och även för att man inte vill lämna någon utanför. DÄREMOT så får han i princip välja helt själv hur kalaset ska utformas. Vad som skall bjudas på, temat, lekar och hur tårtan ska se ut såklart!

Så, såhär gör i alla fall vi!

#3 - Mary

Ja, det är en balansakt det där. Att göra barnen delaktiga samtidigt som man får vara försiktig med att ge för mkt ansvar. Astt få hjälp av läsare är alltid klockrent, en av perksen med att vara bloggare indeed! :) Faktiskt "letat" efter dig, för visst var du på Efva Attling-eventet i våras, med Malenami. Jo..jag torr nog minsann det. Men tappade bort dig men ville så gärna se vad du hade för fin blogg. Och jo, nog fann jag dig alltid. Det tog visst lite tid bara och skedde av en slump.. But hey, jag är här nu:P

Svar: Ja, jag var på Efva Attling-eventet! :) Kul att du hittade hit :)
bambi

#4 - dianasdrömmar

Det där med kalas är inte lätt, vi brukar inte bjuda för många och när dom är såsmå blir det bara rörigt för dom kram kram Diana